Benzinedruk-probleem
-
Benzinedruk-probleem
Ben eindelijk eens begonnen met de 200sx. Het probleem is inmiddels "gevonden".
Brandstof is 3.6bar ipv de 3bar die die zou moeten hebben. Inmiddels retourleiding opnieuw aangelegd, benzinefilter vervangen, benzinepomp vervangen, benzinedrukregelaar vervangen, maar heeft nog steeds een te hoge druk.
Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen?
Brandstof is 3.6bar ipv de 3bar die die zou moeten hebben. Inmiddels retourleiding opnieuw aangelegd, benzinefilter vervangen, benzinepomp vervangen, benzinedrukregelaar vervangen, maar heeft nog steeds een te hoge druk.
Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen?
-
Re: Benzinedruk-probleem
Wat is je probleem?
Waarom denk je dat die 0,6 bar het probleem is?
Meet je die 0,6 bar extra wel correct?
Ik ken de achtergrond niet, dus vandaar deze vragen.
Waarom denk je dat die 0,6 bar het probleem is?
Meet je die 0,6 bar extra wel correct?
Ik ken de achtergrond niet, dus vandaar deze vragen.
-
De auto loopt veel te rijk, computer geeft geen storingen aan. De auto hoort normaal op 3 bar benzinedruk te lopen.
-
Wat is daar erg aan als de brandstofdruk 'te hoog '' is?
Sommige gebruiken een brandstofdrukregelaar om de brandstofdruk op de voeren zodat je minder snel grotere injectoren nodig hebt. Maar hogere turbodruk geeft ook een hogere brandstofdruk omdat het vacuum aangesloten zit op het inlaatspruitstuk toch?
Sommige gebruiken een brandstofdrukregelaar om de brandstofdruk op de voeren zodat je minder snel grotere injectoren nodig hebt. Maar hogere turbodruk geeft ook een hogere brandstofdruk omdat het vacuum aangesloten zit op het inlaatspruitstuk toch?
-
Op het moment dat de auto niet loopt is er een brandstofdruk van 3,6bar. Dit ook als de auto loopt. Het probleem is dat alles "standaard" is, maar toch een brandstofdruk wordt behaald van 3.6bar en dat mag niet met een originele brandstofregelaar.
Hierdoor loopt de auto te rijk(lees: 1 op 3 a 4 met rustig rijgedrag)
Hierdoor loopt de auto te rijk(lees: 1 op 3 a 4 met rustig rijgedrag)
Heeft de vorige eigenaar niet met meer turbodruk gereden en de computer aan laten passen zodat die meer druk geeft en jouw daar niks van verteld toen die hem verkocht?
-
Nee, denk het niet. Andere motormanagement is ook geprobeerd---> precies hetzelfde probleem.
- Jan Visser
Haal de retourleiding eens los van de benzinerail. Daalt de druk dan, dan zit het probleem in je retour naar de tank. Maakt het niks uit en daalt de druk niet, dan moet je toch eens naar de drukregelaar of benzinepomp kijken.
-
@ Jan: Eerste post staan alle antwoorden op je suggesties
- Jan Visser
Ik wil niet zeggen dat jij die retourleiding niet goed gelegd hebt, maar ik heb vaker gezien dat mensen aan het zelf sleutelen zijn gegaan (zelfs garages). Je hoeft maar 1 knikje in een slang of leiding te hebben waardoor de retour stroom belemmerd word, en de druk te hoog oploopt. Kleine moeite om even de retour los te koppelen van je rail............dan weet je het in ieder geval zeker.Mus schreef:@ Jan: Eerste post staan alle antwoorden op je suggesties
-
Klopt wat je zegt ja, maar retourleiding is al eens losgeweest. Hierbij ongeveer een meter slang in de jerrycan gezet zodat de overgebleven benzine in de jerrycan kwam te zitten.
Overigens waardeer ik het dat er meegdacht wordt om de oplossing te vinden.
Overigens waardeer ik het dat er meegdacht wordt om de oplossing te vinden.
- Jan Visser
Oke, dan zou het je drukregelaar kunnen zijn, maar je zei ook al dat die nieuw was, dus moet de oorzaak ergens anders zitten.Mus schreef:Klopt wat je zegt ja, maar retourleiding is al eens losgeweest. Hierbij ongeveer een meter slang in de jerrycan gezet zodat de overgebleven benzine in de jerrycan kwam te zitten.
Ik denk in eerste instantie ook niet dat het hoge verbruik en het te rijke mengsel door een 0.6 bar te hoge benzinedruk veroorzaakt word. Mijn ervaring zegt dat je ecu die waarde gewoon corrigeert door de inspuit tijd iets te verkorten. Verder is het ook zo dat als je geen foutcodes in je ecu hebt het nog niet wil zeggen dat je elektronisch probleem hebt.
Heeft je auto een luchtmassameter?
Een afwijkend signaal van je luchtmassameter kan ook een te rijk mengsel opleveren zonder dat je ecu foutcodes geeft.
Ergens een vacuumslang die poreus of gescheurd is? Er kunnen zoveel verschillende dingen het probleem veroorzaken die jij hebt............
-
Bij de benzineregelaar wordt de vacuumslang losgetrokken en zo gekeken naar de brandstofdruk.
Luchtmassameter en lambdasensor zijn beiden doorgemeten en geven de juiste waarden aan.
Luchtmassameter en lambdasensor zijn beiden doorgemeten en geven de juiste waarden aan.
-
Ik las een tijdje terug iets over Nistune en dat je daarmee dingen kon wijzigen in de Ecu van een Nissan. In het showroom topic van achterwielaandrijfventje. Wellicht is dit ook bij jou ECU het geval? Dat de vorige eigenaar het e.e.a. heeft aangepast intern en daardoor geen foutmeldingen zichtbaar zijn.
-
Er is een andere motormanagement geprobeerd met helaas hetzelfde probleem.
-
Of er ooit andere injectoren in hebben gezeten weet ik niet. Hoogstwaarschijnlijk niet, want op een FMIC en een uitlaatsysteem is het blok standaard. Injectoren die erin zitten zijn ook gewoon standaard.
- Jan Speed
Een paar dingen:
kan je checken wat voor type brandstofdruk regelaar erop zit? Soms kan je voor een bloktype voor diverse varianten (turbo/NA) verschillende brandstofdrukregelaars kopen.
Als er een op zit die te hoog afregelt dan wordt er altijd te veel ingespoten.
Verder moet je ook eens proberen of er benzine uit de BDR komt als je de vacuumleiding eraf trekt terwijl de motor draait. Zo ja, dan is het membraan lek en komt er via die vacuumleiding te veel benzine in de inlaat.
Ik ben bij Volvo's wel eens tegen gekomen dat er in de ECU eindtrappen van de injectorsturing waren opgeblazen waardoor de injectoren continue stonden in te spuiten.
De oorzaak was dat er injectoren waren ingebouwd met de verkeerde impedantie. (of er waren geen ballastweerstanden gemonteerd) Daar kon de ECU niet tegen.
Misschien is er zoiets aan de hand?
kan je checken wat voor type brandstofdruk regelaar erop zit? Soms kan je voor een bloktype voor diverse varianten (turbo/NA) verschillende brandstofdrukregelaars kopen.
Als er een op zit die te hoog afregelt dan wordt er altijd te veel ingespoten.
Verder moet je ook eens proberen of er benzine uit de BDR komt als je de vacuumleiding eraf trekt terwijl de motor draait. Zo ja, dan is het membraan lek en komt er via die vacuumleiding te veel benzine in de inlaat.
Ik ben bij Volvo's wel eens tegen gekomen dat er in de ECU eindtrappen van de injectorsturing waren opgeblazen waardoor de injectoren continue stonden in te spuiten.
De oorzaak was dat er injectoren waren ingebouwd met de verkeerde impedantie. (of er waren geen ballastweerstanden gemonteerd) Daar kon de ECU niet tegen.
Misschien is er zoiets aan de hand?
-
@ Jan: De injectoren schijnen al lageweerstandsinjectoren te zijn.
Injectoren en fuelrail zijn vervangen. Nu nog afwachten tot inlaatspruitstuk en alles is teruggebouwd en kijken naar het probleem.
Injectoren en fuelrail zijn vervangen. Nu nog afwachten tot inlaatspruitstuk en alles is teruggebouwd en kijken naar het probleem.
-
Koop anders gewoon een Sard brandstofdrukregelaar dan kan je het zelf juist afregelen. Er van uitgaand dat alle andere variablen wel goed zijn natuurlijk.