Bommen blijven vallen
- RVV
Bommen blijven vallen
Gisteren keek ik de film Dresden. Indrukwekkend en ook zo triest. Een stad die in de nadagen van Wo2 binnen een paar uur voor 70 procent door bommen werd vernietigd met een ongekend leed onder de burgerbevolking. Nog triester vond ik het toen ik tijdens het kijken van de film Nu.nl even checkte. Na 68 jaar is de wereld nog niks veranderd. Meer als 260 doden in Gaza door bommen. Triest in en in triest.
-
Re: Bommen blijven vallen
Vind dat je deze twee zaken niet met elkaar kunt vergelijken.
Dat de mens niet lijkt te leren is wel triest inderdaad. Maar ja dat is het ook dat kinderen in Afrika niets te eten hebben. Wat doen we eraan? Niets! op onszelf volproppen met kerst na dan. Mijn droom is het om ooit nog eens die kant op te gaan en een heel klein beetje te kunnen verbeteren.
N.
Dat de mens niet lijkt te leren is wel triest inderdaad. Maar ja dat is het ook dat kinderen in Afrika niets te eten hebben. Wat doen we eraan? Niets! op onszelf volproppen met kerst na dan. Mijn droom is het om ooit nog eens die kant op te gaan en een heel klein beetje te kunnen verbeteren.
N.
-
Ik ben geen oorlop film/literatuur fanaat, maar ik hou wel van oorlog's documentaire's.
De Dresden bombing was triest ja maar toen de geallierden Nijmegen 'per ongeluk' bombarderde was het ook zeer triest.
Bottom line blijft : a life = a life tuurlijk
De Dresden bombing was triest ja maar toen de geallierden Nijmegen 'per ongeluk' bombarderde was het ook zeer triest.
Bottom line blijft : a life = a life tuurlijk

-
Heel triest. En wat het echt triest maakt is dat we de andere kant op kijken in het Westen. Hoop dat Obama aan de slag gaat zometeen. Is denk ik ook niet voor niks dat het nu gebeurt.
Heel triest.
Heel triest.
- Fernando
Het is idd heel triest allemaal en het gevoel wat bij mij vooral blijft hangen is dat dit een gebed zonder eind is. Dit blijft over en weer doorgaan en als die kleine van mij oud en bejaard is zul je het nog steeds hebben daar.
Dit verschijnt net op spitsnieuws.nl:
Dit verschijnt net op spitsnieuws.nl:
Geert Wilders schaart zich achter Israël in het conflict in het Midden-Oosten. De leider van de PVV vindt “geweld tegen terreur zelden buitenproportioneel.” Dat zei hij vandaag naar aanleiding van de luchtaanvallen op de Gazastrook.
“Als wij terroristen vlak over de grens in België of Duitsland hadden die Maastricht of Breda met raketten bestookten en een bestand staakten” zou Wilders, als hij minister van Defensie was, precies hetzelfde hebben gedaan als Israël.
Verdedigen
Hij vindt dat Israël het recht heeft zich te verdedigen. “De aanleiding is blinde haat. Daar helpt helaas geen dialoog tegen. Als je volk en land in zijn bestaan wordt bedreigd en beschoten door terroristen, schiet je terug”. Volgens Wilders heeft Israël groot gelijk: “Knikker de hele bende maar de Sinaï in”.
-
Ach ja zo kan het ook. Maar was de Sinai niet voor onze groep die er wel eens voor zorgt dat je niet in alle rust naar je film in de bios kan kijken?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Mischien is dit de prelude tot verdere actie richting Iran......................
De geruchten gaan als volgt;
Hamas is al jaren geleden opgericht door de Mossad ( Israëlische geheime dienst) en bedoeld als een paard van Troje, een splijtzwam van de eerste orde binnen de Palestijnse gemeenschap.Hierdoor kon/kan Israël legitiem haar "self defence" strategie bezigen.
Nu is er een 3e intifada uitgeroepen door Hamas, daarmee is het fundament gelegd voor ongehoord harde acties van Israël, komt bij dat Hamas gesteund wordt door het Iraanse regime. Zo zijn de lijntjes korter dan ooit, daarmee ook het excuus om er tegen op te treden
Tevens is er sprake van een machts vacuüm in de VS, Bush is een lame duck, Obama is er wel maar geen beslissings bevoegdheid. Het ideale moment voor Israël om toe te slaan.................................
Dit is een neutrale analyse, geenzins wil ik mijn goed of afkeuring jegens de 2 partijen uitspreken.
De geruchten gaan als volgt;
Hamas is al jaren geleden opgericht door de Mossad ( Israëlische geheime dienst) en bedoeld als een paard van Troje, een splijtzwam van de eerste orde binnen de Palestijnse gemeenschap.Hierdoor kon/kan Israël legitiem haar "self defence" strategie bezigen.
Nu is er een 3e intifada uitgeroepen door Hamas, daarmee is het fundament gelegd voor ongehoord harde acties van Israël, komt bij dat Hamas gesteund wordt door het Iraanse regime. Zo zijn de lijntjes korter dan ooit, daarmee ook het excuus om er tegen op te treden
Tevens is er sprake van een machts vacuüm in de VS, Bush is een lame duck, Obama is er wel maar geen beslissings bevoegdheid. Het ideale moment voor Israël om toe te slaan.................................
Dit is een neutrale analyse, geenzins wil ik mijn goed of afkeuring jegens de 2 partijen uitspreken.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ach ja, de mens zal het nooit leren. Vroeger sloegen we elkaar de hersens in, tegenwoordig doen we dat en in de toekomst zal dat ook gebeuren. Het enige verschil is dat de wapens steeds beter worden, van knuppels tot F-16's. Ik schaar me ook niet achter Israël of de Palestijnen. Het is constant oorzaak en gevolg, actie en reactie maar wie de oorzaak en wie het gevolg nu nog is, dat weet inmiddels niemand meer. Over een paar weken volgen er wel weer wat zelfmoordaanslagen in stadsbussen en begint het weer van voor af aan.
En uiteindelijk roeit de mensheid zichzelf vanzelf uit. We leren niets van de geschiedenis. Vind het altijd verbazingwekkend hoe goed de mens technisch en wetenschappelijk vooruitgang heeft geboekt maar hoe weinig (zeg maar: helemaal niet) in moreel opzicht. Dat laatste zal ook nooit veranderen, zit in onze aard.
En uiteindelijk roeit de mensheid zichzelf vanzelf uit. We leren niets van de geschiedenis. Vind het altijd verbazingwekkend hoe goed de mens technisch en wetenschappelijk vooruitgang heeft geboekt maar hoe weinig (zeg maar: helemaal niet) in moreel opzicht. Dat laatste zal ook nooit veranderen, zit in onze aard.
- GTRene
ze leren het "nooit" een bepaalt deel van het volk blijft de "oude" norm? dingen hanteren en dat zal nog wel 100<>150? jaar zo blijven vrees ik...toen ik laatst dat op TV zag schrok ik wel van wat ze zeiden dat ze elkaar oproepen voor "oorlog" dat zal binnenkort zo te zien goed mis lopen...maja wat willen de palestijnen nu beginnen tegen Israel...echter ze zullen hulp krijgen...maar wat krijg je dan? een soort derde wereldoorlog?? immers dan gaat iedere gek zich er misschien wel mee bemoeien...scary stuff, soms denk je wel eens van alles plat bombarderen echter daar wonen zoveel gewone mensen die helemaal geen oorlogen willen of macht.
- InjectTheVenom
Prijzenswaardig voornemen, alleen als de leiders daar zo corrupt blijven als ze nu zijn en alleen maar oorlog blijven voeren blijft het bij een druppel op de gloeiende plaat vrees ik

Nandor schreef:Vind dat je deze twee zaken niet met elkaar kunt vergelijken.
N.
-
A change is a change no matter how small. Verschil maken voor iemand anders is het mooiste dat er is.
N.
N.