En bedankt...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Stéphane

Re: En bedankt...

Bericht door Stéphane » 25 jan 2009, 20:35

GTRene schreef:maar wie gooit er een lange peuk weg...sigaretten zijn duur...of het moet zo zijn dat er een horeca in de buurt is en je niet mag roken, hij niet wilde wachten in kou dus hup sigaret achteloos weg gedaan...dat kan ook.
Als je dronken bent zul je daar niet bij nadenken. Een of andere kerel of muts die een slechte avond heeft gehad in de stad.

@Steve: Eén voor de lol (Elise) en één voor het werk (Civic).

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 jan 2009, 21:00

bedankt Ahmed voor de link. Dat eigen risico van 250,-....ik denk dat dat het niet eens kost om het op te knappen...en ik moet bij de politie aangifte doen etc etc. Ben ik niet happig op, want(het is een cliche)maar die lui doen niks voor je weet ik uit ervaring...

Knot

Bericht door Knot » 25 jan 2009, 21:04

Dat is mooi KUT Stephane.... en dat is waarom ik liever de civic sport verkoop en een BMW E36 barrel neerzet.

Mack

Bericht door Mack » 26 jan 2009, 08:58

Robin schreef:bedankt Ahmed voor de link. Dat eigen risico van 250,-....ik denk dat dat het niet eens kost om het op te knappen...en ik moet bij de politie aangifte doen etc etc. Ben ik niet happig op, want(het is een cliche)maar die lui doen niks voor je weet ik uit ervaring...
Tsja, ik had een politieaangifte, twee getuigenverklaringen en een eigen verklaring... Maar nog heeft het waarborgfonds het om een non-reden afgewezen. In mijn opinie is het gewoon een wassen neus... Maar ja, niet geschoten altijd mis, en jij hebt een getuige die daadwerkelijk de auto tegen jouw auto aan heeft zien zitten, als je zijn getuigenverklaring hebt, heb je wellicht een betere kans.

ErikS

Bericht door ErikS » 26 jan 2009, 09:04

Mwah, lijkt mij overduidelijk gewoon poging tot brandstichting,

Hele peuk gooit een verslaafde écht niet zo maar weg. en wel héél erg toevallig dat ie dan ook nog eens op een soft-top terecht komt.

Aangifte doen en waarborgfonds proberen!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 jan 2009, 11:29

Lekker zulk soort dingen...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 jan 2009, 13:22

Mack schreef:
Robin schreef:bedankt Ahmed voor de link. Dat eigen risico van 250,-....ik denk dat dat het niet eens kost om het op te knappen...en ik moet bij de politie aangifte doen etc etc. Ben ik niet happig op, want(het is een cliche)maar die lui doen niks voor je weet ik uit ervaring...
Tsja, ik had een politieaangifte, twee getuigenverklaringen en een eigen verklaring... Maar nog heeft het waarborgfonds het om een non-reden afgewezen. In mijn opinie is het gewoon een wassen neus... Maar ja, niet geschoten altijd mis, en jij hebt een getuige die daadwerkelijk de auto tegen jouw auto aan heeft zien zitten, als je zijn getuigenverklaring hebt, heb je wellicht een betere kans.
Mack mee eens. Waarborgfonds wordt niks zegt m'n verzekering ook. Verspilde moeite...

Dan vraag ik mij af WAAROM rijdt de dader door? Die is toch verzekerd? Maar gaat er met noclaim op achteruit dus?Zie ik dat goed? En dan na een aanrijding doorrijden is toch 'n misdrijf? M'n vrouw komt uit 'n 'bananenrepubliek' zegmaar, maar ze vond het schandalig dat het hier OOK ZO gaat(dooorrijden na een aanrijding zonder kentekenbriefje). Wat voor kutmentaliteit heeft de 'nederlander'?

btw het was 350,- ex btw....morgen brengen morgen klaar.

vertelde het verhaal aan een vrouwelijke kennis, die gooide het meteen op jaloezie dat de 'dader' geen kentekenbriefje erbij had gedaan...zo wilde ik 't zelf niet bekijken...ik wil niet ALLES op afgunst gooien, maar zij zei dat hun Merc ML vaak de dupe was van dat soort praktijken. :bag:

Anyway, met dit gelul is de kras nog niet uit de lak natuurlijk...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 jan 2009, 13:27

Ik heb 1x met het waarborgfonds te maken gehad.
Vond m'n auto (Volvo 850 van 4 jaar oud) terug met een gekreukeld voorspatbord en geschaafde bumper.
Iets van 2500,- gulden schade.
Aangifte gedaan plus getuigen aangewezen :wink:
Ingediend bij Waarborgfonds, rechtstreeks zonder de verzekering in te lichten.
Expert geweest en toegekend.
Laten repareren en het eigen risico uitonderhandeld met de reparateur.
Binnen (ruim) 6 weken het geld op de rekening.
Heb dus een erg goede ervaring met het waarborgfonds (1996).

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 26 jan 2009, 13:35

Ha, die Drivers;

Mijn pa heeft ooit zijn auto beschadigd teruggevonden op een parkeerplaats op Schiphol en dat leek de pliesies ook een gevalletje WBF. Niets is minder waar; dat fonds is puur bedoeld voor schades waarbij een andere verplicht verzekerde verkeersdeelnemer betrokken was, maar die ofwel niet meer te achterhalen is, of die onverzekerd rondreed en dergelijke. In Robin's geval lijkt er dus (zeker als de getuige nog te bereiken is) wel degelijk grond te zijn voor een claim, maar voor Stepháne zullen ze geen moeite doen ben ik bang.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 jan 2009, 16:29

Vandaag gebeld. Voor mijn auto doen ze überhaupt geen moeite want Waarborgfonds dekt alleen schade veroorzaakt door andere voertuigen. Niet door dronken malloten die lopen :P

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 26 jan 2009, 23:07

Ha, die Stéphane;

Ik vewachtte al dat dit niet het pakkie-an was van het Waarborgfonds. Maar heb je al met je eigen verzekeraar overlegd? Ik heb ooit alle schade van een kabelbrand met flinke gevolgen in mijn auto voor 100% (zelfs een compleet nieuwe radio, terwijl de oude er al vijf jaar in zat) vergoed gekregen zonder eigen risico of dat ik in no-claim werd teruggezet. Was een all-riskdekking, dat wel.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 jan 2009, 23:28

Bedankt voor de tip, Hans. Deze auto is ook all-risk verzekerd (uiteraard, zou ik bijna zeggen), maar dit is vandalisme en daar kun je helaas weinig mee zonder eigen risico en no-claim geneuzel.

Tom

Bericht door Tom » 27 jan 2009, 00:06

Klootzakken

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2009, 14:35

Tom schreef:Klootzakken

Wie ? Arthur ? Robin ? Stéphane ? Hansv (Hans van Velzen) ? Erik Stoffelsen ? :mrgreen:

on topic indertijd werd de 323i van de weg geramd... 22000 euro schade werd wel door het waarborgfonds vergoed.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 27 jan 2009, 16:44

Ha, die Rico;
Rico schreef:
Tom schreef:Klootzakken

Wie ? Arthur ? Robin ? Stéphane ? Hansv (Hans van Velzen) ? Erik Stoffelsen ? :mrgreen:

on topic indertijd werd de 323i van de weg geramd... 22000 euro schade werd wel door het waarborgfonds vergoed.
Dat is dan ook typisch een voorbeeld waarbij al snel bewijs is (verfsporen, getuigen, remsporen) van de betrokkenheid van een ander motorvoertuig, de hoofdvoorwaarde voor een vergoeding door het waarborgfonds.

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2009, 17:17

Nou dat was nog een aardig discussie punt indertijd... verfsporen waren niet aanwezig op de 323i alleen wat zwarte vegen.. remsporen waren ook niet relevant... want ik ging met 130 km/h de middenberm in hapte sloeg diverse keren over de kop op de vangrail...

En getuigen :roll: breek me de bek niet open... de eerst ondervraagde getuigen.. waren in de veronderstellling dat ik was geschrokken en daarom van de weg afreed :shock:

Niks onbetrouwbaarder dan een getuige :bag:

Alleen het "waterdichte" verhaal van mijn vrouw en mij deed het voordeel naar onze kant toekomen..

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 jan 2009, 17:26

Gaat in dit geval met name over motorvoertuig in relatie tot schade in tegenstelling tot schroevendraaier, sigaret, baksteen of andere zaken. Waarborgfonds is en blijft hetzelfde als een verzekeraar. Ze zullen er alles aan doen om niet uit te hoeven keren. Dat is het enige waar ze mee bezig zijn, omdat ze uiteindelijk door verzekeraars betaald worden.

Mack

Bericht door Mack » 28 jan 2009, 09:14

Stéphane schreef:Waarborgfonds is en blijft hetzelfde als een verzekeraar. Ze zullen er alles aan doen om niet uit te hoeven keren. Dat is het enige waar ze mee bezig zijn, omdat ze uiteindelijk door verzekeraars betaald worden.
Precies... De schade aan mijn auto kon door niks anders dan een auto veroorzaakt zijn, gewoon beredeneerd door simpele logica. Maar ja, niet te bewijzen.
Dan verzinnen ze wel iets, dat het door een langsrijdend vliegtuig is veroorzaakt ofzo, en dan hoeven ze niet te betalen. :|

RVV

Bericht door RVV » 28 jan 2009, 11:12

Jaren terug toen ik een Audi A3 had.. mooi weer reed met het raam open, moest even stoppen om te pinnen.. raam bleef open, mijn vrouw zat naast me in de auto.. gooit een randmongool op de fiets een branden peuk in de auto..die precies op het dashboard glas terecht kwam.. gat in gesmolten :| Wie gooit nou een peuk in een auto :roll:

Plaats reactie