e34 M5 weer problemen
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
e34 M5 weer problemen
Er zit sinds een paar dagen een raar geluid in de motor, als je rijdt hoor je het tussen 4000 en 4250 rpm. Het klintk als een rauwe lager.
Het gebeurt in alle versnellingen en in de eerste versnelling het hardst hoorbaar.
Met de motorkap open in zn vrij hoor je het steeds, het komt uit de bovenkant van het blok.
Een lager denk ik, maar welke? Wat zit daar allemaal wat rauw kan gaan draaien.
Ik heb ook het idee dat de kleppen meer tikken je hoort ze echt duidelijk, 2 maand geleden is de klepspeling nog gecontroleerd, alles was binnen de tolerantie. Maar het klinkt nu niet echt leuk meer.
De auto heeft 165.000 km gereden en zou dus nog niet versleten moeten zijn.
Wie weet wat dit kan zijn, zit daar misschien ergens een zwak punt van het 3.6 blok.
Het gebeurt in alle versnellingen en in de eerste versnelling het hardst hoorbaar.
Met de motorkap open in zn vrij hoor je het steeds, het komt uit de bovenkant van het blok.
Een lager denk ik, maar welke? Wat zit daar allemaal wat rauw kan gaan draaien.
Ik heb ook het idee dat de kleppen meer tikken je hoort ze echt duidelijk, 2 maand geleden is de klepspeling nog gecontroleerd, alles was binnen de tolerantie. Maar het klinkt nu niet echt leuk meer.
De auto heeft 165.000 km gereden en zou dus nog niet versleten moeten zijn.
Wie weet wat dit kan zijn, zit daar misschien ergens een zwak punt van het 3.6 blok.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e34 M5 weer problemen
misschien dat de klepspeling goed is echter er slijtage zit aan de tuimelaars...dat had ik met men Z3 M coupe S54 (E46 M3 motor) had ik bij 3 kleppen nwe plaatjes gezet en de klepspeling weer perfect rammelde die nog net zo hard
toen met kamera erin gekeken bleek bij die 3 de tuimelaars in gesleten te zijn ten hoogte van nok nokkenas...dat had ik gemist maar vandaar dat ik plaatjes vervangen moest echter die waren het niet grrr...toen alles vervangen en meteen schrick nokkenassen erin :banaan: en sterkere oliepomp enz enz...

- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: e34 M5 weer problemen
Je hebt niet echt mazzel met die bak van Autohan.....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e34 M5 weer problemen
trouwens...je zou ook een kapotte spanner kunnen hebben van de distributieriem....
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: e34 M5 weer problemen
@Jacob,
Ik heb op het E34 forum al een inhoudelijke reactie geplaatst.
Het is moeilijk om van een afstand een diagnose te stellen, maar indien er geen bewijs van kleppenstellen is ga ik ervanuit dat dit niet gebeurt is. Onder bewijs versta ik een overzicht van de oude klepspeling, de dikte van de oude plaatjes en de dikte van de plaatjes die uitgewisseld zijn.
Dat gezegd hebbende kan nokkenas slijtage bij een S38 voorkomen. Een simpele controle is het verwijderen van het kleppendeksel en een visuele controle van de nokken. Pas dan heeft het zin om verder te kijken.
@Rene
Wellicht ten overvloede: De S38 heeft geen tuimelaars. De nokkenassen sturen direct de klepbussen aan. De klepspeling wordt m.b.v plaatjes ingesteld.
Ik heb op het E34 forum al een inhoudelijke reactie geplaatst.
Het is moeilijk om van een afstand een diagnose te stellen, maar indien er geen bewijs van kleppenstellen is ga ik ervanuit dat dit niet gebeurt is. Onder bewijs versta ik een overzicht van de oude klepspeling, de dikte van de oude plaatjes en de dikte van de plaatjes die uitgewisseld zijn.
Dat gezegd hebbende kan nokkenas slijtage bij een S38 voorkomen. Een simpele controle is het verwijderen van het kleppendeksel en een visuele controle van de nokken. Pas dan heeft het zin om verder te kijken.
@Rene
Wellicht ten overvloede: De S38 heeft geen tuimelaars. De nokkenassen sturen direct de klepbussen aan. De klepspeling wordt m.b.v plaatjes ingesteld.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 M5 weer problemen
De kleppen zijn niet gesteld, alles is opgemeten en was binnen de tolerantie.
De monteur heeft dus niks gedaan, alleen nieuwe pakkingen voor de deksel.
Breng de wagen weer weg, kijk wel wat ze vinden.
@Casper,
ik heb idd nog geen mazzel met "de bak van Autohan"
Echt heel veel pech misschien ook niet, dat van de koppeling en drukgroep en krukaskering wist ik van te voren.
De carter ontluchtings problemen moeten ook nog opgelost worden, heb al een nieuwe slang van een tientje.
Dit komt er nu bij, hoop dat het meevalt.
Ik moet wel zeggen dat de wagen verder echt goed rijd, dus superstrak en remmen gaat ook gewoon goed, ook als het hard gaat.
Interieur is ook netjes en alles blijft het doen van binnen.
Als ik kijk wat ik betaald heb, valt het nog mee, als de kosten van de komende reperatie echt heel dik wordt, dan moet het daarna wel ophouden anders zou je misschien voorzichtig van een miskoop kunnen gaan spreken.
Maar ik ben van plan de m5 te houden, dus ik bekijk het over een langere termijn.
.
De monteur heeft dus niks gedaan, alleen nieuwe pakkingen voor de deksel.
Breng de wagen weer weg, kijk wel wat ze vinden.
@Casper,
ik heb idd nog geen mazzel met "de bak van Autohan"

Echt heel veel pech misschien ook niet, dat van de koppeling en drukgroep en krukaskering wist ik van te voren.

De carter ontluchtings problemen moeten ook nog opgelost worden, heb al een nieuwe slang van een tientje.
Dit komt er nu bij, hoop dat het meevalt.
Ik moet wel zeggen dat de wagen verder echt goed rijd, dus superstrak en remmen gaat ook gewoon goed, ook als het hard gaat.
Interieur is ook netjes en alles blijft het doen van binnen.
Als ik kijk wat ik betaald heb, valt het nog mee, als de kosten van de komende reperatie echt heel dik wordt, dan moet het daarna wel ophouden anders zou je misschien voorzichtig van een miskoop kunnen gaan spreken.
Maar ik ben van plan de m5 te houden, dus ik bekijk het over een langere termijn.

.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 M5 weer problemen
De m5 is open geweest en het is volgens de garage houder de kettingspanner, deze is vervangen door een m3 3.2 exemplaar.
Het geluid is nu weg, ik haal de auto vrijdag waarschijnlijk op, en zal het dan zelf horen.
De kleppen die ik dacht te horen zijn de injectoren
Het geluid is nu weg, ik haal de auto vrijdag waarschijnlijk op, en zal het dan zelf horen.
De kleppen die ik dacht te horen zijn de injectoren

- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: e34 M5 weer problemen
Valt mee. Is een redelijk normaal fenomeen. Je ziet het op de E30 M3 motor ook regelmatig. Dan vervangen ze de spanner ook voor die van een E36 M3.
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: e34 M5 weer problemen
inderdaad! alleen ratelde mijn ketting de eerste 30 seconden en daarna niet meer, dus er was bij deze auto toch wel iets met de kettingspanner aan de handJoy Jolliffe schreef:Valt mee. Is een redelijk normaal fenomeen. Je ziet het op de E30 M3 motor ook regelmatig. Dan vervangen ze de spanner ook voor die van een E36 M3.
die van de E30 m3 wordt normaliter vervangen door die van de E36 omdat hij niet snel genoeg op druk komt
frank
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e34 M5 weer problemen
Goed te horen, das al wat ik dacht...heb het zelf ook wel eens gehad, maar sommige garages zeggen doodleuk ow, hele nieuwe distributie riem enz enz...en dan vergaten ze soms nog de spanner te vervangen maar lieten de klant doodleuk betalen of je hoorde horror verhalen, bangmakerij van de "vijand"jacobt schreef:De m5 is open geweest en het is volgens de garage houder de kettingspanner, deze is vervangen door een m3 3.2 exemplaar.
Het geluid is nu weg, ik haal de auto vrijdag waarschijnlijk op, en zal het dan zelf horen.
De kleppen die ik dacht te horen zijn de injectoren

-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 M5 weer problemen
GVD, weer niet goed 
Garagehouder zegt alles gecheckt te hebben, dus ik kom weer 110km naar hem toe rijden met mede chauffeur(die er inmiddels ook zat van is om steeds mee te gaan) om de M5 op te halen. Geluid zou weg zijn zij de garagehouder, was volgens hem de kettingspanner. Olie lekkage is weg, lekte iets op het spagetti spruitstuk vanuit een pakking.
Kom ik daar en haal de auto op, rij naar huis en laat de wagen rustig warm worden, zodra de auto warm is rij ik op 4250 toeren waar je het geluid het best hoort. En het zit er nog, gvd gvd gvd.
Ik vermoed nu dat het de druk lager is.
Als ik de auto in zn vrij zet terwijl hij stil staat en trap de koppeling in hoor ik niks, laat ik dan de koppeling opkomen, dan klinkt er een rauw draaiend geluid.
De drukgroep en koppelingsplaten zijn net vervangen door hem, maar dat is in het begin ook helemaal fout gegaan.
Alles slipte toen omdat de krukas keering er niet goed in is gezet, en er gelijk weer olie bij de platen kwam.
De koppeling is toen heel heet geworden, ik moest er wel mee naar huis, met veel koppeling geslip(het was middernacht).
Garagehouder heeft de auto toen bij mn huis opgehaald, omdat er plassen olie op de oprit lagen, en uiteindelijk weer nieuwe koppelingsplaten en krukaskeering er ingezet op eigen kosten.
Omdat de druklager volgens mij nu alweer stuk is, is er toen iets niet goed gegaan, misschien dat de drukgroep veel te heet is geworden waardoor de druklager na 3000 km alweer rauw is?
Ik weet het niet, maar hou hem verantwoordelijk!!! Is dit terecht ???
Hij zegt na elke sleutelbeurt dat hij iets ook heeft gecontroleerd, maar dat gebeurt dus gewoon niet.
Wat een gezeik, ik ben er echt zat van, nu nog een keer een garantie reperatie hoop ik, en dan nooit weer.

Garagehouder zegt alles gecheckt te hebben, dus ik kom weer 110km naar hem toe rijden met mede chauffeur(die er inmiddels ook zat van is om steeds mee te gaan) om de M5 op te halen. Geluid zou weg zijn zij de garagehouder, was volgens hem de kettingspanner. Olie lekkage is weg, lekte iets op het spagetti spruitstuk vanuit een pakking.
Kom ik daar en haal de auto op, rij naar huis en laat de wagen rustig warm worden, zodra de auto warm is rij ik op 4250 toeren waar je het geluid het best hoort. En het zit er nog, gvd gvd gvd.
Ik vermoed nu dat het de druk lager is.
Als ik de auto in zn vrij zet terwijl hij stil staat en trap de koppeling in hoor ik niks, laat ik dan de koppeling opkomen, dan klinkt er een rauw draaiend geluid.
De drukgroep en koppelingsplaten zijn net vervangen door hem, maar dat is in het begin ook helemaal fout gegaan.
Alles slipte toen omdat de krukas keering er niet goed in is gezet, en er gelijk weer olie bij de platen kwam.
De koppeling is toen heel heet geworden, ik moest er wel mee naar huis, met veel koppeling geslip(het was middernacht).
Garagehouder heeft de auto toen bij mn huis opgehaald, omdat er plassen olie op de oprit lagen, en uiteindelijk weer nieuwe koppelingsplaten en krukaskeering er ingezet op eigen kosten.
Omdat de druklager volgens mij nu alweer stuk is, is er toen iets niet goed gegaan, misschien dat de drukgroep veel te heet is geworden waardoor de druklager na 3000 km alweer rauw is?
Ik weet het niet, maar hou hem verantwoordelijk!!! Is dit terecht ???
Hij zegt na elke sleutelbeurt dat hij iets ook heeft gecontroleerd, maar dat gebeurt dus gewoon niet.
Wat een gezeik, ik ben er echt zat van, nu nog een keer een garantie reperatie hoop ik, en dan nooit weer.
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: e34 M5 weer problemen
jacob, erg jammer voor je dat het zo loopt, een diagnose stellen kan moeilijk zijn, het kan best eens zijn dat een vervanging een probleem niet oplost, maar je werk naar behoren uitvoeren hoort een vakman te kunnen
ik weet niet waar je woont, maar ik ken een hele betrouwbare BMW specialist bij Hilversum waar ik zelf al bijna 10 jaar klant ben, als je dus in de buurt woont en wilt switchen stuur je me maar een PB
frank
ik weet niet waar je woont, maar ik ken een hele betrouwbare BMW specialist bij Hilversum waar ik zelf al bijna 10 jaar klant ben, als je dus in de buurt woont en wilt switchen stuur je me maar een PB
frank
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 M5 weer problemen
Ik kom zelf uit Winsum(Groningen).
Dus Hilversum is iets uit de richting, helaas...........
Dus Hilversum is iets uit de richting, helaas...........
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
- Locatie: Randstad
Re: e34 M5 weer problemen
wie dan?frankv schreef:jacob, erg jammer voor je dat het zo loopt, een diagnose stellen kan moeilijk zijn, het kan best eens zijn dat een vervanging een probleem niet oplost, maar je werk naar behoren uitvoeren hoort een vakman te kunnen
ik weet niet waar je woont, maar ik ken een hele betrouwbare BMW specialist bij Hilversum waar ik zelf al bijna 10 jaar klant ben, als je dus in de buurt woont en wilt switchen stuur je me maar een PB
frank
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e34 M5 weer problemen
Jeetje, kloten Jacobt...
Maar inderdaad zo te horen met je laatste verhaal wat je zegt, druklager...nu wil het wel eens voorkomen dat ze alleen de koppelingplaten en nog wat vervangen maar niet het druklager...ik zeg altijd zo als je wat vervangt moet je ook de hele set vervangen, hoop voor jou dat ze dat destijds gedaan hebben, maar zo te horen zitten er wat of 1? prutsers daar...en daar wordt je niet blij van!
Sterkte.
Maar inderdaad zo te horen met je laatste verhaal wat je zegt, druklager...nu wil het wel eens voorkomen dat ze alleen de koppelingplaten en nog wat vervangen maar niet het druklager...ik zeg altijd zo als je wat vervangt moet je ook de hele set vervangen, hoop voor jou dat ze dat destijds gedaan hebben, maar zo te horen zitten er wat of 1? prutsers daar...en daar wordt je niet blij van!
Sterkte.
- Matthijs
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 08 apr 2008, 19:47
- Locatie: route 66
Re: e34 M5 weer problemen
Echt jammer dit, hoop dat het snel opgelost wordt.
Succes .
Succes .
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: e34 M5 weer problemen
Hoi Jacob,
Erg jammer om te horen dat jouw instap in het bezit van een hele bijzondere auto zo'n nare bijsmaak heeft. Ik weet niet of het terecht is om de garagist op de kop te geven; daarvoor ken ik de auto niet en kan alleen maar afgaan op jouw verhaal.
Wel is het goed om de probleem eigenaar op te zoeken. Is dat de garagist, ben jij dat of is dat de leverancier. Een stap naar een andere garagist zou ik in dit geval nog niet maken omdat je anders zelf voor de kosten opdraait, ook al is hij verantwoordelijk. Je zult hem in de gelegenheid moeten stellen dit op te lossen. Normaliter is het handig dit schriftelijk te formuleren, maar ik weet niet of de betreffende garagist (ik ken hem van naam) hier bevattelijk voor is.
Dat neemt niet weg dat het best kan dat hij naar eer-en geweten heeft gewerkt en dat er nog een verborgen gebrek zit. Ik denk aan een niet goed gemonteerde keerring aan de prise-as of krukas zijde. Dan krijg je hoe dan ook lekkage. In een dergelijk geval zou ik stap voor stap werken en een plan van aanpak opstellen. Ik weet dat de betreffende garagist niet zo werkt en vermoedt dat hij dat ook niet kan, maar als jij een stappenplan opstelt en dat met hem overlegt, dan krijg je vanzelf een idee of het verstandig is hem het probleem op te lossen. Indien het antwoord nee is, dan raad ik je aan om om je verlies te nemen en een andere specialist te zoeken.
Mvrgr,
Raymond
Erg jammer om te horen dat jouw instap in het bezit van een hele bijzondere auto zo'n nare bijsmaak heeft. Ik weet niet of het terecht is om de garagist op de kop te geven; daarvoor ken ik de auto niet en kan alleen maar afgaan op jouw verhaal.
Wel is het goed om de probleem eigenaar op te zoeken. Is dat de garagist, ben jij dat of is dat de leverancier. Een stap naar een andere garagist zou ik in dit geval nog niet maken omdat je anders zelf voor de kosten opdraait, ook al is hij verantwoordelijk. Je zult hem in de gelegenheid moeten stellen dit op te lossen. Normaliter is het handig dit schriftelijk te formuleren, maar ik weet niet of de betreffende garagist (ik ken hem van naam) hier bevattelijk voor is.
Dat neemt niet weg dat het best kan dat hij naar eer-en geweten heeft gewerkt en dat er nog een verborgen gebrek zit. Ik denk aan een niet goed gemonteerde keerring aan de prise-as of krukas zijde. Dan krijg je hoe dan ook lekkage. In een dergelijk geval zou ik stap voor stap werken en een plan van aanpak opstellen. Ik weet dat de betreffende garagist niet zo werkt en vermoedt dat hij dat ook niet kan, maar als jij een stappenplan opstelt en dat met hem overlegt, dan krijg je vanzelf een idee of het verstandig is hem het probleem op te lossen. Indien het antwoord nee is, dan raad ik je aan om om je verlies te nemen en een andere specialist te zoeken.
Mvrgr,
Raymond
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 M5 weer problemen
Het is een triest verhaal, ik weet zeker dat de garagehouder zn best doet, maar gewoon niet meer kan, en zéér slecht is in communicatie.
Even een auto goed controleren voordat je hem een klant weer mee terug geeft, is nu voor de 3e keer mis gegaan.
Ik heb alles uit handen gegeven, ik bemoei me er niet meer mee.
Mijn broer regelt het verder, hij zit in de autobranche.
Ik wordt hier knettergek van
Zodra er weer wat meer duidelijk is, meld ik het even.
Even een auto goed controleren voordat je hem een klant weer mee terug geeft, is nu voor de 3e keer mis gegaan.
Ik heb alles uit handen gegeven, ik bemoei me er niet meer mee.
Mijn broer regelt het verder, hij zit in de autobranche.
Ik wordt hier knettergek van

Zodra er weer wat meer duidelijk is, meld ik het even.
Re: e34 M5 weer problemen
Werken er dan bij Hartge ook alleen maar prutsers omdat je bij jouw auto ook al enige tijd bezig bent wat probleempjes op te lossen?GTRene schreef:Jeetje, kloten Jacobt...
Maar inderdaad zo te horen met je laatste verhaal wat je zegt, druklager...nu wil het wel eens voorkomen dat ze alleen de koppelingplaten en nog wat vervangen maar niet het druklager...ik zeg altijd zo als je wat vervangt moet je ook de hele set vervangen, hoop voor jou dat ze dat destijds gedaan hebben, maar zo te horen zitten er wat of 1? prutsers daar...en daar wordt je niet blij van!
Sterkte.
Als je er zelf nog nooit geweest bent (bij die garage) is het wel erg makkelijk om ze van achter je pc prutsers te noemen.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e34 M5 weer problemen
Bij Hartge? ik zou het niet weten kerel, nooit geweest (om wat te laten maken), ik doe tot nu toe bijna alles zelf, en los het ook opluco hornsveld schreef:Werken er dan bij Hartge ook alleen maar prutsers omdat je bij jouw auto ook al enige tijd bezig bent wat probleempjes op te lossen?GTRene schreef:Jeetje, kloten Jacobt...
Maar inderdaad zo te horen met je laatste verhaal wat je zegt, druklager...nu wil het wel eens voorkomen dat ze alleen de koppelingplaten en nog wat vervangen maar niet het druklager...ik zeg altijd zo als je wat vervangt moet je ook de hele set vervangen, hoop voor jou dat ze dat destijds gedaan hebben, maar zo te horen zitten er wat of 1? prutsers daar...en daar wordt je niet blij van!
Sterkte.
Als je er zelf nog nooit geweest bent (bij die garage) is het wel arg makkelijk om ze van achter je pc prutsers te noemen.



-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 M5 weer problemen
eindelijk ff lachen in dit topic 

Re: e34 M5 weer problemen
Nou Jacob, als jij het lachen vind?
Ik vind het diep triest dat iemand vanachter zijn pc, terwijl die het bedrijf niet kent, er maar voor het gemak vanuit gaat dat het prutsers zijn.
Ik dacht dat er hier wat genuanceerder omgegaan werd met bedrijven,
het blijven namelijk ook mensen.
Verder vind ik Rene een aardige vent hoor, maar om dit soort uitspraken te doen terwijl jezelf een soort aan het prutsen bent met een exclusieve auto en dan anderen prutser noemt, kan er bij mij niet in.
sorry
Ik vind het diep triest dat iemand vanachter zijn pc, terwijl die het bedrijf niet kent, er maar voor het gemak vanuit gaat dat het prutsers zijn.
Ik dacht dat er hier wat genuanceerder omgegaan werd met bedrijven,
het blijven namelijk ook mensen.
Verder vind ik Rene een aardige vent hoor, maar om dit soort uitspraken te doen terwijl jezelf een soort aan het prutsen bent met een exclusieve auto en dan anderen prutser noemt, kan er bij mij niet in.
sorry
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 M5 weer problemen
toen ik het las moest ik lachen(kan af en toe geen kwaad), zelfs terwijl ik nog nooit zoiets triest heb meegemaakt als wat in nu mee maak met de m5.
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: e34 M5 weer problemen
Het spijt me zeer, maar je kan nog zo lang naar eer en geweten sleutelen aan auto's en het goed met je klanten voor hebben, je stinkende best doen om alles zo goed mogelijk te repareren, maar als je een totale incommunicado blijkt en niks test... dan ben je inderdaad een prutser. Een eerlijke prutser; dat zal best. Maar efficiënt werken is in mijn beleving toch iets anders.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
- Locatie: arnhem
Re: e34 M5 weer problemen
Dat je druklager een beetje rammelt is niet zo erg . Het maakt een beetje een kut geluid dat is het enigste
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten