Hoe verneuk je een Z3 M Roadster, erg Funny!
- Knot
- Berichten: 40531
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 4110979452
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5146197983
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6948473688
Zou me bijna nog aanmelden daarom even te vertellen dat ik ook best leip kan rijden maar ik dit zelfs onverantwoord vind, zonde van de auto (dit is gewoon slopen van de koppeling), en gevaarlijk voor andere deelnemers...
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5146197983
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6948473688
Zou me bijna nog aanmelden daarom even te vertellen dat ik ook best leip kan rijden maar ik dit zelfs onverantwoord vind, zonde van de auto (dit is gewoon slopen van de koppeling), en gevaarlijk voor andere deelnemers...
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Edit door Rico.
---------
desbetreffende persoon heeft spijt betuigd via mail van zijn uitlatingen op het Z3 forum betreffende DF. En DF members. Hij heeft de posts verwijderd op het Z3 forum en heeft mij vriendelijk verzocht om zijn uitspraken (quote) op DF ook te verwijderen omdat hij geen escallaties wil, nu en in de toekomst tussen beide fora/members.
Ik kan me daar ook in vinden.
Rico van Velzen
----------
---------
desbetreffende persoon heeft spijt betuigd via mail van zijn uitlatingen op het Z3 forum betreffende DF. En DF members. Hij heeft de posts verwijderd op het Z3 forum en heeft mij vriendelijk verzocht om zijn uitspraken (quote) op DF ook te verwijderen omdat hij geen escallaties wil, nu en in de toekomst tussen beide fora/members.
Ik kan me daar ook in vinden.
Rico van Velzen
----------
Laatst gewijzigd door Topfuel op 16 sep 2006, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Even voor de lezers van het ''KappersForum'':
Hier een lijstje van ''Gsi tjes" die er rondrijden op dit forum::
Audi TT 2006
Golf 5 GTI TFSI
Smart Roadster
Bmw E46 M3
BMW 535i E34
BMW E36 M3 GT
Opel speedster 2.2-16V
E30 325e
Bmw 118d business line
Ford Focus ST
Celica Vvt-i
EVO 8.5 RS MR
Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Ford Escort Rs2000
Triumph GT6 mkIII
Opel Speedster 2.2 16v/compressor
Audi A3 tdi
Bmw E36 M3 3.2
Volvo V70R AWD
Volvo 850
BMW M3 3.2 coupe
Seat Ibiza Cupra R
Audi A3 2.0 TDI
Mitsubishi EVO 9
Alfa 155 V6
Audi RS4
Bmw 325i
Nissan 350Z
Bmw Hamann Hm 3,2
BMW E30 325i Racer
BMW M3 E30
De FieSTa ST
----------------
Edit door Rico, naam van Z3 forum member verwijderd omdat die spijt heeft betuigd via mail.
- Remy
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Heb het filmpje ook bekeken en wil graag wat nuances plaatsen.
Dat de bestuurder wat betreft zijn aanvangstempo wat te hard van stapel is gelopen mag duidelijk zijn. 2 keer naast de baan gaan in 1 sessie is echt teveel. We mogen aannemen dat de bestuurder dit zelf ook wel inziet.
Het was natuurlijk ook een vreemde samenloop van omstandigheden. Dat ie niet wist dat zijn koppeling aan de beurt was om te gaan slippen is heel aannemelijk. De belasting op een circuit is extreem. Als er een onderdeel is dat op het randje verkeert dan zal dat onderdeel ook zeker stuk gaan. Dit gezegd hebbende komen de falende remmen volledig op zijn conto. Hij wist dat ze matig waren en met zoveel vermogen hadden ze geen kans om stand te houden. Circuitrijders weten dat de remmen het belangrijkste onderdeel van hun auto zijn. Op dat vlak wil je alles top voor elkaar hebben.
En dan de bijrijder. "Ooooh yeah baby" is niet de correcte respons wanneer je zijdelings de zandbak van de Gerlachbocht doorklieft DJ-Leonardo. Ik kreeg een beetje het idee dat deze vreugdevolle uitbarsting als een rode lap op een stier werkte. We maken allemaal fouten en zo nu en dan ook wel eens een glijpartij maar zijdelings door het zand in een Cabrio zonder bescherming voor je nek is spelen met je leven. Een rol in een gewone auto is al niet leuk, in een Cabrio wordt het al gauw een drama. Daar past een "POTVER, we hebben geluk gehad, laten we het rustig aan gaan doen Chris" veel beter.
Eerste ronden op een circuit moet je nooit op video zetten. Ik denk dat we allemaal zouden gruwelen wanneer we onze eerste rondes terug konden zien. Mooi lesmateriaal voor de "zo doen we het de volgende keer niet weer" momenten maakt het wel
Dat de bestuurder wat betreft zijn aanvangstempo wat te hard van stapel is gelopen mag duidelijk zijn. 2 keer naast de baan gaan in 1 sessie is echt teveel. We mogen aannemen dat de bestuurder dit zelf ook wel inziet.
Het was natuurlijk ook een vreemde samenloop van omstandigheden. Dat ie niet wist dat zijn koppeling aan de beurt was om te gaan slippen is heel aannemelijk. De belasting op een circuit is extreem. Als er een onderdeel is dat op het randje verkeert dan zal dat onderdeel ook zeker stuk gaan. Dit gezegd hebbende komen de falende remmen volledig op zijn conto. Hij wist dat ze matig waren en met zoveel vermogen hadden ze geen kans om stand te houden. Circuitrijders weten dat de remmen het belangrijkste onderdeel van hun auto zijn. Op dat vlak wil je alles top voor elkaar hebben.
En dan de bijrijder. "Ooooh yeah baby" is niet de correcte respons wanneer je zijdelings de zandbak van de Gerlachbocht doorklieft DJ-Leonardo. Ik kreeg een beetje het idee dat deze vreugdevolle uitbarsting als een rode lap op een stier werkte. We maken allemaal fouten en zo nu en dan ook wel eens een glijpartij maar zijdelings door het zand in een Cabrio zonder bescherming voor je nek is spelen met je leven. Een rol in een gewone auto is al niet leuk, in een Cabrio wordt het al gauw een drama. Daar past een "POTVER, we hebben geluk gehad, laten we het rustig aan gaan doen Chris" veel beter.
Eerste ronden op een circuit moet je nooit op video zetten. Ik denk dat we allemaal zouden gruwelen wanneer we onze eerste rondes terug konden zien. Mooi lesmateriaal voor de "zo doen we het de volgende keer niet weer" momenten maakt het wel

-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 sep 2006, 22:23
Newby. Tja, Z3. Lees maar.
Ik heb me zojuist aangemeld als member hier. Niet met de bedoeling deel uit te maken van dit forum, maar om een reactie te kunnen plaatsen op jullie draadje "Hoe verneuk je een Z3 M Roadster, erg Funny!". Verder hebben jullie geen last meer van me.
Rob is mijn naam, ik rijd BMW Z3 2.8 en ben onder die naam redelijk actief op het Z3 forum. Net als andere Z3 forum members volg ook ik menig ander forum, waaronder deze. Circuit-ervaring heb ik niet en hoeft voor mij ook niet, al heb ik onlangs met veel plezier een voorzichtige maar IMHO pittige ronde NS gedaan.
Wat moet me van het hart:
Ik ben blij met de genuanceerde reactie van Peter op ons forum en met de eveneens genuanceerde reactie van Hielke hier. Niet verbloemend dat onze rijder nog veel moet leren, er niet omheen draaiend dat je met kromme tenen kunt kijken naar het filmpje en vooral (en terecht!) duidelijk makend dat de veiligheid van anderen nooit in gevaar mag komen. Ik zal het allemaal niet ontkennen.
Waar gaat het mij nu om?
Wees wat milder. Op ons forum wordt waarschijnlijk door velen niet anders gedacht dan ik hier lees. Ook wij zijn niet achterlijk. Toch zijn we wat genuanceerder, of reageren we niet op wat we zien. We zijn immers onderdeel van een gemeenschap met dezelfde hobby. En waar gehakt wordt vallen spaanders, we maken allemaal fouten, enz., enz.
Sommige reacties op "mijn" forum reageren op "jullie". Net zo begrijpelijk, want het is niet prettig te lezen wat de reacties zijn.
Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde: leuk autorijden in welke vorm dan ook. Dat dat niet altijd lukt zoals we allemaal zouden willen, mag bekend zijn. Het voorbeeld daarvan is duidelijk, daar hebben we het hier over. Maar mag ik een brug slaan en pleiten voor wat vriendelijker en milder reacties?
Bedankt!
Groet,
Rob.

Rob is mijn naam, ik rijd BMW Z3 2.8 en ben onder die naam redelijk actief op het Z3 forum. Net als andere Z3 forum members volg ook ik menig ander forum, waaronder deze. Circuit-ervaring heb ik niet en hoeft voor mij ook niet, al heb ik onlangs met veel plezier een voorzichtige maar IMHO pittige ronde NS gedaan.
Wat moet me van het hart:
Ik ben blij met de genuanceerde reactie van Peter op ons forum en met de eveneens genuanceerde reactie van Hielke hier. Niet verbloemend dat onze rijder nog veel moet leren, er niet omheen draaiend dat je met kromme tenen kunt kijken naar het filmpje en vooral (en terecht!) duidelijk makend dat de veiligheid van anderen nooit in gevaar mag komen. Ik zal het allemaal niet ontkennen.
Waar gaat het mij nu om?
Wees wat milder. Op ons forum wordt waarschijnlijk door velen niet anders gedacht dan ik hier lees. Ook wij zijn niet achterlijk. Toch zijn we wat genuanceerder, of reageren we niet op wat we zien. We zijn immers onderdeel van een gemeenschap met dezelfde hobby. En waar gehakt wordt vallen spaanders, we maken allemaal fouten, enz., enz.
Sommige reacties op "mijn" forum reageren op "jullie". Net zo begrijpelijk, want het is niet prettig te lezen wat de reacties zijn.
Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde: leuk autorijden in welke vorm dan ook. Dat dat niet altijd lukt zoals we allemaal zouden willen, mag bekend zijn. Het voorbeeld daarvan is duidelijk, daar hebben we het hier over. Maar mag ik een brug slaan en pleiten voor wat vriendelijker en milder reacties?
Bedankt!
Groet,
Rob.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rob goede post. ik zeg eerlijk dat ik als mod van DF in mijn maag zit met dit topic. de kritiek op de rijder is deels terecht. maar er word teveel voorbij gegaan aan het enthousiasme die het filmpje moet uitstralen. wat me spijt is dat het nu is verzand in een ordinaire moddersmijt partij tussen de 'hunnie en sullie' forum members. ik stel voor om niet alles over 1 kam te scheren (wederzijds).
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 sep 2006, 22:23
Rico, ik ga je sympathieke reactie onder de aandacht brengen op het Z3 forum en ben ervan overtuigd dat de members van beide forums e.e.a. respecteren! Bedankt!
Rob.
[Ge-EDIT Rob, 19/9: Inmiddels heb ik de link op het Z3 forum naar dit topic om begrijpelijke redenen verwijderd]
Rob.
[Ge-EDIT Rob, 19/9: Inmiddels heb ik de link op het Z3 forum naar dit topic om begrijpelijke redenen verwijderd]
Laatst gewijzigd door Rob op 19 sep 2006, 06:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Lijkt me een goed plan. En ik verzoek DF members om geen af brandende kritiek meer te spuien over Chris met zijn M roadster. Wees een kerel en geef hem opbouwende kritiek en advies zodat hij de volgende keer beter en veiliger uit de verf kan komen op zandvoort of elders, uiteindelijk heeft dat voor iedereen voordeel.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: Newby. Tja, Z3. Lees maar.
Hé Rob, welkom hier!Rob schreef:Ik heb me zojuist aangemeld als member hier. Niet met de bedoeling deel uit te maken van dit forum, maar om een reactie te kunnen plaatsen op jullie draadje "Hoe verneuk je een Z3 M Roadster, erg Funny!". Verder hebben jullie geen last meer van me.![]()
Die 'last' zal wel meevallen denk ik, kijk anders maar eens rond of je het hier wat vindt.

- Robin
- Berichten: 55740
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Hiero, nog zo'n idioot die de M roadster verneukt
http://www.youtube.com/watch?v=n7JQvCEO ... ed&search=

http://www.youtube.com/watch?v=n7JQvCEO ... ed&search=
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 4 gasten