Typisch Nederland, wanneer houdt het op?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Typisch Nederland, wanneer houdt het op?

Bericht door Maus335i » 23 jan 2009, 10:14

http://www.ad.nl/binnenland/2939422/Mee ... naren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vraag me werkelijk af hoe achterlijk je kan zijn om dit soort eisen te stellen. Dit is toch je reinste discriminatie?!? Heb je een aantal aanmeldingen die enorm gekwalificeerd zijn voor een bepaalde functie, mogen ze niet aan de slag omdat ze geen vrouw of allochtoon zijn.

Kappen met die onzin!!!!!!!

Rupie

Re: Typisch Nederland, wanneer houdt het op?

Bericht door Rupie » 23 jan 2009, 10:16

Kunnen we niet een rechts hoekje creëeren op DF? :bag:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 jan 2009, 10:19

Deze keer is het discriminatie vanuit de linkerhoek :angel:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 23 jan 2009, 10:22

Moet even denken aan positieve discriminatie.
Rotterdam had als ik mij niet vergis een Marokkaanse burgemeester toch, met een dubbel paspoort?

Wat ik nou niet snap is hoe het zo ver heeft kunnen komen met de regering, overheid en al dat soort prut.
Ik zat gister een stukje tv te kijken naar ene flapdrol genaamd Middelkoop (?) die weer een onzin verhaal had lopen vertellen en waarvoor hij zijn excuses aanbood.
Allemaal leuk en aardig, maar ik ben van mening dat al die ministers daar een stelletje nietsnutten zijn. Het enige verschil tussen Middelkoop en de rest is dat hij wel genaaid is, en de rest nog moet volgen (uitzonderingen buiten beschouwing dan).

Ik vind het belachelijk dat er een verplicht aantal 'allochtonen' werkzaam moeten zijn. Ook wat vrouwen betreft overigens. Als een kerel simpelweg beter gekwalificeerd is, dan heeft hij toch de meeste 'recht' op die plek? Je moet werken voor je plek, dat is mij geleerd van vroeger af aan.
Beetje lullig als je daar verdomme een opleiding voor hebt gevolgd, en er komt een vrouw solliciteren (ongeacht hoe kort haar rokje is, of hoe knap ze is :bag: ) en die krijgt de baan omdat anders de verhouding m/v krom is.
Idem denk ik over de allochtoon/autochtoon verhouding. Ik zie het al gebeuren dat wij binnenkort nog een allochtone JP Balkenende variant gaan krijgen in de nabije toekomst :sealed:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 jan 2009, 10:24

Precies mijn punt Marco :) Ben je helemaal 100% geschikt voor die baan, druk gesolliciteerd en krijg je te horen dat je niet mag komen "omdat we verplicht een vrouw/allochtoon aan moeten nemen". Zakt de broek je toch van af :bag:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jan 2009, 10:29

Ik ben het eens met Maurice dat het geen eis moet zijn. Als iemand zegt dat ze het wel wenselijk zouden vinden als er meer allochtonen tot de top zouden doordringen, dan kan ik me daar als niet-links, niet-rechts quasi-liberaal wel in vinden.

In Rotterdam is het geen eis, daar is 't gewoon een voorbeeld(ig) 'allochtoon' die zich omhoog heeft gewerkt in de politiek. Het bewijst meteen dat 't niet te eisen of te pushen is, maar dat ze het zelf moeten willen. Hier en daar wat stimuleren kan imho geen kwaad, en ik zou er ook geen ophef over maken.

Wat ik gewoon kut vind, is dat als je een allochtoon bij een sollicitatie afwijst (gisteren nog gedaan), dat je dan meteen racist wordt genoemd, terwijl je gewoon op inhoud een besluit hebt genomen dat iemand niet geschikt is voor de functie. Laat het de vrije hand, dan komt 't wel goed.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 23 jan 2009, 10:29

Natuurlijk weer achterlijk dit, als je d'r bij nadenkt.

Maar weet je, tot een tijdje terug maakte ik me altijd heel druk om dit soort dingen. Elke dag wel weer een politicus die iets achterlijks riep waar ik me totaal niet in kon vonden of zo'n multicul onzin idee, of nieuwe trajectcontroles, of .....

Genoeg om je druk om te maken. Ik merkte echter dat ik er soms ook gefrustreerd door raakte en me erover op kon winden. Invloed heb ik er echter toch niet op en in hoeverre raakt het me privé eigenlijk? Misschien vrij egoistisch gedacht maar als ik er zelf amper tot geen directe last van heb, dan interesseren dit soort dingen me ook minder. Al die onzin die dat soort gasten roepen, ze doen maar. Het maakt me niet uit, maak me er niet meer druk om. Ze doen maar en wat mij betreft zakken ze lekker in de shit, het zal wel. Ik concentreer me op m'n eigen omgeving. Vrouw, kind... eigen bedrijf... vrienden... familie... kennissen. Wat daarbuiten gebeurd heb ik geen invloed op, maak me d'r ook nog maar zelden druk over. Beetje nieuwe instelling dus, bevalt me uitstekend. Minder ergernissen. Collega raakt nog steeds altijd enorm opgewonden over het flitsbeleid in NL... ik vroeger ook, nu niet meer. Boeit me allemaal niet zoveel meer. Zorg er wel voor dat ik er weinig last van heb. Al zetten ze 300 trajectcontroles op elke snelweg, ik rij dan wel binnendoor.

Ergert u niet, verwondert u slechts. :)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 23 jan 2009, 10:31

Maurice Graber schreef:Precies mijn punt Marco :) Ben je helemaal 100% geschikt voor die baan, druk gesolliciteerd en krijg je te horen dat je niet mag komen "omdat we verplicht een vrouw/allochtoon aan moeten nemen". Zakt de broek je toch van af :bag:
+1

"Verplicht 50 van de 800 medewerkers moeten allochtoon zijn." Daar zakt inderdaad mijn broek van af. En dan heeft het helemaal nergens mee te maken of je rechts links of recht door zee bent. Wanneer iemand goed is in zijn werk laat je hem dat uitvoeren, maar als meneer 751 geen allochtoon is moet hij maar ergens anders zijn geluk beproefen. No way jose!

Marco R.

Bericht door Marco R. » 23 jan 2009, 10:32

Dennis Cavallino schreef: Wat ik gewoon kut vind, is dat als je een allochtoon bij een sollicitatie afwijst (gisteren nog gedaan), dat je dan meteen racist wordt genoemd..
Nog zo iets, altijd maar de schuld geven aan de huidskleur. Is zo makkelijk voor 'hun' (niet fout bedoeld) om het maar daarop te gooien. Je hoort mij toch ook niet zeggen als ik een afwijzing te verwerken krijg. Ja je bent een racist, want eigenlijk vindt je mij een kaaskop :bag: !

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 jan 2009, 10:36

Dit zei een NL moslim in het AD vorige week of iig van die strekking:
Barack Obama is ONDANKS zijn huidskleur president van de USA geworden, Aboutaleb is DANKZIJ zijn etnische achtergrond burgemeester van Rotterdam geworden
Verder houd ik me lekker neutraal omtrent religie en politiek voor zover dat me lukt :mrgreen:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 23 jan 2009, 10:51

Robin schreef:Dit zei een NL moslim in het AD vorige week of iig van die strekking:
Barack Obama is ONDANKS zijn huidskleur president van de USA geworden, Aboutaleb is DANKZIJ zijn etnische achtergrond burgemeester van Rotterdam geworden
....
Mooie (en volgens mij ook juiste) statement :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 23 jan 2009, 11:28

Ach, in Amerika ging het ook tussen een blanke, een vrouw en een allochtoon en volgens mij zijn mensen daar vooralsnog wel tevreden met de uitkomst.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 jan 2009, 11:58

Obama is gekozen, das wat anders dan Obama verplicht op die post zetten om je allochtonentarget te halen ;)

Lijkt me trouwens voor vrouwen en allochtonen zelf ook niks. Weten dat je uitgekozen bent alleen omdat je er anders uit ziet dan het gros van wat er op de werkvloer rondloopt. Niet gekozen op basis van je kwaliteiten, maar een hersenkronkel van een minister. En bij een eventueel ontslag horen dat je er alleen maar zat "omdat het moest".

:bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jan 2009, 12:24

en we zakken steeds dieper in hun eigen gegraven kuilen...je kan "goed" doen en je kan "goed" doen...maar mensen doe het dan ook goed, als je beter bent oke, maar als je anders bent...

en zo gaat het al jaren...goedbedoelend de fout in...net zoals mensenrechten, een crimineel komt je huis binnen vernielt veel en je privacy en geestelijk ben je kapot gemaakt, dan besluit je die crimineel neer te slaan en vervolgens kom jij in de bak omdat die crimineel rechten heeft??? (terwijl ie ander z'n rechten/waarden normen e.d. ontneemt) net zoiets doms grrr...

Jij als baas mag/moet kunnen beslissen wie goed/beter is voor je bedrijf...maja niet in NL tis te belachelijk voor woorden...

Mack

Bericht door Mack » 23 jan 2009, 13:20

Dit gaat direct in tegen art. 1 van de grondwet. Wat is de wet waard als zelfs de overheid zich er niet aan houdt?

Vraag me af wat er gebeurt als je als bedrijf zou vastleggen dat je minimaal 90% blanke werknemers moet hebben. Dan een buitenlandse sollicitant afwijzen op die grond, en bij de rechtzaak erop wijzen dat je hetzelfde hebt gedaan als het ministerie. Benieuwd hoe een rechter zich hieruit gaat redden.

Plaats reactie