Porsche 997 turbo handbak, tiptronic of toch GT 3
- David R.
Porsche 997 turbo handbak, tiptronic of toch GT 3
Ga komend jaar toch eens kijken naar een vervanger voor de M5. De M5 is geweldig maar wordt van het jaar 4 jaar oud. Sinds ik de RR sport heb gekocht wordt die auto meestal gebruikt als ik met het gezin of vrienden ergens naar toe gaat, dus een 2 zitter zou geen probleem zijn.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 997 turbo van 2007 ofzo. Nieuw kopen doe ik al jaren niet meer omdat de afschrijving het 1e jaar gewoon belachelijk is. Ik heb al eens een weekend gereden met een gt3 maar die vond ik voor alledaags gebruik toch vrij spartaans. Tevens vindt ik een brede achterkant veel mooier. Een 997 S zou dan een optie zijn maar ik denk dat 355 pk me toch zouden gaan tegenstaan.
Een 997 turbo zou dus mijn voorkeur hebben. Nu hoor/lees ik veel verschillende meningen over een handbak of een tiptronic. De een zweert bij een handbak en de ander bij tiptronic.
Wat denken jullie.
David
Mijn voorkeur gaat uit naar een 997 turbo van 2007 ofzo. Nieuw kopen doe ik al jaren niet meer omdat de afschrijving het 1e jaar gewoon belachelijk is. Ik heb al eens een weekend gereden met een gt3 maar die vond ik voor alledaags gebruik toch vrij spartaans. Tevens vindt ik een brede achterkant veel mooier. Een 997 S zou dan een optie zijn maar ik denk dat 355 pk me toch zouden gaan tegenstaan.
Een 997 turbo zou dus mijn voorkeur hebben. Nu hoor/lees ik veel verschillende meningen over een handbak of een tiptronic. De een zweert bij een handbak en de ander bij tiptronic.
Wat denken jullie.
David
Laatst gewijzigd door David R. op 04 feb 2009, 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?
Ik ben een echte handbak figuur maar voor de mooie dubbel koppeling systemen of zeer snelle flipper bakken met auto tussengas veelal, zou ik voor zo'n snelle bak gaan...maar weet niet op de 2007 porsche ook al PDK heeft?
- Tristan
Nee, geen PDK.
Heb diverse malen met Tiptronic gereden en heb als conclusie dat het veel te traag is en niet sportief vind. Dus ga 100% voor de handbak.
Heb diverse malen met Tiptronic gereden en heb als conclusie dat het veel te traag is en niet sportief vind. Dus ga 100% voor de handbak.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
@ René, PDK is nog niet leverbaar op de Turbo. Pas vanaf halverwege dit jaar, als de nieuwe Turbo uit komt.
@ David. Ikzelf ben geen groot fan van Tiptronic. Maar ik kan me wel voorstellen dat de Turbo met deze bak erg fijn is. Ik had heel toevallig gisteravond nog even over de 997 Turbo gehad met André. Die had er afgelopen weekend één mee met handbak. Dat is in mijn ogen toch de bak voor een Porsche. André zei ook al dat hij geen Tiptr. zou willen. Maar hij vertelde ook dat hij qua comfort ook een M5 (Touring) zou verkiezen boven de Turbo.
Ikzelf heb alleen met de 996 Turbo (Tiptronic en 540pk) gereden, maar kwam er toen wel achter dat dit niet de 911 pur sang is. Het is echt een GT. De ideale auto om naar Zuid Frankrijk te rijden, of een lekkere dag autobahn mee te doen. Een 911 is zeker een auto die gemakkelijk dagelijks gebruikt kan worden. Zeker met de files in Nederland is een automaat dan wel erg makkelijk. In een Turbo 997 kan je dan niet anders dan een Tiptronic. Tuurlijk is deze niet zo snel als de huidige PDK (en is een 997 Carrera S Mk II met PDK op de sprint sneller dan een 997 Turbo Mk I met hadnbak), maar het gemak is wel enorm. Als ik dagelijks een 997 zou rijden zou het wel in me op komen om een Tiptr. of PDK te rijden, maar als dan de keuze er echt zou zijn, zou ik toch de handbak pakken denk ik. Puur i.v.m. de sportifiteit die de Tiptr. mist omdat het niet de snelste bak is. Wanneer je de auto niet als dagelijks wilt rijden, handbak nemen!
Deze staat te koop bij De Beier in Heerenveen, handbak, PASM, Sports Chrono etc.
http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... olgnr=1524" onclick="window.open(this.href);return false;
@ David. Ikzelf ben geen groot fan van Tiptronic. Maar ik kan me wel voorstellen dat de Turbo met deze bak erg fijn is. Ik had heel toevallig gisteravond nog even over de 997 Turbo gehad met André. Die had er afgelopen weekend één mee met handbak. Dat is in mijn ogen toch de bak voor een Porsche. André zei ook al dat hij geen Tiptr. zou willen. Maar hij vertelde ook dat hij qua comfort ook een M5 (Touring) zou verkiezen boven de Turbo.
Ikzelf heb alleen met de 996 Turbo (Tiptronic en 540pk) gereden, maar kwam er toen wel achter dat dit niet de 911 pur sang is. Het is echt een GT. De ideale auto om naar Zuid Frankrijk te rijden, of een lekkere dag autobahn mee te doen. Een 911 is zeker een auto die gemakkelijk dagelijks gebruikt kan worden. Zeker met de files in Nederland is een automaat dan wel erg makkelijk. In een Turbo 997 kan je dan niet anders dan een Tiptronic. Tuurlijk is deze niet zo snel als de huidige PDK (en is een 997 Carrera S Mk II met PDK op de sprint sneller dan een 997 Turbo Mk I met hadnbak), maar het gemak is wel enorm. Als ik dagelijks een 997 zou rijden zou het wel in me op komen om een Tiptr. of PDK te rijden, maar als dan de keuze er echt zou zijn, zou ik toch de handbak pakken denk ik. Puur i.v.m. de sportifiteit die de Tiptr. mist omdat het niet de snelste bak is. Wanneer je de auto niet als dagelijks wilt rijden, handbak nemen!
Deze staat te koop bij De Beier in Heerenveen, handbak, PASM, Sports Chrono etc.
http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... olgnr=1524" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Mark Nauta op 07 jan 2009, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ja daar stond ik straks nog bij bij dat ding, stoer hoor. Wil ik wel ff mee weg nu.
- Michel P
Super, kun je de M5 inruilen bij de BMW dealer!
Handbak lijkt me het meest wenselijke.
Michel
Handbak lijkt me het meest wenselijke.
Michel
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
GT2 met handbak graag 8)
- RVV
Dat is wel een heftig mooi ding bie de Beier. Wat kost zo'n auto nou nieuw ?
- Mark Nauta
Daar moet je ook verplicht bij aanschaf een testament opmakenHans GP schreef:GT2 met handbak graag 8)

- Mark Nauta
€ 201.929Rico schreef:Dat is wel een heftig mooi ding bie de Beier. Wat kost zo'n auto nou nieuw ?
Maar dan heb je nog lang niet alles dat er ook op deze wagen zit.
- RVV
zal in de praktijk wel 220/225K zijn ? Damn wat een bedragen.. meer dan ik als hypotheek heb..
-
Het Grunnings liedje Bie de Lidl ken ik weer wél LOLRico schreef:Dat is wel een heftig mooi ding bie de Beier. Wat kost zo'n auto nou nieuw ?

- David R.
Ben ook aan het onderzoeken of het mogelijk is via onze Duitse zaak op Duits kenteken te gaan rijden. Moet dan alleen wel de M5 prive gaan verkopen wat waarschijnlijk een drama is.
Is de tiptronic bak in vergelijking met de sequentiele bak in de M5 veel langzamer. De bak van de M5 vindt ik super. Ik heb er eerlijk gezegd ook nog nooit wat mee gehad (in tegenstelling tot anderen).
Is de tiptronic bak in vergelijking met de sequentiele bak in de M5 veel langzamer. De bak van de M5 vindt ik super. Ik heb er eerlijk gezegd ook nog nooit wat mee gehad (in tegenstelling tot anderen).
Laatst gewijzigd door David R. op 07 jan 2009, 16:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- RVV
LOL..
Soms typ ik sneller dan dat ik de zin lees
Moet natuurlijk zijn die bij
Soms typ ik sneller dan dat ik de zin lees

Moet natuurlijk zijn die bij
-
DR schreef:Ben ook aan het onderzoeken of het mogelijk is via onze Duitse zaak op Duits kenteken te gaan rijden. Moet dan alleen wel de M5 prive gaan verkopen wat waarschijnlijk een drama is.
Ja, de 5traps automaat uit de porsche is een conventionele trage en helaas ook zeer saaie automaat. Onlangs nog op silverstone gereden met een cayman S met 5bak automaat. Ik vond dat echt dramatisch, dan was de instap versie boxster met 5 handbak stukken meer sportwagen. Het nieuwe PDK is echt een verschrikkelijk fijn systeem. Toegegeven is het manueel schakelen met die bak niet intuitief ( opschakelen is vooruit drukken en terug is naar je toe trekken ) maar het is wel echt razendsnel en is derhalve ideaal als je de wagen dagelijks gebruikt met de daarbij behorende file kilometers.
De grootste vraag is, wat wil je eigenlijk? Voor zover mij duidelijk is een dagelijkse wagen welke veel rijplezier biedt maar ook comfortabel is. Dan raad ik je aan een 911 Carrera 2S PDK aan te schaffen. Indien je veel onder zeer slechte weersomstandigheden rijdt mogelijk een 4wd variant. Deze wagens zijn net op de markt maar rond de zomer zullen ze zeker wel weer te koop staan met de nodige afschrijving. Daarnaast heeft de 997 2S nu al 380 PK en dat zal je zeker niet vervelen.
Afsluitend zal je voor een jonge 997 Carrera 2 S met 380 PK met PDK niet veel meer betalen dan voor een veel oudere 997 Turbo met 5traps oostblok automaat.
@ Mark N. 540PK uit een 996 Turbo?
- Mark Nauta
@ Hugo. Helemaal eens met je betoog over de aanschaf van een 997 C2S MK II met PDK en anders een C4S met PDK, zeker in NL wel handig. En er is toch een trucje om met een 4 en 4S gewoon 2wd te hebben
.
En ja, een 996 Turbo met 540pk. De auto van Jeroen Molinger.

-
Dat je vooruit moet duwen voor opschakelen en terug moet duwen voor terugschakelen hebben ze volgens mij van VW.
Want bij mijn Skoda (=VW) met DSG werkt dat ook zo en het is bloed en bloed irritant. Precies het tegenovergestelde van wat je verwacht
En de site van de Beier, OMFG wtf hebben ze daarmee gedaan, sorry hoor maar ik denk dat weinig blinden naar die site gaan kijken hoor? Waarom moet al dat zooi voorgelezen worden? Dat valt toch niet serieus te nemen?
Want bij mijn Skoda (=VW) met DSG werkt dat ook zo en het is bloed en bloed irritant. Precies het tegenovergestelde van wat je verwacht

En de site van de Beier, OMFG wtf hebben ze daarmee gedaan, sorry hoor maar ik denk dat weinig blinden naar die site gaan kijken hoor? Waarom moet al dat zooi voorgelezen worden? Dat valt toch niet serieus te nemen?

-
ik heb beide gereden tiptronic en handbak.
ik zou voor 100 procent handbak gaan. Veel leuker das weer genieten van autorijden en zeker met zo n porsche turbo.
ik zou voor 100 procent handbak gaan. Veel leuker das weer genieten van autorijden en zeker met zo n porsche turbo.
- David R.
Ik rij niet heel veel km's per jaar (ca 30.000). Indien ik de Porsche zal kopen zal ik daar waarschijnlijk ca 20.00 km per jaar mee rijden omdat ik dan wat vaker de Range Rover zal nemen (zeker naar klanten). Ook bij slecht weer (sneeuw, ijzel) neem ik de Range Rover.
In feite zal je dus kunnen kiezen voor een gt3 maar zoals al eerder vermeld vond ik deze vrij spartaans. Tevens heb ik geen zin om elke drempel schuin te moeten nemen omdat je anders de spoiler eronder uit rijdt. Ik had al vaker gelezen dat de 2s met PDK eigenlijk de beste keus is maar twijfel nog aan het vermogen. Als ik dit alles zo lees weet ik nu wel dat ik geen Tiptronic moet nemen maar een handbak.
Zoals hieronder met een setje van Techart is toch wel erg mooi

In feite zal je dus kunnen kiezen voor een gt3 maar zoals al eerder vermeld vond ik deze vrij spartaans. Tevens heb ik geen zin om elke drempel schuin te moeten nemen omdat je anders de spoiler eronder uit rijdt. Ik had al vaker gelezen dat de 2s met PDK eigenlijk de beste keus is maar twijfel nog aan het vermogen. Als ik dit alles zo lees weet ik nu wel dat ik geen Tiptronic moet nemen maar een handbak.
Zoals hieronder met een setje van Techart is toch wel erg mooi
Laatst gewijzigd door David R. op 07 jan 2009, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mark Nauta schreef:@ Hugo. Helemaal eens met je betoog over de aanschaf van een 997 C2S MK II met PDK en anders een C4S met PDK, zeker in NL wel handig. En er is toch een trucje om met een 4 en 4S gewoon 2wd te hebben.
Truukje ? Cardan en tussenbak er onderuit slopen?

Wat is er allemaal veranderd aan de Turbo van Jeroen ?
- Mathieu
Truukje is toch de handrem één tikje omhoog te zetten.
- Downforce Hans
Mathieu schreef:Truukje is toch de handrem één tikje omhoog te zetten.
Mis ik nu iets
- markk
Tiptronic is ruk.
Heb met een 996 turbo tiptronic gereden en het veel me qua beleving zwaar tegen.
Ja, snel was het wel maar verder...
Mark
Heb met een 996 turbo tiptronic gereden en het veel me qua beleving zwaar tegen.
Ja, snel was het wel maar verder...
Mark
- Adje ///M3
Ook al is de tiptr. sneller, ik zou voor de handbak gaan. Kom op, je bent autoliefhebber of niet.
Cayenne allah, maar 911, No F*cking Way.
Suc6 met je keuze...!
Cayenne allah, maar 911, No F*cking Way.
Suc6 met je keuze...!

-
^^^^^^^^
allah, 911
Politiek/Religieus graag in het OT forum.
allah, 911
Politiek/Religieus graag in het OT forum.