Onboard met Andre in de M3 GTR V8 Zandvoort + Silverstone

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 sep 2006, 20:36

Hm ik denk dat dat juist weer een kwestie van ondersteltuning is. Ik heb niet zo veel moeite met in dat stuk aanremmen, remt hard zat en een snelle lastwissel gaat ook wel goed met de M3. Zou voor jou toch ook geen probleem moeten zijn met 850 kg :)

Ik heb me wel eens afgevraagd of het niet sneller is om hem inderdaad iets te knijpen en dan meteen plank gas naar het volgende instuurpunt gaan, maar het is een beetje hoeveel scheelt dat & hoe hard trek je op denk ik. Daarbij denk ik dat als je harder door de bocht kan met slicks dat je wel beter die ruimere lijn pakken kan. Daarom wou ik de volgende keer met GPS in de weer :)

Maik

Bericht door Maik » 19 sep 2006, 20:55

Die lastwissel is inderdaad geen probleem met de speedster, vooral niet met een 2x zo hard onderstel als standaard... maar de ABS unit van de speedster staat erom bekend dat hij (te) snel ingrijpt, vooral als ik daar dus zwak sturend aankom en het gewicht naar rechts in de auto verplaatst.
Ik koop nog weleens de unit van de VXR (getunede speedster turbo die alleen in de UK is uitgebracht), en die schijnt weer hetzelfde of bijna hetzelfde te zijn als van de elise 111R, en die laat veel meer slip toe. Ik ken iemand die die unit al in zijn speedster heeft zitten en hij zegt dat het super werkt. Kost alleen weer 450euro :oops:
Ik hoop stiekem dat die nieuwe terugroepaktie gaat betekenen dat ze gewoon standaard die VXR ABS unit erin zetten, maar dat zal wel weer te mooi gedacht zijn :(

Elmar

Bericht door Elmar » 19 sep 2006, 22:20

Maik schreef: Als Elmar nog meeleest, wat rij jij voor rondetijd op Zandvoort met je Viper? Of time jij nooit? Ik ben al weleens een paar keer ingehaald door je en jij moet toch wel wat sneller dan 2.15 rond gaan?
Vorig jaar samen met een Subaru GTT gereden, die had een aantal ronden op video en daaruit kwam een tijd van 2.08 min.

Maik

Bericht door Maik » 19 sep 2006, 22:29

Niet verkeerd :)

Maar laten we verder het andere topic bevuilen met ons geknoei op Zandvoort, dit is Andre's topic :wink:

Plaats reactie