Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

Hans

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Hans » 18 dec 2008, 11:30

SteV6 schreef:Waar ik mij het meeste zorgen om maak is niet de CO2 uitstoot, maar de houtkap in de gebieden rondom de evenaar!
Ik zou me hier meer zorgen om maken:
http://www.volkskrant.nl/wetenschap/art ... rote_gaten" onclick="window.open(this.href);return false;

Waneer zal de politiek met een nieuwe belasting komem?

jaydee

Bericht door jaydee » 18 dec 2008, 12:43

Hans schreef:
SteV6 schreef:Waar ik mij het meeste zorgen om maak is niet de CO2 uitstoot, maar de houtkap in de gebieden rondom de evenaar!
Ik zou me hier meer zorgen om maken:
http://www.volkskrant.nl/wetenschap/art ... rote_gaten" onclick="window.open(this.href);return false;

Waneer zal de politiek met een nieuwe belasting komem?
Wat is de invloed van de mens op het magnetisch veld van de aarde?

Hans

Bericht door Hans » 18 dec 2008, 13:19

Het zelfde als de uitstoot van CO2

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 dec 2008, 13:22

Nihil dus..............................

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 18 dec 2008, 13:23

Hans schreef:Het zelfde als de uitstoot van CO2
Het gaat niet om de uitstoot maar om toename van de concentratie
En zo bezien denk jij dus dat de mens het aardmagnetisch veld met 40% kan doen toenemen in 200 jaar?

Hans

Bericht door Hans » 18 dec 2008, 13:29

Geelhoed schreef:
denk jij dus dat de mens het aardmagnetisch veld met 40% kan doen toenemen in 200 jaar?
De politiek denkt dat, die verzinnen de meest fantastische dingen om belasting te kunnen heffen. De politiek vind vast wel een "onderzoeksburo" met "wetenschappers" (zoals het IPCC) die de schuld bij de mens kunnen leggen.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 18 dec 2008, 14:30

Hans schreef: De politiek denkt dat, die verzinnen de meest fantastische dingen om belasting te kunnen heffen. De politiek vind vast wel een "onderzoeksburo" met "wetenschappers" (zoals het IPCC) die de schuld bij de mens kunnen leggen.
Jij denkt dus dat de stijging van de concentratie CO2 in de atmosfeer niets van doen heeft met de 27miljard ton die de mens jaarlijks uitstoot?

RVV

Bericht door RVV » 18 dec 2008, 14:36

Zucht beginnen we weer :bag:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 18 dec 2008, 14:47

Nog geen woord over het broeikas effect gehoord.
Ik vraag gewoon even door over het ontkennen van vastgestelde feiten. Gewoon een stukje intellectueel ramptoerisme.

Hans

Bericht door Hans » 18 dec 2008, 14:53

"vastgestelde feiten" je lijkt het IPCC wel. Maar inderdaad ik geloof niet in menselijke oorzaak van de klimaatverandering. Maar nu gaat het km heffings draadje wel erg off topic.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 18 dec 2008, 15:01

Toename van CO2 in de atmosfeer is objectief, menselijke uitstoot ook. Wat wil je nog meer?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 18 dec 2008, 15:04

Dit is natuurlijk ook onzin Geelhoed, of niet?

http://gristmill.grist.org/story/2006/12/17/223957/72" onclick="window.open(this.href);return false;

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 18 dec 2008, 15:04

@geelhoed :
Hoe hoog stond de zeespiegel 50 miljoen jaar geleden ten opzichte van nu ?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 19 dec 2008, 06:43

Wouter81 schreef:Dit is natuurlijk ook onzin Geelhoed, of niet?

http://gristmill.grist.org/story/2006/12/17/223957/72" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja. Vulkanen stoten tussen de 1 en 2% uit van wat mensen doen. Ook dit was een van de fouten in de Swindle.
Erik H schreef: @geelhoed :
Wat heeft dat met deze discussie te maken?

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 19 dec 2008, 07:18

Andre schreef: Het is straks alleen nog intressant om zo n auto als race auto te kopen. Kale prijs ex btw ex slurptax ex labels ex bpm kost een M3 sedan -----> 56.000 euro bij de dealer.
Nou, dat gevoel heb ik so wie so. In de Randstad, bij woon-werk mag ik blij zijn als ik boven de 3500 toeren uitkom. Dan heeft een M3 helaas erg weinig nut. Enige waar je je dan kan uitleven zijn trackdays en dan kan je er idd net zo goed een racer van maken.

Maar goed he, een SUV om de autoambulance te trekken heeft ook geen lage uitstoot... ;-)

Dexter

Bericht door Dexter » 19 dec 2008, 07:51

[off-topic modus aan]
Of de door mensen veroorzaakte uitstoot van CO2 ook voor het grootste deel verantwoordelijk is voor de recente opwarming van ons klimaat staat voor veel wetenschappers nog lang niet vast om uiteenlopende redenen.
De sceptici onder de wetenschappers die de conclusies van het IPPC niet onderschrijven vind je hier.
De lijst is lang genoeg om te kunnen stellen dat er een in de wetenschappelijke wereld een diepe controverse is over deze kwestie!

Wat mij persoonlijk het meest dwarszit, is dat er steeds meer vormen van belasting worden geheven omdat we als mensheid met ons niet te veranderen wereldwijd economisch systeem inderdaad een forse CO2 uitstoot veroorzaken, in plaats van dat er wetgeving komt die het gebruik van allerlei zaken verbiedt, of minstens zodanig aan banden legt dat de menselijke bijdrage aan de CO2 uitstoot daadwerkelijk wordt gereduceerd.
Doet mij een beetje denken aan het middeleeuwse systeem van het kopen van 'aflaten' om je zonden te laten verdwijnen. (lees het stukje over misbruiken maar eens door...... :whistle: )
Daar werd de kerk (nu overheid) een flink stuk beter van en de zondaar (de burgers) een flink stuk armer.
Toen dachten ze ook dat door te betalen het 'probleem' werd opgelost....... :roll: :mrgreen:
[off-topic modus uit]

Hans

Bericht door Hans » 19 dec 2008, 08:48

(Novum) - Bedrijven die commerciële kansen zien in de invoering van de kilometerheffing, kunnen zich vanaf donderdag melden bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Minister Camiel Eurlings (CDA) heeft namelijk zestigduizend kastjes nodig om het systeem te kunnen testen.

Dat staat in de aanbesteding die de minister heeft gepubliceerd. Het is de bedoeling dat de kilometerheffing voor vrachtauto's in 2011 wordt ingevoerd; automobilisten volgen een jaar later. Bij de kilometerheffing wordt niet meer betaald voor het bezit van de auto, maar voor het gebruik. Afhankelijk van plaats, tijd en type auto varieert de prijs per gereden kilometer.

Om te berekenen hoeveel kilometers worden afgelegd, moet er in de auto's zogeheten On Board Equipment (OBE) worden ingebouwd. Deze 'kastjes', zoals Eurlings dit OBE doorgaans noemt, moeten worden ontwikkeld door het bedrijfsleven. In de aanbestedingsopdracht staat dat Eurlings van plan is de levering van de kastjes te gunnen aan meerdere bedrijven.

Eurlings wil in eerste instantie zestigduizend kastjes hebben voor het testen van het systeem en tweehonderdduizend voor het inbouwen in de vrachtwagens. Het ministerie neemt vervolgens een optie op de aankoop van 1,6 miljoen kastjes. Samen met het bedrijfsleven worden ook de eisen opgesteld waar het systeem aan moet voldoen.

Het ministerie is verder gestart met de aanbesteding van het ontwikkelen van het systeem dat de kilometerprijs berekent en zorg draagt voor de inning van het geld. Hetzelfde geldt voor de apparatuur die nodig is om frauderende automobilisten op te sporen die kastjes in hun auto hebben zitten waarmee is geknoeid.

bron: msnnieuws

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 19 dec 2008, 08:50

Dexter schreef:[off-topic modus aan]
Of de door mensen veroorzaakte uitstoot van CO2 ook voor het grootste deel verantwoordelijk is voor de recente opwarming van ons klimaat staat voor veel wetenschappers nog lang niet vast om uiteenlopende redenen.
Dat is ook niet de discussie.

Dexter

Bericht door Dexter » 19 dec 2008, 08:59

Geelhoed schreef:
Dexter schreef:[off-topic modus aan]
Dat is ook niet de discussie.
Leuk zo'n oneliner......kun je ook aangeven wat de discussie dan wél is?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 19 dec 2008, 09:16

RVV

Bericht door RVV » 19 dec 2008, 09:43

Geelhoed, je moet nog stemmen,want ik zie dat nog niemand optie 1 heeft gekozen. :bag:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 19 dec 2008, 09:52

Jij kunt zien wat ik gestemd heb.

RVV

Bericht door RVV » 19 dec 2008, 09:56

Nee, ik niet.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 19 dec 2008, 10:02

Gebruik dan je analytisch vermogen, het lijkt me evident.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 19 dec 2008, 10:20

Geelhoed schreef:
Eric H schreef: @geelhoed :
Wat heeft dat met deze discussie te maken?
Er wordt maar gezegd dat door de opwarming van de aarde de zeespiegel stijgt en de poolkappen smelten.
Dit zou een gevolg zijn van de CO2 uitstoot, of in ieder geval door toedoen van de mens....

Ik vraag me dus af of de zeespiegel 50 miljoen jaar geleden hoger was dan nu of lager.....??

Verder denk ik dat de mensheid toch wel tot een eind komt, en dat geen van de maatregelen die we nu treffen dit proces kan tegenhouden of terug kan draaien.
De aarde bestaat al zo godsonmogelijk lang, wie zijn wij ( als mensheid ) dat we denken dat we hier altijd zullen zijn. Hoe arrogant kun je zijn zeg.
De periode dat er mensen over deze aardkloot rondlopen neemt zo'n klein stukje op de tijdslijn van het bestaan van de aarde in beslag dat het misschien niet eens het vermelden waard is.

Plaats reactie