M3 start niet meer (accu probleem)
-
M3 start niet meer (accu probleem)
Ik krijg mijn M3 niet meer gestart...hij heeft een tijd stilgestaan aangezien ik mn rijbewijs 4 maanden kwijt ben geweest. Heb hem 2 maanden geleden wel nog kunnen starten met de startkabels, maar nu krijgt hij gewoon totaal geen stroom hoelang ik hem ook aan de helpauto hou. Moet ik gewoon een nieuwe accu halen of kan er een ander probleem zijn?
- Joy
Re: M3 start niet meer (accu probleem)
Als de accu echt kapot is werken startkabels ook niet meer. Dus ik denk, nieuwe accu en starten.
- Ar
- Auto: Prius
Waarschijnlijk is die te diep ontladen en als die al niet meer in een goede staat was is die nu "overleden". Je kunt het nog een keer proberen uit de auto te halen en op te laden.
Hoe oud is de accu?
Hoe oud is de accu?
-
Volgens mij is de accu de originele Bosch accu, dus van 95
Denk dat de accu dan idd overleden is...2 maanden terug lukte het wel nog om hem met startkabels aan te krijgen maar toen ik hem enkele dagen daarna probeerde te starten was de accu alweer leeg.

Denk dat de accu dan idd overleden is...2 maanden terug lukte het wel nog om hem met startkabels aan te krijgen maar toen ik hem enkele dagen daarna probeerde te starten was de accu alweer leeg.
-
Uit de auto halen en opladen is misschien nog een optie... En anders ff nieuw accu'tje op de kop tikken 

-
Heb zelf geen oplader dus denk dat ik dan gewoon even een nieuwe accu haal...hoop dat ie het dan weer doet kreeg hem niet eens van de startonderbreking/alarm af maar dat ding werkt natuurlijk ook op de accu.
iig bedankt voor de snelle reacties
iig bedankt voor de snelle reacties

-
is de accu, zou ik me niet druk om maken
Heb het probleem lange tijd gehad in me clio
Toen kwam de huidige eigenaar, toen koper met zijn accu en deed ff een op een met dikke kabels aansluiten met gevaar voor eigen leven...
Dat werkte wel opeens, had er ook geen hoop op!
succes!!

succes!!
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Je kan hem natuurlijk eruit halen en bij iemand opladen die wél een lader heeft
Maar als hij er al sinds 95 in zit is hij ook wel eens aan vervanging toe, wordt hij inderdaad nooit minder van.

Maar als hij er al sinds 95 in zit is hij ook wel eens aan vervanging toe, wordt hij inderdaad nooit minder van.
- Casper
Een accu heeft afhankelijk van het rijgedrag en de staat van de dynamo een levensduur van 3-5jaar. Misschien bij uitzondering met een hele constante temperatuur (bv verwarmde garage) en veel lange afstanden 6-7jaar. Dus de originele is het niet. Waarschijnlijker is het een "originele" vervanger1995 M3 schreef:Volgens mij is de accu de originele Bosch accu, dus van 95![]()

-
Dan is het een vervangende originele, heb er niet zoveel verstand van haha.
Zal even kijken of iemand een accu oplader heeft, anders haal ik van het weekend wel een nieuwe.
Zal even kijken of iemand een accu oplader heeft, anders haal ik van het weekend wel een nieuwe.
- Erik K.
Meestal staat er op de accu wel een datum 
Check ook gelijk eventuele roestvorming in je accubak en onder je reservewiel. Komt wel eens voor bij de e36.

Check ook gelijk eventuele roestvorming in je accubak en onder je reservewiel. Komt wel eens voor bij de e36.
-
Bij het doorstarten heb je in het verleden waarschijnlijk al eens enkele loodplaten in de accu 'tegen elkaar getrokken' waardoor opladen daarna niet meer mogelijk is.1995 M3 schreef:Volgens mij is de accu de originele Bosch accu, dus van 95![]()
Er zit dan kortsluiting in die cel waardoor je hem weg kan gooien.
Is overigens gemakkelijk te testen of dat zo is hoor....... :idea: