Buitenlandse schadeauto kopen, hoe of wat?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Kevin20v

Buitenlandse schadeauto kopen, hoe of wat?

Bericht door Kevin20v » 21 jan 2009, 11:05

Heren df'ers

ik ben altijd een beetje aan het knutselen met auto's (lees golfjes), nou vroeg ik me af hoe het zit met het "importeren" van een schadeauto om gelijk te slopen...?

Ik heb namelijk hier redelijk in de buurt precies eenzelfde golf zien staan als mijn eigen, maar deze schadeauto is een highline met climatronic, lederen interieur, alles electrisch enz enz.
Het voordeel van deze schadegolf, is dat deze alleen achterschade heeft, zodat ik het motorblok (1.8 20v) weer in een golf 2 zou kunnen bouwen.
Ik denk dus dat ik goed van de onderdelen de aankoopprijs terug zou kunnen verdienen...

Alleen hoe zit het nou met invoeren? Heeft een van jullie dat al eens eerder gedaan? :thnx:

JeroenT

Re: Buitenlandse schadeauto kopen, hoe of wat?

Bericht door JeroenT » 21 jan 2009, 11:07

Als je die auto gaat kopen om te strippen heb je natuurlijk niets om in te voeren.
Toch?

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 21 jan 2009, 11:20

Ok ja daar heb je een punt, maar omdat ik nog nooit een auto / schadeauto in het buitenland heb gekocht, heb ik er dus geen idee van.

Peric

Bericht door Peric » 21 jan 2009, 20:03

Lijkt mij dat je niks hoeft in te voeren. In Europa is het vrij verkeer van goederen. En aangezien je het voertuig niet gaat registreren lijkt mij dat je helemaal niets hoeft te doen. Alleen het ophalen dan natuurlijk.. :)

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 21 jan 2009, 20:08

Ik ga volgende week eens kijken wat er aan echt bruikbare delen op en of aan zit, en hoe de motor loopt :roflol:

Plaats reactie