VW Scirocco Officeel

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: VW Scirocco Officeel

Bericht door Arthur » 03 dec 2008, 13:34

Yep :thumbup:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 03 dec 2008, 17:40

Ja gaaf die R20T!
De Volkswagen Scirocco heeft momenteel de beschikking over maximaal 200 pk en stiekem hopen de liefhebbers op een flinke schep meer. Volkswagen bedient ons volgend jaar op onze wenken en we kunnen in Bologna alvast zien hoe die krachtigste Scirocco er ongeveer uit komt te zien.
De Scirocco Studie R is dus de voorbode van het nieuwe topmodel, dat volgens de geruchtenmachine R20T gaat heten. Onder de kap ligt de 2,0-liter turbomotor uit de Audi S3. In de Audi levert de motor 265 pk, in de Studie R bedraagt het vermogen 270 pk.
De Studie R heeft een zestraps DSG-bak aan boord, die de kracht naar alle vier de wielen stuurt. Verder onderscheidt de concept-car zich met een verbeterd remsysteem, instelbare dempers en een uitlaatsysteem met een extra diepe brom.
Volkswagen heeft voor het uiterlijk inspiratie opgedaan bij de Scirocco GT24 racer. Zo zijn er een aangepaste voor- en achterbumper, een diffusor en een flinke taartschep achterop. Led-dagrijverlichting, rode en groene buitenspiegelkappen en speciale stickers maken het plaatje compleet.
We verwachten de productieversie van deze Scirocco Studie R eind 2009 in de showrooms. Ook van de Golf komt een R20T-versie, die eveneens de 270 pk sterke viercilinder onder de kap krijgt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sperdy

Bericht door Sperdy » 03 dec 2008, 18:06

Heb de Sirocco gezien. Ja, ik vind 'm wel cool. Ik zie niet dat het een oud dashboard is, zal wel, maar dat valt me niet op. Ja, leuk gedaan door VW. :clap:

Pescatore

Bericht door Pescatore » 03 dec 2008, 19:32

Heb onlangs proefgereden in een Scirocco 200pk tfsi met dsg én dynamic chassis control. De gebruikelijke verkooppraat in het achterhoofd hebbende ('sportwagen', best sturende VW van het moment), maakte ik me op voor een indrukwekkende rit. Nou zijn er zeker indrukken door die Scirocco achtergelaten, maar op het gebied van ‘sportief’ rijden zijn deze niet bijster positief. De auto stuurt niet echt scherp zoals je zou verwachten, daarbij schakelt de bak voor je gevoel veel te traag op. Dcc/dsg op de sportiefste stand verandert daar bijna niets aan. Terugschakelen doet de bak wel weer leuk, met wat tussengas. Helaas is de uitlaat teveel gedempt waardoor je ergens in de verte wat plofjes hoort.

Omdat de rit in het nat plaatsvond, viel pas goed op hoe weinig grip de auto eigenlijk had. Een bocht opzettelijk te hard induiken, gas los en in no-time begon de hele kermis aan lampjes op het dashboard te knipperen. Een beetje leuk de bocht uit accelereren wordt daardoor ook bekant onmogelijk gemaakt. Optrekken, zelfde kermis verhaal. Bij hogere snelheden viel bovendien het vermogen een beetje tegen, alsof het blok niet alle 200pk’s leverde. Vreemd, gevoelsmatig was de Golf V GTI handbak sneller (en lag daarbij een stuk lekkerder op de weg).
Kortom, als ‘sportwagen’ valt de Scirocco grandioos door de mand; het enige ‘wilde’ aan de auto is de buitenkant. Er valt niet echt leuk mee te spelen, een Mito 155pk is bijvoorbeeld een veel leukere stuurwagen. Als reiswagen is het wel prima, genoeg comfort om langere stukken mee te doen.

Het is een leuk alternatief voor die eeuwige Golf in het leasesegment, maar helaas brengt het ‘package’ niet dat wat je stiekem zou hopen.

Macboy

Bericht door Macboy » 03 dec 2008, 22:57

Duidelijk verhaal !

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 dec 2008, 01:56

Coen; je verwachte toch niet serieus een sportwagen te gaan besturen of wel? :)

Ik deel deels je mening wel maar met een 200pk turbo FWD op het nat opzettelijk te hard insturen wat verwacht je dan :lol: Als ik op nat opzettelijk te hard op het gas ga met de Z3 sta ik ook achterstevoren natuurlijk :bag: De DSG vind ik persoonlijk wel mooi rap schakelen maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal. Het tegenvallende vermogen op hogere snelheid onderschrijf ik zeker al had "mijn" Scirocco er minder last van dan de V GTI die ik eerder heb gereden. Het is wel alsof ie wat afgeknepen wordt hoger in toeren, beetje ademnood zeg maar.

Op zich vind ik het best een vermakelijke wagen en ook prima voor een rondje N'Ring maar een sportwagen wordt het natuurlijk niet. Wel als total pakkage een erg lekker ding imho :D

Macboy

Bericht door Macboy » 04 dec 2008, 16:09

Ook duidelijk verhaal !

RVV

Bericht door RVV » 04 dec 2008, 16:43

Mooi verslag.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 09 dec 2008, 12:19

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 09 dec 2008, 12:25

Vorige week men eerste nwe Scirocco gespot op de weg, prachtig ding geworden 8) was een witte.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 09 dec 2008, 13:50

Ik weet het niet met dit ding.. vind hem ordinair! :bag:
Het feit ook dat elke tuner in Essen hem nog lelijker/agressief maakt.. nee, geef dan de Golf GTI maar als het een VW moet worden..

Ivar

Bericht door Ivar » 12 dec 2008, 19:59

Ik rij er nu een klein weekje mee, maar ik vind het een wereld auto! (1,4 160pk) Het is inderdaad de best sturend VW van dit moment! Ik kan me dan ook niet helemaal (helemaal niet :) ) vinden in de mening van Pescatore. De auto ligt als een huis op de weg. Kent niet al teveel onderstuur, alleen wat op koud en nat wegdek eigenlijk. ESP laat zelfs een beetje lift off oversteer toe! Motortje is erg sterk van onderuit, alleen loopt helemaal bovenin wel een beetje dood.(werk voor de chiptuners :wink: ) Wel hele lange versnellingsbakverhoudingen. bij 120 kun je nog prima terug naar 3! (loopt tot ongeveer 170km/h) Looks zijn uiteraard naar ieders eigen smaak, maar gezien de vele bewondere blikken die de auto krijgt (kan onmogelijk aan de bestuurder liggen) denk ik dat de meeste hem wel mooi vinden! Zelfs al meegemaakt dat jochies langs fietsten en stopten om foto's te maken! Kortom ik vind m geweldig! Enige wat me ietsje tegenvalt is het brandstof verbruik. Met de rest van de spits meesukkelend kom ik s'ochtends en s'avonds niet beter dan 1 op 10 en met slechts een 50 liter tank geeft een wat kleine actieradius. (Ben een Golf tdi gewend, die deed 1 op 16,5 met een 55 liter tank) Snelweg met konstant 130 is netjes 1 op 14 Knallen is 1 op 5 8)

Groetjes Ivar

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 dec 2008, 20:07

Leuk je ervaringen te lezen Ivar, post eens wat plaatjes van de jouwe!

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 12 dec 2008, 20:22

He lullo!!! bel me dan even :P.....

Mooi man. Leuk te lezen wat je ervaringen zijn. Het verbruik is wel bizar trouwens. Misschien inrijperiode???

Ivar

Bericht door Ivar » 12 dec 2008, 20:45

@Mark,

Ik heb je een pm gestuurd met de uitnodiging om een keer een stukje te komen sturen! daar stond ook in dat ik i.v.m. een GSM crash je nummer kwijt ben! Dus sms me ff ofzo dan spreken we wat af!

@Wouter, Stom genoeg heb ik er nog geen foto van :oops: Tis een blauwe voor je idee haha

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 12 dec 2008, 20:51

Ivar schreef:@Mark,

Ik heb je een pm gestuurd met de uitnodiging om een keer een stukje te komen sturen! daar stond ook in dat ik i.v.m. een GSM crash je nummer kwijt ben! Dus sms me ff ofzo dan spreken we wat af!
Excuus!!! :bag:
Hele PM nooit gelezen. Maar u hebt sms!

Ivar

Bericht door Ivar » 12 dec 2008, 20:59

En u heeft ook al antwoord terug :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 12 dec 2008, 23:31

De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn :)

Topfuel

Bericht door Topfuel » 13 dec 2008, 19:10

LoL

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 16 dec 2008, 11:31

Wat ik wel frappant vind is dat gisteren niemand van de bmw-fappers hier wheels on 7 heeft gekeken en toch moet nageven dat deze rocco het voor een voorwielaandrijver goed doet! :roflol:
Ook al was de vergelijking natuurlijk niet echt eerlijk in het nat ivm het "rwd - fwd", maar buiten dat was de rocco in kwestie 30 tot 40k goedkoper dan die betreffende bmw 1 coupe uitvoering....... :whistle:

:nana:

Metchu

Bericht door Metchu » 16 dec 2008, 11:49

verhaaltje
Macboy schreef:Duidelijk verhaal !
ander verhaaltje
Macboy schreef:Ook duidelijk verhaal !
afspraakjes tussen mark en ivar
Macboy schreef:De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn :)

LOLOL, ik ga stuk hier :mrgreen: Wat een epische pagina :lol:

Kevin20v schreef:Wat ik wel frappant vind is dat gisteren niemand van de bmw-fappers hier wheels on 7 heeft gekeken
Dat is niet frappant, het is een KUTPROGRAMMA, ik boycot het sinds ik 2 minuten van me leven er aan gewijd heb... Die krijg ik dus NOOOOOOOOOOOIT meer terug! :(

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 16 dec 2008, 12:09

Metchu schreef:
Kevin20v schreef:Wat ik wel frappant vind is dat gisteren niemand van de bmw-fappers hier wheels on 7 heeft gekeken
Dat is niet frappant, het is een KUTPROGRAMMA, ik boycot het sinds ik 2 minuten van me leven er aan gewijd heb... Die krijg ik dus NOOOOOOOOOOOIT meer terug! :(

Dat het een kutprogramma is ben ik HE-LE-MAAL met je eens :clap:

maar dat fragment was wel grappig om te zien, hoe zo'n rocco dan rondjes draait om die bmw :whistle:

Thom

Bericht door Thom » 16 dec 2008, 12:47

Kevin20v schreef:Wat ik wel frappant vind is dat gisteren niemand van de bmw-fappers hier wheels on 7 heeft gekeken. enz
Natuurlijk wel, en als ze lyrisch waren geweest over de Beemer was dit draadje al 5 pagina's langer geweest :bag:

:mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 16 dec 2008, 13:05

Kevin20v schreef:
Metchu schreef:

Dat het een kutprogramma is ben ik HE-LE-MAAL met je eens :clap:

maar dat fragment was wel grappig om te zien, hoe zo'n rocco dan rondjes draait om die bmw :whistle:
oh btw, ik ben geen bmw fapper, maar reageerde puur op het onzin programma 7 wielen. ik ben een algemene autofapper :mrgreen:

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 16 dec 2008, 14:17

Thom schreef:
Kevin20v schreef:Wat ik wel frappant vind is dat gisteren niemand van de bmw-fappers hier wheels on 7 heeft gekeken. enz
Natuurlijk wel, en als ze lyrisch waren geweest over de Beemer was dit draadje al 5 pagina's langer geweest :bag:

:mrgreen:
:clap:

@ Metchu: Ik ook wel hoor, alleen die 1 serie vind ik zo'n lelijke auto :bag: :nana:

Plaats reactie