High speed drifting

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie
Peter Tunissen

High speed drifting

Bericht door Peter Tunissen » 02 feb 2006, 00:07

Ok, hier loop ik toch al een tijdje over na te denken.
Wat ik nog weet dat toen sommige mensen net met driften begonnen ze het over tweede versnellings drifts hadden. Want derde versnelling, dat ging echt te hard, te link etc.
Inmiddels zijn we dankzij Frank een paar keer naar Papenburg gegaan en daar ga je ineens met 120km/u bijna full lock en blijkt dat nog te corrigeren te zijn ook (zelfs voor een prutser als ondergetekende). De grenzen worden blijkbaar continue verlegd.
Dat zit dan al hoog in de derde versnelling, begin vierde versnelling voor mij zelfs. Echt een supergevoel op die snelheid.

Paul Vlasblom en co driften echter net zo makkelijk Schwedenkreuz om maar wat te noemen, snelheid tegen of misschien zelfs wel net over de 200km/u (niet tijdens TF uiteraard maar bij de Scuderia).
Alleen mijn vraag, waar leer je dat, waar is ergens een plaats (vliegveld?) waar genoeg uitloop is om op die snelheid nog de grens op te zoeken?
Bitburg?
Een ander militair vliegveld?
Testterrein op Papenburg?
En zouden mensen interesse hebben om hier ooit eens een meeting voor te houden?

Knot

Bericht door Knot » 02 feb 2006, 09:43

Peter,

Ik heb al een half jaar (misschien wel langer) geen RWD gereden en dus ook niet meer gedrift maar het zit er zeker nog wel in en volgens mij ga ik direct helemaal los als ik in een 200pk RWD mag vertrekken.

Zelf vond ik de bekende lange bocht op Niederrhein altijd gaaf om met 100 km/u in de 3e versnelling in te gaan, beetje aan de binnenkant blijven en geen fouten maken.

Op hoge snelheid (100km/u) is het zelfs makkelijker corrigeren omdat het allemaal vloeiende gaat vind ik, beetje het idee zoals je met een motorfiets omvalt als je 3km/u probeert te rijden en bij 30km/u is het een stuk stabieler.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 feb 2006, 13:50

Wat denk je van Schiphol?? :twisted:

Maar je leert het ook gewoon tijdens trackdays. Je leert eerst op lage snelheid driften, dan ga je steeds wat harder (op droog én nat asfalt). Je leert tijdens trackdays op de grens rijden. Dan wordt het niet zo moeilijk om al gauw ook op hele hoge snelheid te driften.

Bochten zoals Schwedenkreuz en Scheivlak lijken een beetje op elkaar (in spiegelbeeld). Dus ik zou zeggen, begin eens tijdens een driftdagje (tijdens DoDare) met het Scheivlak. Grindbak is groot zat daar. Nadeel kan zijn is dat je naar binnen duikt en niet op tijd/alert reageert en de binnenste vangrails kust. Maar ja, vallen en opstaan, dat hoort erbij :)

Vroeger kon je gewoon op hoge snelheid driften op N'rhein. Gisteren hoorde ik nog van een andere Peter dat 'ie destijds met 180 km/u nog ruimte over had na een spin.

Leen

Bericht door Leen » 02 feb 2006, 19:55

inderdaad Peter,

Dat kan dus op donderdag 25 mei (Hemelvaartsdag) de hele dag van 09.00 tot 17.00 op het achtercircuit van Zandvoort

Daarna kun je vanaf 17.00 uur op het gehele circuit vrij rijden via Do Dare

Chris Douma van Zerospec regelt dit voor max 20 auto's

kosten 125 euro

inschrijven info@zerospec.com

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 02 feb 2006, 19:59

Cool!

Alleen zit ik op het moment nog even met mijn e30 te kijken, die zou dan allang klaar moeten zijn, maar ja, uitloop hou je altijd is mijn ervaring, dus om me nu al op te geven is ook weer zowat.
Maar inderdaad, Zandvoort en ook Assen hebben wel een paar bochten waar je dit kan oefenen, had ik nog helemaal niet aan gedacht (stom eigenlijk).

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 feb 2006, 20:37

Ramshoek op Assen blijft gaaf, al durf ik hem niet echt vol te driften hoor. Scary shit.

Eerste links op Zolder is ook gaaf, heel veel ruimte en heel veel asfalt.

De 3e knik rechtsaf erna ook trouwens, maar die is blind, dus dat maakt het bijna net zo stoer als de Ramshoek in mijn ogen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 feb 2006, 13:12

Ik zit net naar het ontwerp van het nieuwe Assen te kijken. Daar komen een paar hele mooie driftbochten bij op de vernieuwde noordlus. Met camber, dus lekker op hoge snelheid driften.

Blijft dom van die vernieuwde/verne8kte veenslang.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 14 feb 2006, 14:20

Ja, die nieuwe Veenslang voegt niets toe wat mij betreft. Ik kwam daar trouwens pas achter op het moment dat ik al lekker vaart had gemaakt in de eerste ronde. De Veenslang kun je tenslotte vol door toch? Not. Stond ik daar met m'n voorwielen in de grindbak en 2 zwarte remsporen achter me 8)

Maar de Noordlus, mogen wij daar komen met auto's? Dat is toch alleen voor motoren?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 feb 2006, 14:30

Op de ontwerptekeningen zie ik de nationale bocht nergens meer.
Voor zover ik weet wordt het gewoon 1 circuit. Of heb ik dat mis? Lijkt me ook niet handig aangezien er nu vaak 2 verschillende bedrijven tegelijk ieder een deel van de baan huren.

Plaats reactie