Rally auto s tijdelijke vrijstelling van bpm hoe zit dat?
-
Rally auto s tijdelijke vrijstelling van bpm hoe zit dat?
http://www.autoenfiscus.nl/vragen/faq/bpm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zit bovenstaande link even door te nemen. Wat lees ik hier.
71. Welke auto's komen in aanmerking voor een vrijstelling?
De belangrijkste vrijstellingen van BPM betreffen de volgende auto’s:
• Auto’s van diplomaten (CD-kenteken) en ambassadepersoneel (BN-, GN-kentekens)
• Auto’s van leden van internationale gerechtshoven (CDJ-kenteken)
• Auto’s van het Afcent-onderdeel van de NAVO (AF-kenteken)
• Auto’s van het Koninklijk Huis (AA-kenteken)
• Auto’s met ZZ-kenteken, dat wil zeggen met een dermate bijzondere constructie dat gebruik alleen is toegestaan na toestemming van de wegbeheerder
• Auto’s behorend tot de fabrieks- of handelsvoorraad, of die voor reparaties e.d. ter beschikking zijn gesteld aan een bedrijf (FH-, HF- en HA-kentekens)
• Auto’s van in NAVO-verband in het buitenland gelegerde militairen
• Tijdelijke invoer van rally-auto’s met buitenlands kenteken
• Uit een buitenlandse nalatenschap geërfde auto’s
• Auto’s die worden ingevoerd bij een bedrijfsverplaatsing vanuit het buitenland
• Auto’s die ter beschikking worden gesteld aan slachtoffers bij rampen
De vrijstellingen bij grensoverschrijdend werken/ondernemen, immigratie en de invoer van huurauto’s komen in de volgende vragen aan de orde.
Ik zit bovenstaande link even door te nemen. Wat lees ik hier.
71. Welke auto's komen in aanmerking voor een vrijstelling?
De belangrijkste vrijstellingen van BPM betreffen de volgende auto’s:
• Auto’s van diplomaten (CD-kenteken) en ambassadepersoneel (BN-, GN-kentekens)
• Auto’s van leden van internationale gerechtshoven (CDJ-kenteken)
• Auto’s van het Afcent-onderdeel van de NAVO (AF-kenteken)
• Auto’s van het Koninklijk Huis (AA-kenteken)
• Auto’s met ZZ-kenteken, dat wil zeggen met een dermate bijzondere constructie dat gebruik alleen is toegestaan na toestemming van de wegbeheerder
• Auto’s behorend tot de fabrieks- of handelsvoorraad, of die voor reparaties e.d. ter beschikking zijn gesteld aan een bedrijf (FH-, HF- en HA-kentekens)
• Auto’s van in NAVO-verband in het buitenland gelegerde militairen
• Tijdelijke invoer van rally-auto’s met buitenlands kenteken
• Uit een buitenlandse nalatenschap geërfde auto’s
• Auto’s die worden ingevoerd bij een bedrijfsverplaatsing vanuit het buitenland
• Auto’s die ter beschikking worden gesteld aan slachtoffers bij rampen
De vrijstellingen bij grensoverschrijdend werken/ondernemen, immigratie en de invoer van huurauto’s komen in de volgende vragen aan de orde.
- RVV
Re: Rally auto s tijdelijke vrijstelling van bpm hoe zit dat?
Andre, dat geld alleen tijdens wedstrijden.
Aldus onderstaande link.
http://www.rallysport.nl/forum/viewtopic.php?t=3309" onclick="window.open(this.href);return false;
Aldus onderstaande link.
http://www.rallysport.nl/forum/viewtopic.php?t=3309" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ok
Ik heb bijna elke dag wel een wedstrijd jij toch ook rico.
Ik heb bijna elke dag wel een wedstrijd jij toch ook rico.
- Gijzer
En zo niet dan gaan we er toch elke dag 1 "organiseren". CBR Dutch edition. Door heel NL.
- GTRene
Zou je in theorie ook bv een nieuwe caterham kunnen kopen in GB (natuurlijk LHD bestellen) en daar ff op kenteken te zetten dan overbrengen naar NL maar niet op kenteken zetten maar gewoon als trackday car gebruiken en dan na zeg 3 jaar op NL kenteken zetten heel wat BPM minder...in theorie moet dat kunnen toch? 

-
Kan denk ik nog veel makkelijker......gewoon in GB een LHD kopen geen kenteken op aanvragen (staan in GB op de persoon en niet op de auto) en direct exporteren.
Geen kenteken in NL op aanvragen en dus geen BPM betalen, altijd binnen stallen, vervoeren op een aanhanger of transporter en ermee rijden op het circuit.
Na 5 jaar alsnog kenteken aanvragen en veel minder BPM aftikken.
Advertentie op Marktplaats zetten en zeggen dat er nooit mee op het circuit gereden is. :twisted:
Geen kenteken in NL op aanvragen en dus geen BPM betalen, altijd binnen stallen, vervoeren op een aanhanger of transporter en ermee rijden op het circuit.
Advertentie op Marktplaats zetten en zeggen dat er nooit mee op het circuit gereden is. :twisted:

-
Dat verhaal dex gaat straks niet meer op als de bpm vervangen is co2 tax. Daar zit namelijk geen afbouw meer in.
-
Dan zou ik maar eens opschieten Andre!Andre schreef:Dat verhaal dex gaat straks niet meer op als de bpm vervangen is co2 tax. Daar zit namelijk geen afbouw meer in.

-
Met wat dex ik heb al een v8 die gorgeld op benzine die banden oprookt alsof er geen morgen is
- Ar
- Auto: Prius
Tegen die tijd is er geen/niet veel BPM meer en wordt het anders belast.Dexter schreef:Kan denk ik nog veel makkelijker......gewoon in GB een LHD kopen geen kenteken op aanvragen (staan in GB op de persoon en niet op de auto) en direct exporteren.
EdIt:
Laat maar. Is al op gereageerd.
- Casper
BV'tje in Belgie/Duitsland/GB/USA opzetten. Flink wagenpark aanschaffen en het bedrijf onder het mom van de "economische malaise" verhuizen naar je woonplaats
Deze constructie zal wel afschermd zijn, de BD en FIOD kennende.....
BV'tje in Belgie/Duitsland/GB/USA opzetten. Flink wagenpark aanschaffen en het bedrijf onder het mom van de "economische malaise" verhuizen naar je woonplaats

Deze constructie zal wel afschermd zijn, de BD en FIOD kennende.....