Autoweek poll: Audi TT tfsi, Opel astra OPC, Alfa brera 2.2
- RVV
Autoweek poll: Audi TT tfsi, Opel astra OPC, Alfa brera 2.2
Een trio test in autoweek met bovengenoemde auto's. Welke geniet jou voorkeur? Audi TT met 200 pk, astra met 240 pk of de brera met 185 pk.
- Peter Tunissen
-
De Astra natuurlijk!
Schitterende auto (vorige keer op de ring was er een blauwe: echt een beauty!!) en onderstel schijnt ook erg goed te zijn 8)
[img:450:266]http://www.carpages.co.uk/vauxhall/vaux ... _04_05.jpg[/img]
superding!
Schitterende auto (vorige keer op de ring was er een blauwe: echt een beauty!!) en onderstel schijnt ook erg goed te zijn 8)
superding!
- Dennis Cavallino
- RVV
Leuke van deze poll is dat hij niet zo vanzelf sprekend is, ik bedoel stond er een EVO bij of een 350Z dan koos iedereen bijna die auto.
Deze auto's zijn allemaal FWD en hebben verschillende eigenschappen en kenmerken, en ze zijn ze op bepaalde vlakken toch aantrekkelijk.
TT, vanwege zijn imago, afwerking en degelijkheid, maar onpraktisch, te dure golf (sorry Rob
) De Astra is een bom op wielen, sneller dan een 130i volgens de tests in de bladen, schijnt een goed onderstel te hebben, styling klopt, maar afwerking en kwaliteitsbeleving is geen premium zoals Audi. Alfa Romeo, slechts een 2,2, niet helemaal mijn auto, maar als je italolover bent is het vast een supermooie auto, vol emotie en gevoel, toch wel erg belangrijk als je in deze klasse shopt.
Deze auto's zijn allemaal FWD en hebben verschillende eigenschappen en kenmerken, en ze zijn ze op bepaalde vlakken toch aantrekkelijk.
TT, vanwege zijn imago, afwerking en degelijkheid, maar onpraktisch, te dure golf (sorry Rob

-
-
[img:800:600]http://i100.photobucket.com/albums/m22/ ... C04693.jpg[/img]
-
Ohw sorry Rico......GTC.. OPC.... WC.....tis voor mij een pot nat....
Wat mij betreft kan opel beter de handdoek in de ring gooien en zelf stoppen, voordat ze noodgewongen moeten stoppen.
Wat heeft dat merk een imago probleem en een deuk opgelopen na al die afgelopen jaren met foute ontwerpen.
Werkelijk ......in het hele segment zit niet een auto die iets heeft om doorslaggevend te zijn in zijn segment.
Van corsa , tigra, astra, vectra, en de rest , het zijn stuk voor stuk grijze muisen in het dagelijks verkeer. Nietszeggende modellen zonder passie en zonder kwaliteit.
Spijt me voor diegen die dan wel een Opel rijden.
Kan me totaal niet voorstellen, waarom iemand een opel kiest in een bepaald segment terwijl er zoveel mooie automobielen te krijgen zijn.
Vaak zijn het mensen die voor weinig geld een grote auto, of een iets zwaardere motor, of veel opties willen.
Kortom, ik ben blij dat opel zijn naam eer aan blijft doen en gewoon doorgaat op de saaie en stoffige manier zoals ze de laatste 15 jaar al bezig zijn.
Degene die voor de OPC gekozen heeft, wens ik veel sterkte bij het inruilen achter een aantal jaren 8)
Wat mij betreft kan opel beter de handdoek in de ring gooien en zelf stoppen, voordat ze noodgewongen moeten stoppen.
Wat heeft dat merk een imago probleem en een deuk opgelopen na al die afgelopen jaren met foute ontwerpen.
Werkelijk ......in het hele segment zit niet een auto die iets heeft om doorslaggevend te zijn in zijn segment.
Van corsa , tigra, astra, vectra, en de rest , het zijn stuk voor stuk grijze muisen in het dagelijks verkeer. Nietszeggende modellen zonder passie en zonder kwaliteit.
Spijt me voor diegen die dan wel een Opel rijden.
Kan me totaal niet voorstellen, waarom iemand een opel kiest in een bepaald segment terwijl er zoveel mooie automobielen te krijgen zijn.
Vaak zijn het mensen die voor weinig geld een grote auto, of een iets zwaardere motor, of veel opties willen.
Kortom, ik ben blij dat opel zijn naam eer aan blijft doen en gewoon doorgaat op de saaie en stoffige manier zoals ze de laatste 15 jaar al bezig zijn.
Degene die voor de OPC gekozen heeft, wens ik veel sterkte bij het inruilen achter een aantal jaren 8)
- Femme
In de Auto Motor und Sport van deze week staat een vergelijking van de Brera 3.2 JTS Q4, TT 3.2, Z4 Coupé 3.0 si en de 350Z. De Brera gaat er roemloos ten onder. Het meest opmerkelijk vond ik wel het gigantische wagengewicht: 1777 kg tegen 1400 voor een Z4 3.0. De 3.2 JTS lust wel een slokje en had mede door de hoge massa van de wagen een testverbruik dat bijna 50 procent hoger was dan van de Z4. De prestaties waren ook ruk; bijna acht seconden meer nodig voor 0-180km/h, lagere top, langere remweg, minder snel in de slalom enz.
Alfa slaat de plank nogal mis?
Alfa slaat de plank nogal mis?