ernstig interessant

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
HSR

ernstig interessant

Bericht door HSR » 07 jan 2009, 16:34

als je meer over techniek wil weten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Engine_technology" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarbij ook handig om daar eens te gaan neuzen om het e.e.a. te weten te komen over motoren. Zojuist een stuk gelezen over undersquared en oversquared motoren. Nooit geweten dat dat zo zat terwijl het eigenlijk zo logisch is. :D

Niels v D

Re: ernstig interessant

Bericht door Niels v D » 07 jan 2009, 17:52

Voor mij niet zoveel nieuws meer..

Howstuffworks.com en kfz-tech.de heb ik vroeger voor school wel veel gebruikt, staat ook veel informatie op..

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 07 jan 2009, 17:57

Kijk.....daar zou ik nog wel eens wat van kunnen leren ;).

Casper

Bericht door Casper » 07 jan 2009, 19:30

hugo schreef:als je meer over techniek wil weten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Engine_technology" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarbij ook handig om daar eens te gaan neuzen om het e.e.a. te weten te komen over motoren. Zojuist een stuk gelezen over undersquared en oversquared motoren. Nooit geweten dat dat zo zat terwijl het eigenlijk zo logisch is. :D
Nice! Zal ik eens lezen in wat verloren uurtjes :) Een square-engine, dat is toch een vierkant blok? Boring=slag? Is volgens mij redelijk ideaal ivm zuigersnelheid. Dat was iig zo toen ik 16/17 was en met een tandartsboor scootercilinders en carters aanpaste :mrgreen:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 jan 2009, 19:34

Volgens mij is een hele korte slag met grote boring juist ideaal met hogere toerentallen, ivm zuigersnelheden en versnellingskrachten.

Alleen zijn er andere zaken die dat limiteren, het is bijvoorbeeld lastiger om een hoge compressie verhouding te krijgen met een hele grote boring en een hele kleine slag.

Luco

Bericht door Luco » 07 jan 2009, 20:12

En een lange slag motor is bv weer niet ideaal voor hoge toerentallen maar hebben over het algemeen wel een beter koppel.

HSR

Bericht door HSR » 08 jan 2009, 10:35

over de under- en oversquared motoren. Het is allemaal te vinden op de link in de eerste post. Blijf me verbazen over de hoeveelheid technische literatuur.

Christoph

Bericht door Christoph » 08 jan 2009, 12:56

Mark Nauta schreef:Kijk.....daar zou ik nog wel eens wat van kunnen leren ;).
Zou ja.. dat is net zoiets als die studie boeken van je zeker ;)

Metchu

Bericht door Metchu » 08 jan 2009, 13:03

Christoph schreef:

hahahaha... van die studieboeken leeer je niets nuttigs... stomme theorietjes die je nooit meer gebruikt ... bleh... wie gaat mij nou vragen stellen in de toekomst over de 2e gezicht van macht :stom: Hier kan je tenminste nog iets mee :mrgreen:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 08 jan 2009, 15:55

Metchu schreef:
Christoph schreef:

hahahaha... van die studieboeken leeer je niets nuttigs... stomme theorietjes die je nooit meer gebruikt ... bleh... wie gaat mij nou vragen stellen in de toekomst over de 2e gezicht van macht :stom: Hier kan je tenminste nog iets mee :mrgreen:
Ga dan een normale studie doen, idioot :mrgreen:

HSR

Bericht door HSR » 08 jan 2009, 16:26

Neluhz schreef:
Metchu schreef: hahahaha... van die studieboeken leeer je niets nuttigs... stomme theorietjes die je nooit meer gebruikt ... bleh... wie gaat mij nou vragen stellen in de toekomst over de 2e gezicht van macht :stom: Hier kan je tenminste nog iets mee :mrgreen:
Ga dan een normale studie doen, idioot :mrgreen:
Bestuurkunde he. Ambtenaar in opleiding. Het mag dan ook geen verassing zijn dat BSK studenten de grootste studievertraging en studieschulden hebben. :mrgreen: :mrgreen: :wink:

jaydee

Bericht door jaydee » 08 jan 2009, 17:21

Metchu schreef:
Christoph schreef:

De gezicht? Moet jij niet eerst de basisschool overdoen?

[edit] grapje natuurlijk, niks persoonlijks[/edit] :mrgreen: :lol: :roll: :hosanna:

Plaats reactie