Vrij rijden CPZ kalender 2009

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
GTRene

Re: Vrij rijden CPZ kalender 2009

Bericht door GTRene » 24 jan 2009, 22:56

944 guy schreef:Yeah nutteloosheid van mezelf :P
http://www.youtube.com/watch?v=9L2Jr-AfZX4" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedenk dat dit de eerste rondes zijn in onze 'nieuwe' 2e hands BMW circuitbak ;) Maar daar zie je dus dat het circuit 1 grote spekbaan was!
wow,was inderdaad spekkie glad...die M3 maakte een leuke pirouette..hopelijk geen schade...

@iko

Bericht door @iko » 24 jan 2009, 23:50

leermomentje 1: als je een tijdje een bult ziet onder een auto, kan het een pilon zijn die er zomaar onder vandaan schiet op het rechte eind
[vimeo]http://www.vimeo.com/2947216[/vimeo]

leermomentje 2: als er een rode auto met allemaal strepen achter je komt, laat hij je zien hoe je op een opdrogend CPZ moet rijden
[vimeo]http://www.vimeo.com/2947148[/vimeo]

filmpje van complete 3e sessie:
[vimeo]http://www.vimeo.com/2946786[/vimeo]

Rupie

Bericht door Rupie » 24 jan 2009, 23:56

Camera zit goed gemonteerd zo te zien, geluid is ook niet slecht. Iets bijzonders gekocht of kant en klaar pakket? Zou bijna lid willen worden van de M3 club, maar ja, is wel een beetje jaren 90 he :twisted:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 24 jan 2009, 23:57

GTRene schreef:
Opa schreef:E-M organiseert ook weer 2 Vrij Rijden-sessies van 2 uur als er genoeg animo is:

http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... hp?t=41004" onclick="window.open(this.href);return false;

:wink:
88 db :hammer:
Ja, dat snap ik dus ook niet helemaal. :?

Metchu

Bericht door Metchu » 25 jan 2009, 00:26

Aiko, leuk die video's! En ik zie nu voor het eerst hoe die chicane er van vrijrijden eruit ziet... Wel apart op zich :o

@iko

Bericht door @iko » 25 jan 2009, 00:36

Ruben schreef:Camera zit goed gemonteerd zo te zien, geluid is ook niet slecht. Iets bijzonders gekocht of kant en klaar pakket? Zou bijna lid willen worden van de M3 club, maar ja, is wel een beetje jaren 90 he :twisted:
en je hebt de ballotage commisie nog...
camera is een Oregon ATC3K
metchu schreef:Aiko, leuk die video's! En ik zie nu voor het eerst hoe die chicane er van vrijrijden eruit ziet... Wel apart op zich :o
In het begin vond ik die chicane niks. Maar nu ik hem vaker rijd, vind ik hem best wel leuk worden. Aanremmen ervoor is lastig

RJay

Bericht door RJay » 25 jan 2009, 00:40

944 guy schreef:Yeah nutteloosheid van mezelf :P
http://www.youtube.com/watch?v=9L2Jr-AfZX4" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedenk dat dit de eerste rondes zijn in onze 'nieuwe' 2e hands BMW circuitbak ;) Maar daar zie je dus dat het circuit 1 grote spekbaan was!
Wat maakt die van jou een lawaai zeg, sportuitlaatje? :shock:

@ Aiko: Leuke filmpjes, ging lekker zo te zien. Lol @ pion :clap:
Same trouwens @ GP chicane, maar ik ga nog altijd liever door slotemakers :mrgreen:

Aad

Bericht door Aad » 25 jan 2009, 01:11

Leuke filmpjes Aico , snelheid al aardig te pakken zo te zien :thumbup:

VLA

Bericht door VLA » 25 jan 2009, 10:52

Gister ook wezen kijken, waren wel weer een paar mafkezen zeg. Het was wel lekker rustig, maar alsnog mensen in de sport en supersport die rare capriolen uithaalde. Driften door bochten en controle verliezen (en daarbij het gras/grind in of tegen de bandenstapel aan), in de supersport klasse !! Je zou verwachten dat ze in die klassse wel wat serieuzer zouden rijden, maar elke keer moesten ze weer driften (zwarte e30, witte opel en zwarte skyline) in bepaalde bochten. Elmar ook nog zien rijden, reed echt netjes.

Verder wel een mooie dag, met redelijk goed weer. Toering klasse zag er ook wel goed uit, heb daar weinig brokken gezien.

944 guy

Bericht door 944 guy » 25 jan 2009, 11:32

Ruben schreef:Camera zit goed gemonteerd zo te zien, geluid is ook niet slecht. Iets bijzonders gekocht of kant en klaar pakket?
Doel je op aiko of die van mij? Niets ten nadele van aiko maar die van hem wiebelt nogal en zn mic is overbelast :oops:
Mijn camerasteun heb ik zelf gemaakt van draadeind en een stuk 50x8 stafmateriaal (allemaal staal). Daar schroef ik een kogel scharnier in waar mn camera (sony cybershot w130, af te raden ivm max 10 minuten aan continu video opnemen, dan mag je weer op het knopje drukken :x ) op zit.
Enneh aiko: die wagen op 13:35 is aardig naar de klote of niet?
Laatst gewijzigd door 944 guy op 25 jan 2009, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Elmar

Bericht door Elmar » 25 jan 2009, 12:06

Aiko, mooie spin op 6:14 :playcar:

Liet je je opnaaien door een andere auto? :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jan 2009, 12:31

Leuke filmpjes Aiko...zag er her en der al wat in de grindbak(Metin-bak) staan, ik dacht eerst van wanneer zie ik de spinners...en hup daar ging je, in de bocht waar ik altijd onderstuur heb kreeg jij overstuur/wheellock? verder loopt die M3 mooi zo te horen, toch leuk je zo te zien rijden via cam, thnx for sharing...
Volgens mij was het redelijk te doen met de drukte...die viel zo te zien wel mee op de baan.
Trouwens hoeveel zou het schelen per rondje met die extra bocht erin....inprincipe wel veilig voor hugenholtz, kun je niet te hard eraf ;-)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 25 jan 2009, 12:33

Helaas kon ik er niet bij zijn, maar Niels heeft 2x in de Sport klasse gereden met zijn Golf.
Hij stoorde zich ook wat aan de driftende BMW en helemaal aan die debiel met de rode kitcar(whatever) o.i.d.
De berijder vond zich blijkbaar belangrijker dan alle andere mede sporters, want die werden veelal flink afgesneden nadat hij ze ingehaald had :nah:
Ik zal een deze dagen filmpjes posten waar een van zijn akties op te zien is.

Wat wel leuk was, was dat hij een tijdje op reed met een gele 325i met turbo+strijkplank achterop en slicks. Die had de grootst mogelijke moeite zijn Golf bij te houden die overigens gewoon op straatbanden rijdt. Rechtuit had de 325i met turbo geen schijn van kans :mrgreen:

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 25 jan 2009, 12:38

Aiko schreef:leermomentje 1: als je een tijdje een bult ziet onder een auto, kan het een pilon zijn die er zomaar onder vandaan schiet op het rechte eind
mijn welgemeende excuses!!
Net een paar bochten daarvoor ging er een auto vlak voor me dwars en ik haalde op dat moment ook net een andere auto in. Door de grote rookwolk, rotzooi en doordat mijn aandacht even 100% uitgaan naar het ontwijken van een dwarse auto midden op de baan heb ik de pion waar ik blijkbaar overheen reed, niet gezien. Ik hoorde door alle andere mechanissche herrei, oordoppen en helm niet dat ie nog onder mijn auto zat!!
sorry!
Ik schrok er ook van toen ik ineens een bonk hoorde op het rechte stuk en een pilon zag vliegen achter mijn auto.

Verder moet ik zeggen dat ik de eerste sessie even moest wennen ook dankzij de natte weg. (heb zelfs 1x gras gezien :oops: ) , maar de tweede en derde sessie gingen heerlijk. De derde sessie heb ik een leuk gevcht gehad met een hele oude 5-serie. Ik haalde hem in de bochten telken (bijna) in, maar wanneer we de bocht uit waren liep hij als een gek weer weg, waardoor ik de volgende bocht er weer net niet voorbij kon.
Het bleek een m5 te zijn met aangepaste cilinderkop (standaard al 286pk... :shock: :? ) tja, dan kom ik met mijn standaard 2500cc (met andere software) iets tekort.

oh ja, volgende keer met iets minder dan 2.2/2.3 banden spanning beginnen (in mijn Toyo's) das echt teveel.

wel een heel raar probleem met de auto... ontstond halverwege de terugweg... De auto houd soms ineens heel heftig een fractie van een seconde in en draait daarna weer lekker verder. (ik reed gewoon constante snelheid 140-150. olie op niveau, water in orde, auto heeft pas beurt gehad en nieuwe luchtfilter, maar ook benzinefilter is nieuw. OP CIRCUIT NIETS GEMERKT
Hij doet het soms een paar keer achter elkaar, maar draait direct erna weer perfect! ook stationair als een zonnetje. (had gister geen tijd er verder naar te kijken, ik ga morgen nog even langs, maar zou echt niet weten waardoor dit komt
iemand een idee?

Ik heb nog wat gave foto's vanuit de auto door mijn bijrijder, ik zal ze zo even aan hem vragen.
Laatst gewijzigd door Paul Broere op 25 jan 2009, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul Broere

Bericht door Paul Broere » 25 jan 2009, 12:39

dubbel (rot internet)

Paul Broere

Bericht door Paul Broere » 25 jan 2009, 12:54

VLA schreef:in de supersport klasse !! Je zou verwachten dat ze in die klassse wel wat serieuzer zouden rijden
ik ben in 3 sesssie ook 1x tijdens de eerste natte sessie een stukje in het gras gekomen... Ook de mensen met iets meer ervaring maken wel eens een foutje.
Trouwens, het bewust gaan driften vind ik ook niet kunnen!! Ik was lekker bezig, gaat er zo'n BMW (een zwarte idd) recht voor mijn neus ineens een drift doen, waarbij hgij volledig van zijn lijn afwijkt terwijl ik hem net wilde inhalen.

Moet zeggen dat het verder lekker rustig was in de supersport sessie en ik de tweede, maar vooral derde keer lekker heb kunnen rijden.
Wel vervelend van dat grind en aarde overal op het asfalt.

@iko

Bericht door @iko » 25 jan 2009, 13:28

Elmar schreef:Aiko, mooie spin op 6:14 :playcar:

Yep, door jou :D
Op deze manier heb je me ingehaald, zonder dat je op mijn camera te zien bent :mrgreen:
Duurde trouwens 3 rondjes, voordat je er langs kwam :)

@GTrene, ik denk dat die extra chicane 5-6 seconden kost.
@Paul, no problem, maar ik schrok er wel van, ben blij dat ik er nog langs kon sturen.

lida dijkstra

Bericht door lida dijkstra » 25 jan 2009, 18:39

Elmar schreef:Lida verloor behoorlijk benzine, door toen nog onbekende redenen. Ze mag zelf vertellen hoe dat daadwerkelijk kwam... :whistle:
Ja, lekker dom. De benzinedop zat er niet op en met de bochten naar links vloog het eruit. Precies op re achterband en daardoor in de slip..........
Gelukkig viel de schade mee [achterbumper }en met tape zit het weer aan elkaar voor komende zaterdag, vrij rijden. Daarna naar de spuiter voor herstel.

Gelukkig lekker met Elmar mee kunnen rijden. Heb evengoed genoten hoor! En volgende keer weer beter. Eerst achter een benzinedop aan nu!

Joy

Bericht door Joy » 25 jan 2009, 18:59

Mooie beelden ! Zonde Lida, foutje kan gebeuren :wink:

Kan iemand mij uitleggen hoe de inschrijving in zijn werk gaat ? Ik heb aankomende zaterdag ook wel zin in wat rondjes.

944 guy

Bericht door 944 guy » 25 jan 2009, 19:30

Je gaat erheen, je zegt 'ik wil peut verstoken voor X sessies in klasse Y', je legt 20*X euros neer, en klaar!

Joy

Bericht door Joy » 25 jan 2009, 19:42

Stond op de site ook zo. Ik denk nee het zal vast niet zo simpel zijn. :D

Ok dan weet ik wat ik moet doen. :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jan 2009, 20:41

Paul Broere schreef:wel een heel raar probleem met de auto... ontstond halverwege de terugweg... De auto houd soms ineens heel heftig een fractie van een seconde in en draait daarna weer lekker verder. (ik reed gewoon constante snelheid 140-150. olie op niveau, water in orde, auto heeft pas beurt gehad en nieuwe luchtfilter, maar ook benzinefilter is nieuw. OP CIRCUIT NIETS GEMERKT
Hij doet het soms een paar keer achter elkaar, maar draait direct erna weer perfect! ook stationair als een zonnetje. (had gister geen tijd er verder naar te kijken, ik ga morgen nog even langs, maar zou echt niet weten waardoor dit komt
iemand een idee?
Controleer ff of je plus of min kabel van de startmotor wel goed vastzit...een goede vriendin van mij had precies hetzelfde...en af en toe slechter starten...of alleen klik...om vervolgens perfect te starten...en ineens terwijl je gas gaf ineens ff helemaal niks ..en dan hup meteen daarna doet ie weer normaal...dus ff die 2 aansluitingen op je startmotor nadraaien, en misschien was het dat ook bij jou... :thumbup:

RJay

Bericht door RJay » 25 jan 2009, 20:43

Ben er zaterdag ook, nog niet om te rijden maar als iemand nog een passagier (lees: extra ballast a 75 kg) moet hebben hou ik me beschikbaar. :banaan:

Anders sta ik gewoon foto's te maken :mrgreen: en bij te kletsen met mensen.

@ Joy: Jup, zo simpel is het. Handtekeningetje onder vrijwaringsclausule en gaan.

Lida: Dan gaat het gauw ja, als dat precies op je wiel morst :bag: Nou ja, Better luck next time.
Moet zeggen, ik zie je wel altijd verschijnen met dat ding, mooie auto. :thumbup:

Aad

Bericht door Aad » 25 jan 2009, 20:48

Aiko schreef:

Op deze manier heb je me ingehaald, zonder dat je op mijn camera te zien bent :mrgreen:

@Paul, no problem, maar ik schrok er wel van, ben blij dat ik er nog langs kon sturen.
Elmar had ook wel mintstens 100 kg extra aan boord :bag:

Luco

Bericht door Luco » 25 jan 2009, 20:59

Aad schreef:
Aiko schreef:

Elmar had ook wel mintstens 100 kg extra aan boord :bag:
Ow zat jij ernaast met je bierpens :fy: :jenna: :beer:

Plaats reactie