druk valt weg diesel[bmw 330d]
-
druk valt weg diesel[bmw 330d]
heb een vraag heb zelf een bmw 330d bouwjaar 2000, nu is er pas een ander blok ingezet hij rijd perfect ,alleen als ik mijn gas pedaal indrukt of ik gewoon wil doortekken gaat mijn dachbord lampje [diesellampje oranje] branden en lijkt het net of ie geen genoeg diesel krijgt, heb toen bij een garage het blok laten uitlezen en deze gaf aan monorail sencor, mijn vraag is heeft een ieder van jullie dit ook wel eens meegemaakt en bedoelen ze nu dat mijn monorail vervangen moet worden of kan het ook iets anders zijn, het gekke is dat wanneer ik snel doorschakel er niets aan de hand is , maar ik moet hem niet doortrekken want dan komt het probleem voor e rest rijd hij perfect, wie kan mij antwoord geven?
-
Re: druk valt weg diesel[bmw 330d]
Welkom 
Zou je iets meer punten en komma's kunnen gebruiken?

Zou je iets meer punten en komma's kunnen gebruiken?
- Pescatore
Diesel, de brandstof van de duivel 

- jos_br
Lijkt erop dat de sensor die de druk regelt stuk is, of er is niet genoeg druk in het systeem. Dit kan weer door lekkage of kapotte verstuiver(s) kunnen komen.
Jos.
Jos.
- Jan Visser
Stel je eerst maar eens netjes voor..........
Dat is mijn antwoord!
Dat is mijn antwoord!
- VLA
x2Jan Visser schreef:Stel je eerst maar eens netjes voor..........
Dat is mijn antwoord!
-
bedankt voor je reactie, ik heb het blok laten itlezen en de computer gaf aan monorail censor.jos_br schreef:Lijkt erop dat de sensor die de druk regelt stuk is, of er is niet genoeg druk in het systeem. Dit kan weer door lekkage of kapotte verstuiver(s) kunnen komen.
Jos.
zit er in de monorail dan een druksensor?
- Jan Visser
heb een vraag heb zelf een bmw 330d bouwjaar 2000, nu is er pas een ander blok ingezet hij rijd perfect ,alleen als ik mijn gas pedaal indrukt of ik gewoon wil doortekken gaat mijn dachbord lampje [diesellampje oranje] branden en lijkt het net of ie geen genoeg diesel krijgt, heb toen bij een garage het blok laten uitlezen en deze gaf aan monorail sencor, mijn vraag is heeft een ieder van jullie dit ook wel eens meegemaakt en bedoelen ze nu dat mijn monorail vervangen moet worden of kan het ook iets anders zijn, het gekke is dat wanneer ik snel doorschakel er niets aan de hand is , maar ik moet hem niet doortrekken want dan komt het probleem voor e rest rijd hij perfect, wie kan mij antwoord geven?
bedankt voor je reactie, ik heb het blok laten itlezen en de computer gaf aan monorail censor.
zit er in de monorail dan een druksensor?

- Petrolhead Tom
Niet zo netjes van de TS om zich niet even voor te stellen inderdaad.
Mijn eerste idee? Turboslang lek.
Mijn eerste idee? Turboslang lek.
-
Ik heb ook problemen gehad met de dieseldruk van een 330d.
Eerst zijn er sonsoren vervangen, daarna verstuivers gecontroleerd.
Brandstoffilter vervangen, en nog allerlei dingen die het zouden kunnen zijn........(weet niet meer precies)
Als laatste is de hogedrukdieselpomp vervangen omdat die het duurste is, toen was het klaar.
Maar voordat ze aan dat dure onderdeel beginnen versleutelen ze eerst je halve wagen.
Ze konden bij Bmw alleen zien dat het aan de dieseldruk lag, maar bij welk onderdeel de storing weg komt konden ze niet.
Succes met de 330d :!:
Eerst zijn er sonsoren vervangen, daarna verstuivers gecontroleerd.
Brandstoffilter vervangen, en nog allerlei dingen die het zouden kunnen zijn........(weet niet meer precies)
Als laatste is de hogedrukdieselpomp vervangen omdat die het duurste is, toen was het klaar.
Maar voordat ze aan dat dure onderdeel beginnen versleutelen ze eerst je halve wagen.
Ze konden bij Bmw alleen zien dat het aan de dieseldruk lag, maar bij welk onderdeel de storing weg komt konden ze niet.
Succes met de 330d :!: