Ik heb niet de drang om een dikke bak te rijden, heb natuurlijk nog de Supra ernaast dus ik wou gewoon iets goedkoops wat me van a naar b brengt, ook mede door de maandelijkse lasten.
Toen liep ik tegen de Twingo GT aan, en dat leek me opzich wel een grappige formule. Dingetje heeft dikkere bumpertjes dat andere Twingo's, een andere (lees:betere) versnellingsbak dan andere Twingo's, een ander onderstel dan andere Twingo's, etc.
Plus het is een turbomotor, die 100PK levert.
Met opties als airco, metallic lak, donkere ramen, spoiler, etc kwam hij neer op 15.000 euro. Heb ook nog na zitten denken over de Twingo RS, maar die vond ik gewoon te duur (5 a 6 duizend euro duurder).
Goed, ik heb dat ding dus besteld en rijd er inmiddels al in, maar hij heeft me flink verrast. Het is serieus echt een bommetje! Ik heb nog nooit zoveel lol gehad in een auto van de zaak, je kan er mee gooien en smijten en hij laat je precies weten tot hoever je kan gaan. Ik heb altijd al een renault 5 gt turbo of een 205 GTI ofzo willen hebben omdat redelijk wat power in een piepklein licht autotje me geweldig leek, maar dat het zoveel lol kon brengen had ik niet gedacht.
En het mooiste van alles, hij stoot 137 gram C02 uit dus je betaald maar 20% bijtelling over de (toch al lage) catalogusprijs.
Anyway, ben helemaal happy.
Sleutel:
Interieur:
Toerenteller bovenop je stuur:
De auto: