Na al een tijdje rondgezworven hier op het forum wil ik mij even voorstellen, ik ben Roderick Hertog, 24 jaar oud en serieus autogek/maniac/freak/bezetene/enz.. sinds 1996 (iets met een bekend playstation spel)
Ik ben zelf werkzaam in de banden en wielenbranche.
Ik ben al verscheidene keren mee geweest naar trackdays van DF onder andere 2x Zandvoort afgelopen jaar en Zolder. ben meestal te zien met Yorick, Christiaan en Robin.
Na wat verschillende auto's bereden te hebben ben ik mij eind 2007 is beter gaan verdiepen in "kitcars", dat was achteraf een zeer goed idee..
Ik ben in 2007 naar de Nurburgring geweest met mijn Opel Corsa A 2.016v wat erg leuk was. Ik kwam er echter ook achter dat de balans niet "je van het" is met zo'n karretje, flinke motor voorin en uiteraard de gehele achterkant leeggehaald... enfin het werd de corsa op de avond voor kerst dan ook fataal... rollend van een dijkje hier in de buurt heb het dak goedkoop gechopt. haha....jaja..
Ik ben daarna ook nog verschillende keren naar de Ring geweest en ook verbleven bij Dylan en zijn vader Arie in het Pension, super leuk!! Dank aan mn werkgever ook trouwens!
Maar goed! Kitcars, daar was ik gebleven, toen ik het geplande vrij dure throttle body systeem voor de corsa letterlijk in het water (belande uiteindelijk in de sloot met de corsa) zag vallen, dacht ik waarom zou ik niet even doorsparen voor het serieuzere werk? En zo gezegd zo gedaan.
In februari 2008 ben ik naar Dronten afgereisd om daar een fabrieksnieuw Kawasaki ZX12-R blok te bemachtigen, 0 km's op de teller en alles erbij wat ik nodig had..
Een paar weken erna naar België gegaan om daar een sierra 2.3D uit elkaar te trekken.
Vervolgens naar Haselier sportscars in Echt (limburg) gegaan om de bestelling te doen van een MK-indy, een seven geinspireerde kit met ook een sierra als donor-auto.
Mk maakt relatief goedkope kits in vergelijking met andere kitcarproducenten, dan heb je ook wel wat improvisatie en hulp nodig af en toe omdat het niet zo mooi past als een caterham of een westfield, maar dat is ook de leuke kant van een eigen auto bouwen.
Eind juni begonnen met bouwen en de verwachtingen zijn goed:
aandrijving:
- Kawasaki ZX12 motorblok 1199 cc.
- Max. vermogen: ca 178 pk bij 10500 Rpm
- Max. koppel: ca. 134 Nm bij 7500 Rpm
- Elektronische inspuiting
- Sequentieel 6 versnellingsbak.
Prestaties
Rijklaar gewicht ca. 460 kg
Topsnelheid: ca. 225 km/uur
Acceleratie 0 tot 100 km/uur ca. 3,4 sec
Is niet mis dacht ik zo...
Maar goed er zal menig cursus aan te pas komen om m ook daadwerkelijk onder de knie te krijgen, niet dat het daarom minder leuk word uiteraard.
Als dagelijkse auto rij ik een SAAB 9-5 2.0t SE van '98 met veel luxe om straks een beetje bij te komen van de indy

Voor de rest heb ik een hoop bewondering voor alle auto's die hier op het forum actief zijn en heb ik mijn ogen al vele keren uitgekeken.
Ik zal in de rubriek "mijn auto" nog wat meer foto's laten zien van het project tot nu toe.
Have Fun, Driving Fun,
Roderick