Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Rupie

Re: Focus II RS

Bericht door Rupie » 11 dec 2008, 18:29

Andre, je hebt je niet laten weerhouden een M3 te kopen...

Topfuel

Bericht door Topfuel » 11 dec 2008, 19:00

Harrie schreef:Dit zijn de officielle opties met prijzen uit Duitsland.

Komfort Pack 1384,53€: - Sportsitze in Stoff-Leder
- Einparkhilfe hinten
- Frontscheibe mit Heizung

Tech Pack 1813,05€:
- Navigationssystem mit DVD
- Freisprecheinrichtung mit Bluetooth
- Alarmanlage
- System zur Kontrolle des Reifendrucks

Optionen ausserhalb der Packs:
- Standardfarbe Frozen White
- Metallic-Farbe Performance Blue 428,54€
- Spezielle Metallic-Farbe Ultimate Green 1226,25€
- Navigationssystem Blaupunkt Travelpilot FX 1022,09€

Volgens mij is het optie lijstje van de 130i langer. of moet ik zeggen het lijstje met standaard extra's is bij de 130i veel korter. :clap: :clap:
Zijn ze gek geworden bij ford? Doet me een beetje denken aan de evo 10, is ook niet meer wat het geweest is. Het feit dat er al een comfort pack beschikbaar is baart me al zorgen voor de rijeigenschappen :roll:
Laatst gewijzigd door Topfuel op 13 dec 2008, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Rupie

Bericht door Rupie » 11 dec 2008, 19:04

Hoe bedoel je, voorste remschijven met verwarming? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Inside joke!

Andre

Bericht door Andre » 11 dec 2008, 20:23

Ruben daar geniet ik ook van. De M3 is veel te duur voor wat het is. Ik geniet er wel van. Maar die auto is door nederlandse roverheid zo geprijsd dat ie te duur wordt voor wat ie levert. Ik heb hem nu eenmaal betaald en laat die v8 flink rammelen. Maar ik zou liever een ex btw ex bpm m3 kopen en maak er race auto van dan 40k te veel betalen voor een geel plaatje erop. 40K extra betalen om op straat te kunnen rijden is wel wat veel niet?

Maar je kan het straks niet meer tegen jezelf goed praten als een focus RS 30k kost maar omdat je er gele platen op wilt hebben dat ie 70k kost. Wie wil hem dan nog. En dat flikken ze momenteel bij de Roverheid het gaat nog in stapjes maar het komt eraan. Straks kost een M3 65k en op gele platen richting de 120k.

Ik bedoel je gaat toch ook niet een tv kopen van een werkelijke waarde 5000 euro maar omdat je in province brabant woont kost ie 10.000 euro. De waarde van het ding staat niet meer tegenover het gebruik.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 dec 2008, 21:01

Kon nog wel eens anders lopen......................als de auto industrie klappen krijgt ( en daar begint het toch wel een beetje op te lijken)..................wat wordt er nog verkocht? Van een niet verkochte auto heeft Bos ook niets...............we zullen zien........................
Het CO2 vraagstuk ( even buiten beschouwing gelaten of het überhaubt een vraagstuk is) lost zich zelf op.................er rijden gewoon geen auto`s meer, te duur, in een stagnerende economie...........................

Macboy

Bericht door Macboy » 11 dec 2008, 23:57

Prijs 48k is helaas te hoog, maar niet voor wat de auto biedt i.v.m. de concurrentie. Ford deed er goed aan de auto in Nederland tegen verlies te verkopen, puur ter imago building, want dat mist Ford wel, zeker in deze barre tijden.

Mijn voorstel voor Ford is om de RS een prijs mee te geven van € 41.111,=.

Die opties heb je allemaal niet nodig, behalve misschien die gave kleur. Voor 48k is hij echt tutto completto.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 14 dec 2008, 09:45

Macboy schreef:Prijs 48k is helaas te hoog, maar niet voor wat de auto biedt i.v.m. de concurrentie. Ford deed er goed aan de auto in Nederland tegen verlies te verkopen, puur ter imago building, want dat mist Ford wel, zeker in deze barre tijden.

Mijn voorstel voor Ford is om de RS een prijs mee te geven van € 41.111,=.

Die opties heb je allemaal niet nodig, behalve misschien die gave kleur. Voor 48k is hij echt tutto completto.
Maar de hamvraag onder de DF'ers is natuurlijk; Had de auto mét AWD wél 48k mogen kosten!? :wink:

RVV

Bericht door RVV » 14 dec 2008, 10:08

De ford rs is prima geprijst. Awd heeft er verder niet zo veel invloed op. Awd zou wel een geweldig usp zijn geweest.

Rupie

Bericht door Rupie » 14 dec 2008, 10:29

Rico schreef:Awd zou wel een geweldig usp zijn geweest.
Unique als in?

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2008, 11:45

Rodney schreef:Afbeelding

Ford heeft eindelijk de Focus RS officieel gepresenteerd. Het merk zet hiermee een klein bommetje op de weg. Het is de snelste auto die Ford Europa tot nu toe heeft geproduceerd.

De kleine krachtpatser heeft een 2,5–liter vijfcilinder die goed is voor 305 pk en 440 Nm. Al deze paarden worden naar de voorwielen getransporteerd via een limited-slip differentieel. Hopelijk weet Ford wat ze aan het doen zijn, want 305 pk is erg veel kracht om alleen op de voorwielen los te laten.

Afbeelding

Naast een limited-slip differentieel heeft de RS bredere banden, stijvere vering, hardere dempers en een 40 millimeter bredere wielbasis dan de Focus ST waar de auto op gebaseerd is. De welbekende sprint naar de honderd wordt afgelegd in 5,9 seconden en de topsnelheid ligt op 264 km/h.

Afbeelding

Het uiterlijk is voorzien van een brede bumperpartij, spoiler, diffuser, dikke uitlaten en 19-inch velgen, zodat iedereen ziet dat het hier niet om een standaard Focus gaat. Binnenin vinden we Recaro racestoeltjes en details van geborsteld aluminium. De Focus RS staat halverwege volgend jaar bij de dealers, voor een prijs die waarschijnlijk weer een flinke duit hoger ligt dan die van een Focus ST. Kost wat, maar dan heb je wel de hotste hot hatch van het moment.

Afbeelding

Bron : Petrolhead.nl

HSR

Bericht door HSR » 15 dec 2008, 12:58

Ruben schreef:
Rico schreef:Awd zou wel een geweldig usp zijn geweest.
Unique als in?
Unique als in marketingtechnisch voordeel. AWD is overrated. Een standaard Subaru WRX krijg na een x tijd hard boenderen ook te hete diffs met het wegvallen van de AWD nadien. R32 is met zijn awd extreem gefilterd en wordt zelfs saai genoemd in de twisties. Ikzelf heb een 997 gen2 Carrera 4 en een carrera 2S op het circuit gereden en de 2wd versie had zelfs meer mechanische grip dan de 4wd. Dit was niet alleen ik die dat ervaarde maar de instructeur demonstreerde dat ook door te laten zien dat de 4wd met meer gewicht in de neus eerder ging ondersturen. Let wel dat dit een circuit was welke een B-weg simuleerde, dus het betreft een zgn 'real world' example.

Bij de meeste wagens is awd een rijhulp en niet een racehulp. Dit is zo onderhand ook wel meerdere malen aangetoond met bijvoorbeeld de Focus RS I, de Ford Racing Puma en de nieuwe R26R.

- meer gewicht
- awd met standaard viscokoppelingen is op het circuit ook meer een halve maatregel
- awd met platensper wordt dan vaak weer erg hardcore en voor de normale sterveling mss zelf wat gevaarlijk
- een evo x, gtr e.d. zijn zeer capabel maar niet alleen door hun awd set-up. Deze wagens hebben ook een enorm hoeveelheid aan computers mee welke er voor zorgen dat de wagens zo goed rijden. Dit druist dan weer een beetje in tegen het 'pure' rijden waar we het hier zovaak over hebben op DF.
- meer kosten
- meer slijtage delen
- drukt uiteindelijk alsnog behoorlijk over de voorwielen heen.

voordelen

- bij het gebruik van torsendiffs is het vaak een erg goed en degelijk functionerend geheel
- bij een wagen als de R8 zal het de rijeigenschappen juist ten goede komen. Ook door het gebruik van audi's torsendiffs
- actieve veiligheid bij slecht weer. AWD is zeer praktisch bij ijzel, ernstige regenval en sneeuw.
- dikke gangmaker in de kroeg!

En er zijn ongetwijfeld nog noemeloze andere voor- en nadelen en wat ik als nadeel heb beschreven ziet een ander mogelijk als een voordeel.

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2008, 22:12

Ruben, laat ik het zo zeggen.. stel dat de nieuwe EVO en Sti alleen met FWD leverbaar zou zijn ?

Spreken deze auto's dan nog net zo aan als de huidige AWD uitvoeringen ?

Rupie

Bericht door Rupie » 16 dec 2008, 07:20

Das omgekeerde redenering. Maar ik begrijp je verhaal Rico. We willen gewoon RWD al is het RWD biased :hosanna: :wink:. Ik persoonlijk vind juist het FWD concept een unique selling point indien goed uitgevoerd.

HSR

Bericht door HSR » 16 dec 2008, 10:09

Rico schreef:Ruben, laat ik het zo zeggen.. stel dat de nieuwe EVO en Sti alleen met FWD leverbaar zou zijn ?

Ja, en hoe interessant is BMW als het allemaal FWD is?

Hoe interessant is een scania vrachtwagen als deze opeens geen oplegger meer heeft en geen bulk kan vervoeren?

Hoe interessant is Kira Knightley als ze een dick heeft?

Ergo, een vraag c.q. vergelijk die echt als een tang op een varken slaat.

Andre

Bericht door Andre » 16 dec 2008, 12:21

sti en evo s spreken mij niet aan met fwd. Sti en evo s spreken mij ook niet meer aan voor 55k a 60k euro.

Focus RS met fwd zou mij wel aanspreken maar niet 48k plus euro.

Maar die prijsstellingen kan je de fabrikanten niet de schuld van geven das een overheid verhaal. Die willen gewoon dat die auto s zo duur worden dat wij plezier rijders niet meer zo n auto kopen.

Ik heb destijds genoten van een civic type R maar die koste 30k en das een leuke prijs voor een fwd.

HSR

Bericht door HSR » 16 dec 2008, 12:30

Andre schreef:sti en evo s spreken mij niet aan met fwd. Sti en evo s spreken mij ook niet meer aan voor 55k a 60k euro.

Focus RS met fwd zou mij wel aanspreken maar niet 48k plus euro.

Maar die prijsstellingen kan je de fabrikanten niet de schuld van geven das een overheid verhaal. Die willen gewoon dat die auto s zo duur worden dat wij plezier rijders niet meer zo n auto kopen.

Ik heb destijds genoten van een civic type R maar die koste 30k en das een leuke prijs voor een fwd.
Waarom heb je de Civic Type R niet gehouden ? Die dingen kosten niks in vaste lasten en je kan er zo geweldig de hooligan mee uithangen.

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2008, 12:59

hugo schreef:
Rico schreef:Ruben, laat ik het zo zeggen.. stel dat de nieuwe EVO en Sti alleen met FWD leverbaar zou zijn ?

Hoe interessant is een scania vrachtwagen als deze opeens geen oplegger meer heeft en geen bulk kan vervoeren?

Hugo je slaat door, ik schrijf niet dat een Focus RS geen interessante auto is omdat die FWD heeft, ik schrijf dat die nog interessanter zou zijn geweest als die was uitgerust met AWD ala een EVO of STI.

Ford is WRC deelnemer en dar zetten ze ook AWD auto's in. Indertijd is Subaru groot geworden als merk vanwege die AWD auto's die zo afgeleid leken van de hard core rally wagens. De EVO's idem dito.

Als Subaru indertijd, alle straat impreza's alleen met FWD had uitgerust was het merk nooit zo beroemd/bekend geworden als het nu is. Met de AWD impreza's onstegen ze de Japanse middenmoot. Indereen iedere petrolhead was onder de indruk van de mogelijkheden van de Impreza's. AWD heeft een sleutelrol gespeelt in het commerciële succes.

Van datzelfde commerciële succes zou Ford ook van hebben kunnen profiteren als ze de RS met een AWD systeem hadden uitgebracht.

Ze hadden eventueel ook het AWD systeem kunnen toepassen op de iets tammere broeders van de Focus reeks. Of het nodig is niet zo relevant. Het gaat om marketing, en dan zou AWD een perfect verkoopargument zijn geweest.

Ik denk zelfs dat ze een hele nieuwe doelgroep (extra) hadden kunnen bereiken, namelijk de Japanse AWD scene die nu te maken heeft met erge hoge prijzen van de STi en EVO.
Ik denk dat die mensen best graag op een Ford RS over hadden willen stappen. Mischien nu ook wel, maar AWD zou de kers op de taart zijn geweest.

Wel een systeem ala EVO/STI en geen haldex AWD systeem natuurlijk.

Maar ik begrijp best wel dat het de auto nog veel duurder had gemaakt.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 16 dec 2008, 14:34

Was het niet Ford dat een paar jaar geleden zei dat iets meer dan 200 pk het maximum was voor een auto met voorwielaandrijving? En dan ineens komen met een auto met meer dan 300 pk op de voorwielen :roll:

Tristan

Bericht door Tristan » 16 dec 2008, 14:38

Ford heeft met de vorige RS al bewezen geen AWD nodig te hebben en 1 van de beste hothatches te hebben gebouwd. Waarom dan met de nieuwe RS dan AWD te gebruiken? Ford borduurt voort op het succes van de vorige RS en houdt daarom dezelfde aandrijfprincipe aan. Zie net zoals Hugo ook het nut niet van AWD. Denk met deze setup dat hij strakker stuurt dan de concurrentie met AWD.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 16 dec 2008, 14:43

Juist vanwege de marketing heeft deze RS FWD. WRC rijdt vanaf 2010 met FWD only. Een klein jaartje een marketing link tussen de WRC en de RS is te weinig. Om dezelfde reden heeft Subaru nu ook de brui aan het WRC gegeven. De Impreza voor ontwikkeling om alleen in 2009 op niveau te kunnen presteren doet men niet en FWD-only in het WRC heeft geen marketing waarde voor Subaru.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 dec 2008, 14:46

Idd. Ik denk juist dat de Focus RS interessant is OMDAT 'ie FWD is. Ik ben echt heel benieuwd hoe Ford het voorelkaar krijgt om daar 305 PK op los te laten en dat in goede banen te leiden. Ik twijfel er geen moment aan dat ze daarin gelukt zijn. De geschiedenis heeft wel bewezen dat ze qua weggedrag super auto's kunnen bouwen. De knappe koppen van Ford weten natuurlijk ook wel de nadelen van FWD maar als ze daar niet omheen hebben kunnen werken zouden ze er ook niet voor gekozen hebben, daar ben ik van overtuigd.

Een EVO of STi kloon neerzetten is minder interessant dan zo'n 305 PK FWD kanon neerzetten als ze nu hebben gedaan. Laten we eerst de tests eens afwachten voordat we vanachter ons bureau het ding bij voorbaat al bekritiseren, omdat 'ie FWD is. :)

HSR

Bericht door HSR » 16 dec 2008, 15:01

Rico schreef:
hugo schreef:

Hugo je slaat door, ik schrijf niet dat een Focus RS geen interessante auto is omdat die FWD heeft, ik schrijf dat die nog interessanter zou zijn geweest als die was uitgerust met AWD ala een EVO of STI.

Ford is WRC deelnemer en dar zetten ze ook AWD auto's in. Indertijd is Subaru groot geworden als merk vanwege die AWD auto's die zo afgeleid leken van de hard core rally wagens. De EVO's idem dito.

Als Subaru indertijd, alle straat impreza's alleen met FWD had uitgerust was het merk nooit zo beroemd/bekend geworden als het nu is. Met de AWD impreza's onstegen ze de Japanse middenmoot. Indereen iedere petrolhead was onder de indruk van de mogelijkheden van de Impreza's. AWD heeft een sleutelrol gespeelt in het commerciële succes.

Van datzelfde commerciële succes zou Ford ook van hebben kunnen profiteren als ze de RS met een AWD systeem hadden uitgebracht.

Ze hadden eventueel ook het AWD systeem kunnen toepassen op de iets tammere broeders van de Focus reeks. Of het nodig is niet zo relevant. Het gaat om marketing, en dan zou AWD een perfect verkoopargument zijn geweest.

Ik denk zelfs dat ze een hele nieuwe doelgroep (extra) hadden kunnen bereiken, namelijk de Japanse AWD scene die nu te maken heeft met erge hoge prijzen van de STi en EVO.
Ik denk dat die mensen best graag op een Ford RS over hadden willen stappen. Mischien nu ook wel, maar AWD zou de kers op de taart zijn geweest.

Wel een systeem ala EVO/STI en geen haldex AWD systeem natuurlijk.

Maar ik begrijp best wel dat het de auto nog veel duurder had gemaakt.

STI/EVO hebben ook gewoon een visco koppeling dan wel gesperd. Haldex is gewoon een merknaam.

Ik kan inderdaad niet ontkennen dat de EVO en STI zo populair zijn door hun 4wd. Alsnog vind ik het vergelijk wat je voorheen maakte krom. Als de Evo alleen FWD had, dan zou het een ware Type-R concurrent zijn. Laten we het vergelijk omdraaien. Zou je de Evo kopen als deze RWD had met 70% rallysper?

Ergo, vele mensen, vele meningen.

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2008, 15:08

Mij persoonlijk maakt het niet uit of die FWD of AWD heeft, het is niet het type auto waar ik gelijk voor in de markt ben.

De discussie wat beter is FWD of AWD bij deze Ford wil ik ook open laten omdat die hypothetisch is zolang er geen AWD is.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 16 dec 2008, 17:36

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 16 dec 2008, 21:12

Wouter81 schreef:Idd. Ik denk juist dat de Focus RS interessant is OMDAT 'ie FWD is. Ik ben echt heel benieuwd hoe Ford het voorelkaar krijgt om daar 305 PK op los te laten en dat in goede banen te leiden. Ik twijfel er geen moment aan dat ze daarin gelukt zijn. De geschiedenis heeft wel bewezen dat ze qua weggedrag super auto's kunnen bouwen. De knappe koppen van Ford weten natuurlijk ook wel de nadelen van FWD maar als ze daar niet omheen hebben kunnen werken zouden ze er ook niet voor gekozen hebben, daar ben ik van overtuigd.

Een EVO of STi kloon neerzetten is minder interessant dan zo'n 305 PK FWD kanon neerzetten als ze nu hebben gedaan. Laten we eerst de tests eens afwachten voordat we vanachter ons bureau het ding bij voorbaat al bekritiseren, omdat 'ie FWD is. :)
Precies, hier ben ik het helemaal mee eens! Als Ford een EVO of STi kloon van de RS had gemaakt zou de auto steeds daarmee vergeleken worden en is er marketing technisch niet veel eer te behalen voor Ford mijns inziens.

Als Ford het lukt om succesvol 305 PK op de voorwielen los te laten (waar ik niet aan twijfel gezien Ford's reputatie) krijgen ze veel meer roem en zijn ze de koning onder de voorwielaandrijvers.

Tja, zelf ben ik een echte RWD liefhebber en zou ik waarschijnlijk sowieso niet voor een Focus van 48k kiezen, of die nu AWD of FWD heeft.

Plaats reactie