HB Special in productie

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

HB Special in productie

Bericht door Mark Nauta » 13 jan 2009, 11:52

De HB Special gaat toch in productie ;).

Van Autoblog.nl:
Twee jaar geleden toonden de Huet Brothers de HB Special op de Autorai. Sinds die lancering in 2007 zijn de Huet Brothers meermalen benaderd, om naast het originele concept, een gelimiteerde oplage van HB Specials voor de verkoop te bouwen. Ze zijn nu toch door de knieën gegaan…

In 2006 hadden we nog een toepasselijke quote van de Huet Brothers: “Laat ook duidelijk zijn dat we niet bezig zijn met een auto die te koop is of ooit te koop komt.” Maar zeg nou zelf, wie wil er nu niet een eigen auto produceren? Juist, daarom komen er dit jaar een gelimiteerd aantal HB Special’s te koop.

Binnenkort kan met de productie gestart worden. Vanzelfsprekend zullen klanten nauw bij het project betrokken worden en krijgen de keuze uit een uitgebreide lijst met verschillende opties. Naast de keuzes die standaard mogelijk zijn als kleuren/two-tone combinaties, optie tot een LSD en overdrive, worden nu ook extra opties gegeven zoals de keuze van een persoonlijke stoel en de daarbij gewenste vormgeving. Uiteraard wordt de benodigde ‘dress code’ meegeleverd. Door de keuze van materialen en onderdelen kan ieder erkend garagebedrijf het onderhoud uitvoeren, maar dit kan ook door de Huet Brothers zelf gedaan worden.

De HB Special is een auto geïnspireerd op de Le Mans racers uit de jaren 50 en speciaal ontwikkeld voor sportieve rijders. De body van de HB Special is van koolstofvezel, het interieur van aluminium. De aandrijflijn is afkomstig uit een Triumph TR6. De 2.5 liter motor wordt opgeboord naar 2.7 liter en krijgt Honda zuigers. De auto weegt 750 kg en komt in 3 verschillende uitvoeringen; 160pk, 180pk of een 210+ supercharged versie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: HB Special in productie

Bericht door Robin » 13 jan 2009, 12:43

Tja hele verhalen over hun gelezen zeg ik. Retrojatterij.
Het HB logo lijkt op het EB Bugatti logo en deze 2 karren(DBR1 en 250 TR) hebben ervoor model gestaan, maar dan met een tamme motor. Ik vind het 'handgemaakte' leuk, maar ik vind het allemaal replica/fake/nep.Leuk geprobeerd, maar ik loop er niet warm voor.

DBR1
Afbeelding

250 Testa Rossa
Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2009, 12:59

Ondanks dat het misschien retro-jatterij is loop ik hier wel aardig warm voor, ik vind het knap dat ze er toch voor willen gaan en iets bouwen dat je niet elke dag tegenkomt.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jan 2009, 15:34

De prijzen liegen er niet om, tussen de 67 en 80k. Dan zit je toch wel in de categorie van hele leuke andere klassieke sportwagens te loeren. De motoren schijnen niet erg betrouwbaar te zijn als je ermee gaat trappen.

Misschien eerst maar eens een keertje meedoen met een 'experience' en de auto sowieso nog even in 't echt bekijken alvorens ik mijn oordeel geef. Vanochtend was ik nog enthousiast bij 't zien van de eerste foto sinds tijden, maar na een gesprek met een kennis van me die er wat meer van weet ben ik alweer getemperd.

Overigens vind ik 't kopieergedrag geen bezwaar. Ze zetten een leuke look&feel sfeer neer. Conceptueel klopt 't gewoon voor een bepaalde doelgroep.

Plaats reactie