BMW 5 Cabrio

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RutgerK

BMW 5 Cabrio

Bericht door RutgerK » 24 dec 2008, 22:33

Al sinds 1989 ben ik er 100% van overtuigd dat ik in Salou en BMW 5 E34 Cabrio heb zien rijden. Veel verder dan de mogelijkheid dat het een eigen bouwsel zou zijn was ik nog niet gekomen. Zojuist kwam ik een foto tegen en een stukje op M5board. Hoewel er dus wel een 'one of' lijkt te zijn geweest heb ik een licht blauw metallic exemplaar gezien.

Afbeelding

http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5 ... tible.html

Joop

Re: BMW 5 Cabrio

Bericht door Joop » 26 dec 2008, 12:59

Er liep al een topic over deze one-off concept van BMW.

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... io#p311121" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is dan waarschijnlijk een 'zelfbouw' project geweest.
AutoWeek schreef: Een open M5 hebben we nooit gehad, maar het was bijna anders gelopen. In 1989 zat BMW serieus na te denken over een M5 cabriolet. Er bestaat één exemplaar van de open M5.
De M5 cabrio is gebouwd door BMW Motorsport. Zij hebben destijds een E34 Vijf gepakt en twee deuren weggehaald. Wel zijn er nog vier zitplaatsen. De topless M5 heeft dezelfde 3,6-liter zes-in-lijn met 314 pk als de normale M5 destijds had. Hiermee moet de ‘mooi-weer-vijfserie’ in minder dan zeven seconden op de honderd zitten. De auto is bijna in productie gegaan. De Duitsers hadden zelfs al een plekje voor de auto geboekt op de motorshow van Genève en de prijs zou op 50.000 pond komen te liggen. Maar een week voordat de M5 onthuld zou worden, trok BMW de stekker uit het project. De reden voor deze beslissing was dat de auto de vraag naar een normale cabrio op basis van de 5-serie zou doen aanwakkeren. Dit zou de verkopen van de open 3-series weer schaden.

Plaats reactie