Aansluiten van een lamda sonde over drie cilinders mogelijk?
- Ar
- Auto: Prius
Aansluiten van een lamda sonde over drie cilinders mogelijk?
Ik heb een e30 gekocht met een blokswap naar een m50b25. Ik wil een nieuwe aansluiting maken voor de lambda sonde in de uitlaat. Zal de auto goed lopen wanneer deze alleen over drie cilinders meet?
Laatst gewijzigd door Ar op 20 dec 2008, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Visser
Re: Lamda sonde over drie cilinders bij een zes in lijn?
Ik weet wel zo goed als zeker dat dat niet gaat werken.
- frankv
waarom zou het niet?
als het motormanagement een ingang heeft voor 2 sondes kun je niet zomaar eentje niet aansluiten lijkt me inderdaad
maar als de twee sondes op 1 ingang gemiddeld worden en BMW alleen twee gebruikte vanwege de positie dan zou het best kunnen
maar het probleem zal wel het eerste zijn? dat er twee ingangen op het motormanagement zitten?
frank
als het motormanagement een ingang heeft voor 2 sondes kun je niet zomaar eentje niet aansluiten lijkt me inderdaad
maar als de twee sondes op 1 ingang gemiddeld worden en BMW alleen twee gebruikte vanwege de positie dan zou het best kunnen
maar het probleem zal wel het eerste zijn? dat er twee ingangen op het motormanagement zitten?
frank
- Ar
Ik heb alleen nog maar onder da auto gekeken en volgens mij hoort er maar een lambda sonde op een m50. De spruitstuk van een m50 en loopt verderop over op een m20.
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-18_0177/" onclick="window.open(this.href);return false;
De originele aansluiting zit er niet meer op en er is eerder een andere minder geslaagde aansluiting gemaakt. Op de bovenstaande link zie je dat de lamda verderop in de uitlaat hoort dan waar ik hem eerst had. Ik zou dat ook kunnen doen, maar zou de kabel moeten verlengen.
Mijn broer heeft vanochtend een gat geboord en we kijken wel of het werkt.
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-18_0177/" onclick="window.open(this.href);return false;
De originele aansluiting zit er niet meer op en er is eerder een andere minder geslaagde aansluiting gemaakt. Op de bovenstaande link zie je dat de lamda verderop in de uitlaat hoort dan waar ik hem eerst had. Ik zou dat ook kunnen doen, maar zou de kabel moeten verlengen.
Mijn broer heeft vanochtend een gat geboord en we kijken wel of het werkt.
- Tom V
Re: Aansluiten van een lamda sonde over drie cilinders mogelijk?
Normaal gezien zit inderdaad bij een M50 de lamdasensor in het X-pijpje bij de kat. Bij onze e30 hebben we die lamba ook gewoon in het spruitstuk van de laatste drie cilinders zitten. Is misschien wat minder nauwkeurig maar dat verlies valt bijna te verwaarlozen. Als je het echt goed wil doen werk je natuurlijk niet met 1 of 2 maar met 6 sensoren.
- Ar
Hoe komt het dan met een widebandlambda??????
Ik heb een widebandlambda controller gekocht voor mn supercharger project.. maar de M3 heeft ook 2 lamdas... iemand een idee?
Ik heb een widebandlambda controller gekocht voor mn supercharger project.. maar de M3 heeft ook 2 lamdas... iemand een idee?
- Ar
Vorige week aangesloten en een stukje gereden. De auto loopt niet meer onregelmatig. Hij mist alleen wel snelheid. Net of het een 2.0 is. De accupool heb ik nog niet los gehad. Hopelijk helpt dat.
-
Primera P11 van een jongen heeft een spaghettispruitstuk waarbij de lambda 1 cilinder opmeet. Dit is gewoon fabrieksaf zo op de spruitstuk.