Ik kan namelijk nog al wat toepassingen bedenken die goed gebruik kunnen maken van deze database. Of zou Rijkswaterstaat niet geinteresseerd zijn in de meest accurate (anonieme) doorstroomcijfers op alle Nederlandse wegen?
Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
- RutgerK
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Ik lees alleen een artikel over de verwerking van de persoonsgegevens door Onze Minister. Is er ook en wet of regeling die het gebruik van de databestanden geen ander doel mag hebben dan voor gebruik van de verwerking van de kilometerheffing.
Ik kan namelijk nog al wat toepassingen bedenken die goed gebruik kunnen maken van deze database. Of zou Rijkswaterstaat niet geinteresseerd zijn in de meest accurate (anonieme) doorstroomcijfers op alle Nederlandse wegen?
-
Luco
Voor de doorstroomgegevens hebben ze alleen de aantallen nodig en niet de persoonsgegevens toch?
- RVV
Hans echt waar, Sinterklaas verteld echt niet tegen de Kerstman wie als stout staat vermeld in het grote boek, je moet wel erg achterdochtig zijn om te denken dat Sinterklaas zoiets doet.
- RutgerK
Luco, dat klopt. Ik wilde juist daarmee aangeven dat er een hellend vlak is als het gaat om het gebruik van de opgeslagen gegevens. En dat het nog moeilijk te bepalen is welke gegevens nu allemaal onder de wetgeving vallen.luco hornsveld schreef:Voor de doorstroomgegevens hebben ze alleen de aantallen nodig en niet de persoonsgegevens toch?
- Peric
Ik vind het wel heeeeel erg naïef om te denken dat als de overheid de informatie heeft dat ze dat niet zouden gaan gebruiken. Onder de door Maurice genoemde noemer terrorisme valt alles tegenwoordig. Dus ook al zou er een wet zijn of komen.. Ze gebruiken de informatie en plakken er een leugentje aan vast hoe ze aan die info komen..
-
Andre
Alleen maar leugens leugens en nog een leugens krijgen we over ons heen gegooid van de Roverheid. En op het moment als het er door is liggen onze gegevens op straat met alle overtredingen erbij.
Autoplezier weg.
Privacy weg.
Autorijden weer duurder.
Prettig 2009 waar autorijden weer duurder wordt.
Autoplezier weg.
Privacy weg.
Autorijden weer duurder.
Prettig 2009 waar autorijden weer duurder wordt.
- Geelhoed
Heb jij voorbeelden waarbij het voor iets anders is gebruikt?Hans schreef:Gegevens van automobilisten die door de trajectcontrole rijden zouden ook alleen maar gebruikt worden voor de snelheidsovertreders.
- Geelhoed
Persoonsgegevens dus, staat er toch?RutgerK schreef: En dat het nog moeilijk te bepalen is welke gegevens nu allemaal onder de wetgeving vallen.
Je kan ook je ziel verkopen voor een paar centen minder kilometerheffing en dan mogen de bedrijven die je kilometerheffing berekenen en doorsturen naar de belastingdienst je gegevens voor marketing gebruiken.
- RutgerK
Dan bedoel je voorbeelden van incidenten die de media hebben gehaald? Die zullen er inderdaad niet zijn.Geelhoed schreef:Heb jij voorbeelden waarbij het voor iets anders is gebruikt?Hans schreef:Gegevens van automobilisten die door de trajectcontrole rijden zouden ook alleen maar gebruikt worden voor de snelheidsovertreders.
- RutgerK
Wat wordt begrepen onder persoonsgegevens. NAW? De rest valt er dus niet onder? Valt de door jouw genoemde codetabel onder de persoonsgegevens?Geelhoed schreef:Persoonsgegevens dus, staat er toch?RutgerK schreef: En dat het nog moeilijk te bepalen is welke gegevens nu allemaal onder de wetgeving vallen.
Je kan ook je ziel verkopen voor een paar centen minder kilometerheffing en dan mogen de bedrijven die je kilometerheffing berekenen en doorsturen naar de belastingdienst je gegevens voor marketing gebruiken.
- Geelhoed
Nee, enigerlei voorbeeld voldoet.RutgerK schreef: Dan bedoel je voorbeelden van incidenten die de media hebben gehaald? Die zullen er inderdaad niet zijn.
- Geelhoed
Lijkt me wel, dat is namelijk de link tussen plaats/tijd, en kenteken.RutgerK schreef: Wat wordt begrepen onder persoonsgegevens. NAW? De rest valt er dus niet onder? Valt de door jouw genoemde codetabel onder de persoonsgegevens?
- RutgerK
Als je onderstaand document leest dan is er nog helemaal niet uitgekristalliseerd rond de privacy en zeker niets vaststaand.Geelhoed schreef:Nee, enigerlei voorbeeld voldoet.RutgerK schreef: Dan bedoel je voorbeelden van incidenten die de media hebben gehaald? Die zullen er inderdaad niet zijn.
http://www.politie-amsterdam-amstelland ... rivacy.pdf
- Maus335i
Nogmaals dan: http://frontpage.fok.nl/nieuws/104717/- ... reren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nederland als politiestaat! Ik krijg er serieus kotsneigingen van.. voelt nie goed
Nederland als politiestaat! Ik krijg er serieus kotsneigingen van.. voelt nie goed
- Hans
Ze hebben zo eens ontvoerders kunnen achterhalen, teminste ze konden achterhalen dat ze op een bepaald moment door de trajectcontrole zijn gereden. Lijkt me niet echt iets waar die trajectcontrole voor ontworpen is.Geelhoed schreef:Heb jij voorbeelden waarbij het voor iets anders is gebruikt?Hans schreef:Gegevens van automobilisten die door de trajectcontrole rijden zouden ook alleen maar gebruikt worden voor de snelheidsovertreders.
- Maus335i
Trouwens schiet me net wat te binnen.
Die camera's die tegenwoordig overal in de binnenstad hangen voor onze "veiligheid", die worden ook voor andere doeleinden gebruikt. Er stond mij altijd iets van bij dat ze NOOIT deze camera's zouden gebruiken om andere overtredingen vast te leggen zoals fout parkeren. Puur dienend om mogelijke rellen en vechtpartijen te spotten. Een paar weken terug nog zo'n mooi programma over de politie op Nederland 3 geloof ik. Agenten schreven een bekeuring uit voor iemand die wildplaste. Dit hadden ze op de camera gezien, dus vandaar.
Ik denk dat je wel heel erg naïef moet zijn om te denken dat deze ontzettend waardevolle gegevens niet gebruikt zullen worden voor "andere zaken anders dan de heffing en inning van de kilometerprijs". My ass, dit is een natte droom voor vele politici. Dictatuur raakt weer "in".
Politici (mensen) die niet uit zijn op macht is ook zo'n utopie
Die camera's die tegenwoordig overal in de binnenstad hangen voor onze "veiligheid", die worden ook voor andere doeleinden gebruikt. Er stond mij altijd iets van bij dat ze NOOIT deze camera's zouden gebruiken om andere overtredingen vast te leggen zoals fout parkeren. Puur dienend om mogelijke rellen en vechtpartijen te spotten. Een paar weken terug nog zo'n mooi programma over de politie op Nederland 3 geloof ik. Agenten schreven een bekeuring uit voor iemand die wildplaste. Dit hadden ze op de camera gezien, dus vandaar.
Ik denk dat je wel heel erg naïef moet zijn om te denken dat deze ontzettend waardevolle gegevens niet gebruikt zullen worden voor "andere zaken anders dan de heffing en inning van de kilometerprijs". My ass, dit is een natte droom voor vele politici. Dictatuur raakt weer "in".
Politici (mensen) die niet uit zijn op macht is ook zo'n utopie
-
Andre
Allemaal leugens worden ons voorgehouden.
Uiteindelijk zijn we de slaven van de Roverheid.
Werken betalen werken betalen werken betalen. Zelf nul plezier meer.
Uiteindelijk zijn we de slaven van de Roverheid.
Werken betalen werken betalen werken betalen. Zelf nul plezier meer.
-
Tom
http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuw ... hp?id=4130" onclick="window.open(this.href);return false;
staan wat goede reacties tussen
staan wat goede reacties tussen
Telefoongesprekken opslaan, internetverkeer in de gaten houden, elektronisch bankieren kunnen ze volgen, (dus ook jouw ov bewegingen die je straks met chippas moet betalen) kentekens opslaan, rekeningrijden, overal camera's, wet Melding Ongewone Transacties, Wit Identificatie financiële dienstverlening.
- Maus335i
Volgende stap: http://tweakers.net/nieuws/56604/britse ... dozen.html" onclick="window.open(this.href);return false;Britse regering wil internetverkeer opslaan in 'zwarte dozen' - Ter bestrijding van zware criminaliteit en terrorisme wil de Britse overheid internetverkeersgegevens opslaan in black boxes en de aldus verzamelde gegevens doorsturen naar een gigantische centrale database.
Daar praten ze hier in Nederland ook al over, onder de noemer "bewaarplicht verkeersgegevens".
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik denk dat het al te laat is......................
Het gebeurt gewoon, we staan erbij en kijken ernaar..................................de wereld wordt nooit meer zoals ie was..........................
Het gebeurt gewoon, we staan erbij en kijken ernaar..................................de wereld wordt nooit meer zoals ie was..........................
- Joop
George Orwell had er een boek over kunnen schrijven....
(1984)
(1984)
- jaydee
Hoe toepasselijk: http://www.privacymatters.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maus335i
Heel erg professioneel en informatief filmpje, doet me deugd 
Feit is natuurlijk dat de kilometerheffing een perfect voorbeeld is van wat hier beweerd wordt. We worden gecontroleerd en er wordt steeds meer vrijheid ingeperkt. Een belangrijke gevaar dat dreigt: "je bent schuldig totdat het tegendeel is bewezen". Met de kilometerheffing willen ze de mogelijkheid om bezwaar te maken er uit sleutelen. Je betaalt, totdat je zelf je onschuld hebt bewezen. De buurman rijdt met jouw kenteken, jij betaalt en je kan er vrij weinig aan doen. En dat is slechts een begin.
Een en ander komt natuurlijk ook met het enorme gebrek van vakkennis als het gaat om politici. De meeste ICT'ers (ook wij) zijn er van bewust dat de beste hackers ter wereld in de onderwereld opereren. Zoals het filmpje al zegt, zelfs het Pentagon wordt gehacked. Een beveiliging dat gemaakt is door een mens, is ook door een mens te breken. Met enige regelmaat liggen er weer belangrijke gegevens op straat, zoals electronische patientendossiers van miljoenen amerikanen, de gegevens van miljoenen creditcardhouders of NAW gegevens van meer dan een miljoen klanten van een internet provider (ben even de naam kwijt). Hoe kan het dat zo ontzettend veel mensen met veel of weinig ICT kennis dit terdege beseffen, maar je hier GEEN ENKELE politicus over hoort? Alsof ze doof zijn voor dit soort gevaren. Voor terroristen is het veel interessanter om zo'n datacentrum te hacken, dan vliegtuigen in het WTC vliegen.
Waarom leren wij niet van de geschiedenis?
Een en ander wordt werkelijk ZWAAR onderschat in Den Haag en Brussel. Erg zonde!
Feit is natuurlijk dat de kilometerheffing een perfect voorbeeld is van wat hier beweerd wordt. We worden gecontroleerd en er wordt steeds meer vrijheid ingeperkt. Een belangrijke gevaar dat dreigt: "je bent schuldig totdat het tegendeel is bewezen". Met de kilometerheffing willen ze de mogelijkheid om bezwaar te maken er uit sleutelen. Je betaalt, totdat je zelf je onschuld hebt bewezen. De buurman rijdt met jouw kenteken, jij betaalt en je kan er vrij weinig aan doen. En dat is slechts een begin.
Een en ander komt natuurlijk ook met het enorme gebrek van vakkennis als het gaat om politici. De meeste ICT'ers (ook wij) zijn er van bewust dat de beste hackers ter wereld in de onderwereld opereren. Zoals het filmpje al zegt, zelfs het Pentagon wordt gehacked. Een beveiliging dat gemaakt is door een mens, is ook door een mens te breken. Met enige regelmaat liggen er weer belangrijke gegevens op straat, zoals electronische patientendossiers van miljoenen amerikanen, de gegevens van miljoenen creditcardhouders of NAW gegevens van meer dan een miljoen klanten van een internet provider (ben even de naam kwijt). Hoe kan het dat zo ontzettend veel mensen met veel of weinig ICT kennis dit terdege beseffen, maar je hier GEEN ENKELE politicus over hoort? Alsof ze doof zijn voor dit soort gevaren. Voor terroristen is het veel interessanter om zo'n datacentrum te hacken, dan vliegtuigen in het WTC vliegen.
Waarom leren wij niet van de geschiedenis?
Een en ander wordt werkelijk ZWAAR onderschat in Den Haag en Brussel. Erg zonde!
-
Andre
Ten eerste politicy zullen even bepalen als het er komt of niet. Willen wij burgers het wel is daar al navraag gedaan. Zonder werkende burgers is namelijk de staatskas leeg. En als je leven 1 groot controle nummer wordt en uiteindelijk geen knaak meer overhouden voor leuke dingen in je leven, waarom dan nog werken waarom dan nog geld verdienen voor een Roverheid. Het gevoel dat je slaaf bent voor de politicy wordt dan wel heel erg duidelijk.
Ten 2e worden de burgers voorgelogen. Bezit/Aankoop auto s wordt goekoper. Bezit wordt inderdaad goedkoper maar dan moet je nooit weer een nieuwe auto gaan kopen. Ik bedoel natuurlijk echte auto s niet een 3cil brommobiel want die wordt wel goedkoper.
Dus je weet dat de Roverheid ons al heeft voorgelogen je weet dat het met de privacy gegevens keihard weer gebeurd.
Het enige wat je straks nog kan is lekker in de stoet meerijden, want elke km die jij rijdt en je niet aan de regels houd is opgeslagen en de bekeuring of rijbewijs inname wordt automatisch geregeld in de toekomst. Dus de fun van autokopen de fun van autorijden is dan tot onder een nul punt gedoken.
Ten 2e worden de burgers voorgelogen. Bezit/Aankoop auto s wordt goekoper. Bezit wordt inderdaad goedkoper maar dan moet je nooit weer een nieuwe auto gaan kopen. Ik bedoel natuurlijk echte auto s niet een 3cil brommobiel want die wordt wel goedkoper.
Dus je weet dat de Roverheid ons al heeft voorgelogen je weet dat het met de privacy gegevens keihard weer gebeurd.
Het enige wat je straks nog kan is lekker in de stoet meerijden, want elke km die jij rijdt en je niet aan de regels houd is opgeslagen en de bekeuring of rijbewijs inname wordt automatisch geregeld in de toekomst. Dus de fun van autokopen de fun van autorijden is dan tot onder een nul punt gedoken.
Laatst gewijzigd door Andre op 02 jan 2009, 13:58, 2 keer totaal gewijzigd.
- Geelhoed
Oh ja? Dan hebben ze te snel gereden.RutgerK schreef: Ze hebben zo eens ontvoerders kunnen achterhalen, teminste ze konden achterhalen dat ze op een bepaald moment door de trajectcontrole zijn gereden. Lijkt me niet echt iets waar die trajectcontrole voor ontworpen is.