Ferrari ontmaskerd
- Joy
- Berichten: 10882
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Ferrari ontmaskerd
Rij zojuist op de A58 naar huis. Komt er van een afstand een auto aan met koplampen laag bij de grond en een brede look. Viel me op omdat 1 koplamp behoorlijk trilde. Bleef tijdje achter me rijden om me vervolgens voorbij te gaan. Toen ie langs kwam bleek het een zwarte Ferrari 355 convertible te zijn. Op dat moment nog niks raars tot ie een eind verder was en ik op een gegeven moment dacht, hey ik hoorde 'm helemaal niet... normaal hoor je elke Ferrari wel en zeker als ie accelererend met 150 langszij komt. Nog eens nadenken. Moest 'm toch nog eens beter bekijken. Dus erachteraan. Tijdje achter blijven rijden en in het donker niet echt details kunnen vinden om zeker te zijn van mijn zaak. Toen kwam de Philip Morris bocht en de "Ferrari" positioneerde zich op de rechterstrook. Ik bleef links. Aan het begin zat ik er naast, aan het einde van de bocht was de "Ferrari" tientallen wagenlengtes achter.
Daarna geen tempo meer en is niet meer voorbij gekomen.
Hij had een kleine kentekenuitsparing met een american style klein nummerplaatje. Een echte 355 heeft een brede uitsparing voor de Nederlandse platen. XR-FN-87, al komt er geen hit op RDW dus of ik heb iets verkeerd gelezen of er klopt iets niet aan die plaat.
Krijg zo het vermoeden dat ik hier een Pontiac Fiero kloon te pakken had.
Beetje jammer.
Daarna geen tempo meer en is niet meer voorbij gekomen.
Hij had een kleine kentekenuitsparing met een american style klein nummerplaatje. Een echte 355 heeft een brede uitsparing voor de Nederlandse platen. XR-FN-87, al komt er geen hit op RDW dus of ik heb iets verkeerd gelezen of er klopt iets niet aan die plaat.
Krijg zo het vermoeden dat ik hier een Pontiac Fiero kloon te pakken had.
Beetje jammer.
- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Als je zo'n moeite moet doen om te zien of het een echte is dan vind ik het ook niet echt jammer meer. Waarschijnlijk reed deze gast boven de snelheid waarop de meeste echte Ferrari's gereden worden en dat voor een fractie van de prijs.
Gezien je moeite de wagen te 'busten' kan het ook weleens een MR2 zijn geweest. Alleen is daar geen full convertible van, dus misschien toch een Fiero?

Gezien je moeite de wagen te 'busten' kan het ook weleens een MR2 zijn geweest. Alleen is daar geen full convertible van, dus misschien toch een Fiero?
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Ja, volgens mij hebben ze zelfs allemaal een targa-dak.
Maar volgens mij zit er altijd een T-bar in en ik denk niet dat je die er zomaar uit kan flexen.... Misschien ook wel hoor en is ie alleen maar voor een extra stukje stijfheid wat je niet echt mist. Alleen denk ik toch dat de RDW zijn bedenkingen heeft bij zoiets.
Maar volgens mij zit er altijd een T-bar in en ik denk niet dat je die er zomaar uit kan flexen.... Misschien ook wel hoor en is ie alleen maar voor een extra stukje stijfheid wat je niet echt mist. Alleen denk ik toch dat de RDW zijn bedenkingen heeft bij zoiets.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: Ferrari ontmaskerd
[quote="Joy Jolliffe"]Toen kwam de Philip Morris bocht en de "Ferrari" quote]
Hehe hoorde ik daar nou ''Philip Morris'' bocht? Bekend terrein! Hoe hard neem je em?
Hehe hoorde ik daar nou ''Philip Morris'' bocht? Bekend terrein! Hoe hard neem je em?
- Joy
- Berichten: 10882
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Bocht is niet geheel gelijk. Onderaan kun je er harder in en bovenin knijpt ie. Ik schakel altijd terug naar 3 en rij met iets van 100 de bocht in. Moet een beetje snelheid uit om de rest van de bocht te halen denk 85 ofzo en bovenin kom ik weer met 100+ de bocht uit. Ik blijf wel altijd in de buitenste baan rijden. Geen ideale lijn, zit altijd wel verkeer.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Hmm okeej, je rijdt hem dus niet dagelijks? Met mn eige auto is 110 goed mogelijk, maar met een focus RS of evo 9 heb ik 120km gehaald in het middenvan de boch nog voor het uitkomen.Joy Jolliffe schreef:Bocht is niet geheel gelijk. Onderaan kun je er harder in en bovenin knijpt ie. Ik schakel altijd terug naar 3 en rij met iets van 100 de bocht in. Moet een beetje snelheid uit om de rest van de bocht te halen denk 85 ofzo en bovenin kom ik weer met 100+ de bocht uit. Ik blijf wel altijd in de buitenste baan rijden. Geen ideale lijn, zit altijd wel verkeer.
Het is wel grappig daar dat ik met mijn auto motorrijders eruit stuur in die bocht! Die knik die er in zit maakt hem gevaarlijk voor bikers, maar leuk met de auto! Als je hem echt snel wil nemen moet je hem niet te snel in sturen en dan vol op het gas naar buiten komen... (als er geen verkeer is)
- Joy
- Berichten: 10882
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Ja vond ik ook, zo snel dat ik het daarna nog 3 keer heb geprobeerd maar het klopte toch iedere keer wel. Desalniettemin vind ik mijn celica er ook erg snel doorheen gaan! 110km/h, maar wel met P Zero Nero's hoor, niet met Nankang ofzo!Joy Jolliffe schreef:Dan is mijn auto gewoon minder goed![]()
Kan er niet harder door. Alle banden piepen en ik moet corrigeren om de kont binnen te houden. En ga er ook liever wat minder snel in zodat ik niet halverwege in de knoei kom. Slow in fast out.
Maar 120 is wel serieus snel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten