High speed drifting
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
High speed drifting
Ok, hier loop ik toch al een tijdje over na te denken.
Wat ik nog weet dat toen sommige mensen net met driften begonnen ze het over tweede versnellings drifts hadden. Want derde versnelling, dat ging echt te hard, te link etc.
Inmiddels zijn we dankzij Frank een paar keer naar Papenburg gegaan en daar ga je ineens met 120km/u bijna full lock en blijkt dat nog te corrigeren te zijn ook (zelfs voor een prutser als ondergetekende). De grenzen worden blijkbaar continue verlegd.
Dat zit dan al hoog in de derde versnelling, begin vierde versnelling voor mij zelfs. Echt een supergevoel op die snelheid.
Paul Vlasblom en co driften echter net zo makkelijk Schwedenkreuz om maar wat te noemen, snelheid tegen of misschien zelfs wel net over de 200km/u (niet tijdens TF uiteraard maar bij de Scuderia).
Alleen mijn vraag, waar leer je dat, waar is ergens een plaats (vliegveld?) waar genoeg uitloop is om op die snelheid nog de grens op te zoeken?
Bitburg?
Een ander militair vliegveld?
Testterrein op Papenburg?
En zouden mensen interesse hebben om hier ooit eens een meeting voor te houden?
Wat ik nog weet dat toen sommige mensen net met driften begonnen ze het over tweede versnellings drifts hadden. Want derde versnelling, dat ging echt te hard, te link etc.
Inmiddels zijn we dankzij Frank een paar keer naar Papenburg gegaan en daar ga je ineens met 120km/u bijna full lock en blijkt dat nog te corrigeren te zijn ook (zelfs voor een prutser als ondergetekende). De grenzen worden blijkbaar continue verlegd.
Dat zit dan al hoog in de derde versnelling, begin vierde versnelling voor mij zelfs. Echt een supergevoel op die snelheid.
Paul Vlasblom en co driften echter net zo makkelijk Schwedenkreuz om maar wat te noemen, snelheid tegen of misschien zelfs wel net over de 200km/u (niet tijdens TF uiteraard maar bij de Scuderia).
Alleen mijn vraag, waar leer je dat, waar is ergens een plaats (vliegveld?) waar genoeg uitloop is om op die snelheid nog de grens op te zoeken?
Bitburg?
Een ander militair vliegveld?
Testterrein op Papenburg?
En zouden mensen interesse hebben om hier ooit eens een meeting voor te houden?
- Knot
- Berichten: 40195
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Peter,
Ik heb al een half jaar (misschien wel langer) geen RWD gereden en dus ook niet meer gedrift maar het zit er zeker nog wel in en volgens mij ga ik direct helemaal los als ik in een 200pk RWD mag vertrekken.
Zelf vond ik de bekende lange bocht op Niederrhein altijd gaaf om met 100 km/u in de 3e versnelling in te gaan, beetje aan de binnenkant blijven en geen fouten maken.
Op hoge snelheid (100km/u) is het zelfs makkelijker corrigeren omdat het allemaal vloeiende gaat vind ik, beetje het idee zoals je met een motorfiets omvalt als je 3km/u probeert te rijden en bij 30km/u is het een stuk stabieler.
Ik heb al een half jaar (misschien wel langer) geen RWD gereden en dus ook niet meer gedrift maar het zit er zeker nog wel in en volgens mij ga ik direct helemaal los als ik in een 200pk RWD mag vertrekken.
Zelf vond ik de bekende lange bocht op Niederrhein altijd gaaf om met 100 km/u in de 3e versnelling in te gaan, beetje aan de binnenkant blijven en geen fouten maken.
Op hoge snelheid (100km/u) is het zelfs makkelijker corrigeren omdat het allemaal vloeiende gaat vind ik, beetje het idee zoals je met een motorfiets omvalt als je 3km/u probeert te rijden en bij 30km/u is het een stuk stabieler.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wat denk je van Schiphol?? :twisted:
Maar je leert het ook gewoon tijdens trackdays. Je leert eerst op lage snelheid driften, dan ga je steeds wat harder (op droog én nat asfalt). Je leert tijdens trackdays op de grens rijden. Dan wordt het niet zo moeilijk om al gauw ook op hele hoge snelheid te driften.
Bochten zoals Schwedenkreuz en Scheivlak lijken een beetje op elkaar (in spiegelbeeld). Dus ik zou zeggen, begin eens tijdens een driftdagje (tijdens DoDare) met het Scheivlak. Grindbak is groot zat daar. Nadeel kan zijn is dat je naar binnen duikt en niet op tijd/alert reageert en de binnenste vangrails kust. Maar ja, vallen en opstaan, dat hoort erbij
Vroeger kon je gewoon op hoge snelheid driften op N'rhein. Gisteren hoorde ik nog van een andere Peter dat 'ie destijds met 180 km/u nog ruimte over had na een spin.
Maar je leert het ook gewoon tijdens trackdays. Je leert eerst op lage snelheid driften, dan ga je steeds wat harder (op droog én nat asfalt). Je leert tijdens trackdays op de grens rijden. Dan wordt het niet zo moeilijk om al gauw ook op hele hoge snelheid te driften.
Bochten zoals Schwedenkreuz en Scheivlak lijken een beetje op elkaar (in spiegelbeeld). Dus ik zou zeggen, begin eens tijdens een driftdagje (tijdens DoDare) met het Scheivlak. Grindbak is groot zat daar. Nadeel kan zijn is dat je naar binnen duikt en niet op tijd/alert reageert en de binnenste vangrails kust. Maar ja, vallen en opstaan, dat hoort erbij

Vroeger kon je gewoon op hoge snelheid driften op N'rhein. Gisteren hoorde ik nog van een andere Peter dat 'ie destijds met 180 km/u nog ruimte over had na een spin.
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
inderdaad Peter,
Dat kan dus op donderdag 25 mei (Hemelvaartsdag) de hele dag van 09.00 tot 17.00 op het achtercircuit van Zandvoort
Daarna kun je vanaf 17.00 uur op het gehele circuit vrij rijden via Do Dare
Chris Douma van Zerospec regelt dit voor max 20 auto's
kosten 125 euro
inschrijven info@zerospec.com
Dat kan dus op donderdag 25 mei (Hemelvaartsdag) de hele dag van 09.00 tot 17.00 op het achtercircuit van Zandvoort
Daarna kun je vanaf 17.00 uur op het gehele circuit vrij rijden via Do Dare
Chris Douma van Zerospec regelt dit voor max 20 auto's
kosten 125 euro
inschrijven info@zerospec.com
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Cool!
Alleen zit ik op het moment nog even met mijn e30 te kijken, die zou dan allang klaar moeten zijn, maar ja, uitloop hou je altijd is mijn ervaring, dus om me nu al op te geven is ook weer zowat.
Maar inderdaad, Zandvoort en ook Assen hebben wel een paar bochten waar je dit kan oefenen, had ik nog helemaal niet aan gedacht (stom eigenlijk).
Alleen zit ik op het moment nog even met mijn e30 te kijken, die zou dan allang klaar moeten zijn, maar ja, uitloop hou je altijd is mijn ervaring, dus om me nu al op te geven is ook weer zowat.
Maar inderdaad, Zandvoort en ook Assen hebben wel een paar bochten waar je dit kan oefenen, had ik nog helemaal niet aan gedacht (stom eigenlijk).
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Ja, die nieuwe Veenslang voegt niets toe wat mij betreft. Ik kwam daar trouwens pas achter op het moment dat ik al lekker vaart had gemaakt in de eerste ronde. De Veenslang kun je tenslotte vol door toch? Not. Stond ik daar met m'n voorwielen in de grindbak en 2 zwarte remsporen achter me 8)
Maar de Noordlus, mogen wij daar komen met auto's? Dat is toch alleen voor motoren?
Maar de Noordlus, mogen wij daar komen met auto's? Dat is toch alleen voor motoren?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten