Nee je kon ook met SC de Cup, en in wedstrijden reden ze met...in elk geval destijds...
lightweight cars, talk and video's
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
Re: lightweight cars, talk and video's
Was dat niet willem vd kooij in die gele,daar zat zeker een SC in,hij is europees kamp geworden daggik.....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
hoe ver kun je gaan met carbon op je Lotus Elise...

heel ver dus, de hele auto is zo goed als van carbon
apart...
http://jalopnik.com/5131424/all+carbon- ... g-question" onclick="window.open(this.href);return false;
heel ver dus, de hele auto is zo goed als van carbon

http://jalopnik.com/5131424/all+carbon- ... g-question" onclick="window.open(this.href);return false;
- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik vin het wel heeeeel erg mooi!
:shakeit:

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: lightweight cars, talk and video's
Heidens gaaf ding
30-40 kilo gewichtsbesparing hmm. Zijn toch de nodige kilo's op een auto die al geen ruk weegt.

30-40 kilo gewichtsbesparing hmm. Zijn toch de nodige kilo's op een auto die al geen ruk weegt.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
viel me nog mee in 6 maanden...knap staaltje(carbon) werkR.J schreef:Heidens gaaf ding![]()
30-40 kilo gewichtsbesparing hmm. Zijn toch de nodige kilo's op een auto die al geen ruk weegt.


Denk wel dat als ik ooit een Elise/Exige koop en je zou bv schade rijden, dat ik carbon delen bestel, lijkt ongeveer net zoveel te kosten, nadeel lijkt me wel dat als je dan lichte schade rijd je niet met een beetje glasvezel kan werken....bij het origineel kun je nog wat plamuren zeg maar

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: lightweight cars, talk and video's
Plamuren doe je maar in je huis, niet aan je auto. En al helemaal niet aan je lotus. Dat wordt echt lelijkGTRene schreef:viel me nog mee in 6 maanden...knap staaltje(carbon) werkR.J schreef:Heidens gaaf ding![]()
30-40 kilo gewichtsbesparing hmm. Zijn toch de nodige kilo's op een auto die al geen ruk weegt.trouwens aan het dakje te zien betrefd het een S2 van het eerste type (longroof) die zijn van zichzelf al erg licht, als je de details ook ziet op die foto pagina
![]()
Denk wel dat als ik ooit een Elise/Exige koop en je zou bv schade rijden, dat ik carbon delen bestel, lijkt ongeveer net zoveel te kosten, nadeel lijkt me wel dat als je dan lichte schade rijd je niet met een beetje glasvezel kan werken....bij het origineel kun je nog wat plamuren zeg maar

Moet je 4 mrt maar eens naar het linkerachterscherm van onze beemer kijken.
Zou wel eens een blokje ermee om willen om te kijken wat dat nou doet me tzo'n auto

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Jay Leno:
http://www.timesonline.co.uk/tol/drivin ... 590848.ece" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
http://www.timesonline.co.uk/tol/drivin ... 590848.ece" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
leuk verhaal, en der zit ook wat in...
echter de Atom vind ik echt niks, kan die nog zo goed/fijn rijden, ik zou hem nooit willen hebben/kopen...heb zo'n ding in het echt gezien, ik vind hem groot lijken en lelijk...nee dan weet ik heel wat leuker speelgoed, misschien iets minder naked maar wel meer thuis zeg maar...
echter de Atom vind ik echt niks, kan die nog zo goed/fijn rijden, ik zou hem nooit willen hebben/kopen...heb zo'n ding in het echt gezien, ik vind hem groot lijken en lelijk...nee dan weet ik heel wat leuker speelgoed, misschien iets minder naked maar wel meer thuis zeg maar...
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Hij staat bij Van Sten in een hoekje. Groot? Tijd voor de opticiën Rene...
Vind die bouwstelling zelf steeds mooier worden.

Vind die bouwstelling zelf steeds mooier worden.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Leuk voor het circuit maar op de openbare weg..
niet in Nederland misschien ergens in de bergen ofzo..
Wel super snel! 300pk en 2,7sec op de 100
Veel sneller is er niet.. Caterham R500 en die dikke VW

Wel super snel! 300pk en 2,7sec op de 100

-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: lightweight cars, talk and video's
http://www.pistonheads.co.uk/sales/692466.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Stiekem best vet
Stiekem best vet

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
Ziekelijk gaaf ding, zal ook ongehoord snel zijn, maar maakt volgens mij ook ongehoord veel herrie
Dus trackdays zullen wel no go zijn 


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Inderdaad erg ruig dingTom Westendorp schreef:Ziekelijk gaaf ding, zal ook ongehoord snel zijn, maar maakt volgens mij ook ongehoord veel herrieDus trackdays zullen wel no go zijn

zal wel een screamer zijn


-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Genoeg gave weggetjes in Nederland hoor Hans. Gelukkig weet niet iedereen die te vinden.
300 PK vind ikzelf dan wel weer overkill. 125 oid. Meer dan zat voor zo'n bouwstelling.

300 PK vind ikzelf dan wel weer overkill. 125 oid. Meer dan zat voor zo'n bouwstelling.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Inderdaad, konden we wel zien met o.a. de Friese Elfstedentocht vorig jaar en die prachtige DSR in het midden des landsallen schreef:Genoeg gave weggetjes in Nederland hoor Hans. Gelukkig weet niet iedereen die te vinden.![]()
300 PK vind ikzelf dan wel weer overkill. 125 oid. Meer dan zat voor zo'n bouwstelling.


-
- Berichten: 55326
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: lightweight cars, talk and video's
REPOST?
Een Lotus Exige met ZR1 motor en 647pk op 1000kg is nou niet bepaald lichtgewicht, maar wel erg impressive naar mijn idee:



http://www.worldcarfans.com/9090126.007 ... us-extrema" onclick="window.open(this.href);return false;Italian tuner UK Garage is presenting its latest project, the Lotus Exige-based Extrema. UK Garage works on such names as TVR, Noble and Radical. Plenty of work has gone into the Extrema from when it was an Exige up until its current format.
Beginning with engine, buyers are spoiled for choice as they wade through a list that comprises exclusively of GM powerplants. At the entry point is a 2.6-litre with 360hp (265kW) followed by a 2.8-litre making 450hp (331kW) or a 560hp (412kW) 3.4-litre version. All three use a PowerTech V8 engine weighing 95kg. With this engine total vehicle mass does not exceed 750kg.
Moving to the next menu is GM's 2.8-litre V6 turbo that either produces 300hp (221kW) or 350hp (257kW). With this mill fitted the car goes up to 850kg in weight which is still very light. Up the performance ladder is where things get more interesting. UK Garage offers potential customers a register comprised of Chevrolet and Corvette powerplants that will be fitted into their Extremas. Again starting from the bottom there are two Chevrolet LS3s making either 420hp (309kW) or 500hp (368kW) each. At this level weight goes up a notch to about 970kg.
Those who long for absolute Extrema grunt, the 513hp (377kW) LS7 or the LS9 found in a Corvette ZR1 with 647hp (476kW) can be selected. This time vehicle mass reaches 1,000kg. This particular combination allows the Extrema to reach 100km/h from standstill in 2.8 seconds, 0 - 200km/h in 7 seconds and top off at 320km/h. Gearshifts are taken care of courtesy of either a manual or a sequential transmission system.
The Extrema has an aluminium chassis, and buyers can have either fiberglass or a kevlar-carbon composite body fitted. The body has been lengthened by some 20cm to accommodate these big engines. It has also been widened for the bigger tyres and equipped with an adjustable suspension system.
All this comes at a price of €66,000 including taxes for the baseline model while road-legal conversions can be made at extra cost.
- Paul Broere
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:36
- Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
- Locatie: The Netherlands
Re: lightweight cars, talk and video's
voor de 993 had mijn pa een Westfield Super 7 Sei widebody... minder praktisch, maar de meeste fun die je kan hebben!
Toen ik net mijn rijbewijs had zijn we er een week mee door Europa (= alpen) gaan toeren... om maar gelijk onder toezicht te wennen.
hij was de eerste met een 2.0 Ford Zetec blok getuned door dhr. Dunnell... de motor kreeg 2x 45mm weber carburateurs en nog wat andere dingen. "slechts" 170pk op 600kg. Maar toch een Ferrari 360 Modena tot 120 bij houden!! (daarna hield het snel op)
een klein ritje in de winter een aantal jaren terug:
[vimeo ]http://www.vimeo.com/2894428[ /vimeo]
dit is de link: http://www.vimeo.com/2894428
Ik krijg hem niet embedded (???)
Toen ik net mijn rijbewijs had zijn we er een week mee door Europa (= alpen) gaan toeren... om maar gelijk onder toezicht te wennen.
hij was de eerste met een 2.0 Ford Zetec blok getuned door dhr. Dunnell... de motor kreeg 2x 45mm weber carburateurs en nog wat andere dingen. "slechts" 170pk op 600kg. Maar toch een Ferrari 360 Modena tot 120 bij houden!! (daarna hield het snel op)
een klein ritje in de winter een aantal jaren terug:
[vimeo ]http://www.vimeo.com/2894428[ /vimeo]
dit is de link: http://www.vimeo.com/2894428
Ik krijg hem niet embedded (???)

Laatst gewijzigd door Paul Broere op 27 jan 2009, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: lightweight cars, talk and video's
Hij dut nai Paul 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
hier werkt de link wel
best rap zo'n speelding
@Robin, gaaf he zo'n Exige met verlengde wielbasis en dikke V8...eneuh nog geen 1000kg vind ik nog steeds lightweight genoeg
Meestal gaat het om gewicht/pk verhouding als die goed is en sportiviteit, dus geen lichte peugeot 106 sport ofzo, die zijn wel licht maar niet echt sportwagens
Denk dat alle sportwagens tussen de 300kg en 1250kg met een pk gewicht verhouding van max 4kg per pk wel in het rijtje mogen van sport/licht/rap helemaal naar huidige maatstaven
Natuurlijk de echte lightweights tussen de 300kg en zeg 900kg zullen nog meer als een schoen passen


@Robin, gaaf he zo'n Exige met verlengde wielbasis en dikke V8...eneuh nog geen 1000kg vind ik nog steeds lightweight genoeg

Meestal gaat het om gewicht/pk verhouding als die goed is en sportiviteit, dus geen lichte peugeot 106 sport ofzo, die zijn wel licht maar niet echt sportwagens

Denk dat alle sportwagens tussen de 300kg en 1250kg met een pk gewicht verhouding van max 4kg per pk wel in het rijtje mogen van sport/licht/rap helemaal naar huidige maatstaven

Natuurlijk de echte lightweights tussen de 300kg en zeg 900kg zullen nog meer als een schoen passen

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: lightweight cars, talk and video's
Denk dat je een spatie gebruikt hebt met die afsluithaakjes Paul.
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: lightweight cars, talk and video's
Leuk ding Paul.
Dat laatste bochtje naar links na het passeren van die fietsers was wel op het randje hè (asfalt/gras)
Dat laatste bochtje naar links na het passeren van die fietsers was wel op het randje hè (asfalt/gras)

- Paul Broere
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:36
- Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
- Locatie: The Netherlands
Re: lightweight cars, talk and video's
ik was aan het twijfelen of ik de bocht af zou maken of de auto aan de kant zou zetten en mijn broertje weer in laten stappen
maar idd.
Maar echt gigantisch fun, en een heel groot voordeel: omdat de auto zo weinig weegt slijt alles superlangzaam.

Maar echt gigantisch fun, en een heel groot voordeel: omdat de auto zo weinig weegt slijt alles superlangzaam.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
I know, een paar keer op zandvoort met de Dax en de banden waren nog niet versleten.. Blijft fun zo'n Seven!Paul Broere schreef:
Maar echt gigantisch fun, en een heel groot voordeel: omdat de auto zo weinig weegt slijt alles superlangzaam.
Had ik al gezegd dat ik er 1 te koop heb?

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik kom net deze DAX tegen...al een "oudje" maar met leuke matterialen als wat titanium delen
maar wat nog meer bijzonder is...600kg (oke valt mee?) maar 400pk V8 erin
damn...das maar 1.5kg per pk...
holy shit
wat zal dat scary rijden
http://www.pistonheads.com/sales/792374.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


how much shit can you handle

maar wat nog meer bijzonder is...600kg (oke valt mee?) maar 400pk V8 erin

holy shit



http://www.pistonheads.com/sales/792374.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Massive Power to weight at around 400bhp and weighs only 600KG which = OH MY GOD!
Small block Chevrolet, brodix alloy heads and inlet manifold. Forged pistons, roller rockers, performance street cam, high capacity oil pump. Four bolt mains - Corvette block. Z28 crank, Mallory distributor - mech adv. BMW 5 Series gearbox, Chevrolet Corvette diff, Spax suspension.
Dax rush chassis. Titanium Floor panels, dash and bonnet, extra strong and also very light.
Believe me, This car can move.
Bargain price £13995
how much shit can you handle
