Blijkbaar heeft de M gmbh in '95 een 5-tal auto's gemaakt voor speciale klanten en kaderleden met een aangepaste S38B38 motor. Het ding stond ook op een andere ophanging en AP racing remmerij.
Iemand van M5 board is het verhaal achter deze auto's aan't achterhalen maar de gerelateerde members dusver zwijgen zoals een graf. Blijkbaar is het een goed behouden geheim en dat willen ze zo houden...
Specs:
- Engine is 3.8 litres, producing 300 KW (408 HP) !!!
- 3795 cc standard block, with fine polished (all borings) crankshaft weight reduced approx. 5 kg.
- Fine-balanced MAHLE special (Helmut Wahl) pistons from forged aluminium, weight reduced
- Oil cooled cylinder head
- Connecting rod weight reduced approx. 160 g, fine-balanced
- Cam duration 284°
- Compression Ratio: 11.4:1
- Color is Daytonaviolett
- Wheels and tyres: 245/45 ZR 18 (8" and 9" x 18")
- Brakes are AP-Racing CP5555 6-piston, brake disk 334 x 34 mm
- Suspension mods include KONI Shock absorbers and Eibach & Willms springs
- Exhaust System is Special (Boysen) -confidential-
- Rear axle: 3.91 ratio, 40% limited slip differential with a (special), ALPINA cooling system
- Gear ratios are calculated from ALPINA -confidential-
- Motronic optimized for the mechanical improvements listed above, RPM-limit lifted to approx. 7850 rpm.
Er zijn ondertussen zelfs al foto's gevonden van zo'n special:
God wat moet dat ding geld waard zijn...
Ik moest trouwens direct aan de auto denken die Dick in z'n garage heeft staan(ex M gmbh)... Wie weet

link van de discussie:
http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5 ... 08bhp.html" onclick="window.open(this.href);return false;