Helaas maar een kort filmpje, maar heeft geeft wel aardig weer hoe motoren in house (kunnen) worden getest op een dynamische testbank.
http://nl.youtube.com/watch?v=Ne1qXifJiMw" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche motortest/simulatiebank NS
- Andry
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Porsche motortest/simulatiebank NS
Ik wist niet dat de Ring zo steil is! Dat ding kantelt soms wel 45graden 

- Jeroen R
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 11:44
- Locatie: Emmeloord
Re: Porsche motortest/simulatiebank NS
Dat is toch om bepaalde G-krachten te simuleren?
Tenminste hoe de olie zich houdt in bepaalde bochten en derg. vermoed ik.
Tenminste hoe de olie zich houdt in bepaalde bochten en derg. vermoed ik.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Porsche motortest/simulatiebank NS
Is een repost, was enkele maanden geleden ook een draadje over.
Kwam deze tegen in de gerelateerde video's. Wel ff afkijken tot het eind!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NxI_YLKt ... re=related[/youtube]
Kwam deze tegen in de gerelateerde video's. Wel ff afkijken tot het eind!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NxI_YLKt ... re=related[/youtube]
Laatst gewijzigd door steve smith op 10 jan 2009, 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Porsche motortest/simulatiebank NS
Idd
Ze testen gewoon hoe het motorblok zich houd met verschillende G waarden, of je bijvoorbeeld geen oil starvation krijgt enz.
Die simulatoren zijn leuk spul. Fabrikanten werken bijvoorbeeld ook met shaker rigs om te kijken hoe de vering van een auto zich gedraagd, natuurlijke frequentie van de vering bepalen enz. Ze kunnen dat zelfs zo opzetten dat je telemetriegegevens van een baan als de nurburgring kan simuleren, maw je kan zo een compleet chasiss al testen zonder nog maar een meter gereden te hebben. Vervolgens gaan ze dan pas de echte testkm rijden.

Ze testen gewoon hoe het motorblok zich houd met verschillende G waarden, of je bijvoorbeeld geen oil starvation krijgt enz.
Die simulatoren zijn leuk spul. Fabrikanten werken bijvoorbeeld ook met shaker rigs om te kijken hoe de vering van een auto zich gedraagd, natuurlijke frequentie van de vering bepalen enz. Ze kunnen dat zelfs zo opzetten dat je telemetriegegevens van een baan als de nurburgring kan simuleren, maw je kan zo een compleet chasiss al testen zonder nog maar een meter gereden te hebben. Vervolgens gaan ze dan pas de echte testkm rijden.
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: Porsche motortest/simulatiebank NS
wauw, die crasht lekker!
frank
frank