Ik heb vorige week m'n E30 voor de apk-keuring weg gebracht (afgekeurd op remleiding maar dat terzijde). Bij deze auto heb ik van het subframe de (enorm flexibele) ophangrubbers vervangen door teflon exemplaren. Hierdoor is alle flex er uit 8) . Punt is dat men bij de apk-keuring vaak koevoet-achtige gereedschappen gebruikt om te controleren of deze en andere ophangingsrubbers niet fubar/gaar zijn. Maarja, doe je dat 'te enthousiast/te lomp' dan duw je ter plekke dus de carrosserie/het plaatwerk weg

, wat dus precies is wat er gebeurt is (aan 1 kant). Hier kwam ik achter omdat ik dus de remleiding moest vervangen. Omdat ik inmiddels talloze uren onder de auto heb doorgebracht weet ik 99.8% zeker dat het door de keuring gekomen is (de auto is namelijk nagenoeg roestvrij): de 'schade' is erg vers en je ziet ongeveer een afdruk in van een koevoetachtig iets in de bitox (of hoe die laag heet) staan. Gevolg: blank staal, stukje bitox weg en stuk kit gescheurd: perfecte plek om zout en dergelijke meuk op te laten vangen en er volgend jaar achter te komen dat je aan het lassen kunt omdat het 1 grote rotte plek is

. Kortom: vervelend werk, het is niet zo dat de functionaliteit van de auto in het gedrang is en bij een gemiddeld oud hok zou ik me er niet eens druk om maken als het me zelf over kwam, maar nu dus wel omdat een ander te lomp is geweest

.
Weet eigenlijk niet wat ik er mee aan moet. Ik had het m'n pa nog niet verteld en die heeft in al zijn enthousiasme de leiding reeds vervangen en de auto laten herkeuren (waarvoor hulde). Tevens zit de garage bij m'n ouders in de buurt en kan ik er doordeweeks niet langs gaan om te overleggen (dit zou me een halve vrije dag kosten en die heb ik daar niet voor over - heb de dagen voor vakantie nodig) of om het uberhaupt te laten zien. Ik vertrouw het, needless to say, deze garage niet toe e.e.a. te repareren aangezien dat niet hun cup of tea is (ik ga geen namen noemen, maar ze doen vooral apk/banden/uitlaten/velgen/ophanging). Zowieso wordt bewijzen lastig naar mijn mening.
Comments op wat jullie zouden doen. Hoeveel waarde hecht je er aan, hoeveel moeite stop je er in.