BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Wat me vooral stoort is dat BMW zonodig een hardtop moest gebruiken. Niet alleen is die hardtop en de klapconstructie zwaarder maar ook is de auto groter geworden om de kap te kunnen opbergen. Dit was onnodig geweest als er een stoffen kap was gebruikt. Tegenwoordig zijn die weersbestendig. Het geluidsniveau zal wat hoger zijn maar ik vind dat niet echt problematisch. Met stoffen kap was de gewichtstoename misschien 50-60kg geweest.
Op zijn minst zou BMW de keuze kunnen laten aan de kopers zoals Mazda dat doet bij de MX5.
Dat de bagageruimte er kleiner door wordt vind ik ook een groot nadeel. Een Z4 moet voor mij (en ik denk vele andere roadsterrijders) net praktisch genoeg zijn om er met z'n tweeën mee op vakantie te kunnen met behoud van de mogelijkheid om onderweg op enig moment de kap te kunnen openen. Dit zou wel eens in geding kunnen komen door de stalen kap die de helft van de bagageruimte opeet als hij opgeborgen moet worden.
De Z4 legt ook bloot dat het gewicht best wel een nadeel is van de N54. Hij is aanzienlijk zwaarder dan een lichtgewicht atmosferische motor.
Op zijn minst zou BMW de keuze kunnen laten aan de kopers zoals Mazda dat doet bij de MX5.
Dat de bagageruimte er kleiner door wordt vind ik ook een groot nadeel. Een Z4 moet voor mij (en ik denk vele andere roadsterrijders) net praktisch genoeg zijn om er met z'n tweeën mee op vakantie te kunnen met behoud van de mogelijkheid om onderweg op enig moment de kap te kunnen openen. Dit zou wel eens in geding kunnen komen door de stalen kap die de helft van de bagageruimte opeet als hij opgeborgen moet worden.
De Z4 legt ook bloot dat het gewicht best wel een nadeel is van de N54. Hij is aanzienlijk zwaarder dan een lichtgewicht atmosferische motor.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Volgens mij nog een veel belangrijker punt dan rijdynamiek en gewicht bij kopers van dit soort auto's. Ik noem een gepensioneerde man die graag roadtrips maakt door Europa met vrouwlief, nu de kinderen eindelijk opgedonderd zijn. Rijden ze de hele weg vanuit Groningen naar Madrid binnendoor met het dak dicht, omdat anders de bagage niet mee kan...Femme schreef:Dat de bagageruimte er kleiner door wordt vind ik ook een groot nadeel. Een Z4 moet voor mij (en ik denk vele andere roadsterrijders) net praktisch genoeg zijn om er met z'n tweeën mee op vakantie te kunnen met behoud van de mogelijkheid om onderweg op enig moment de kap te kunnen openen. Dit zou wel eens in geding kunnen komen door de stalen kap die de helft van de bagageruimte opeet als hij opgeborgen moet worden.

-
- Berichten: 22355
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Als ik de SLK ernaast zet is de nieuwe Z4 alsnog zwaarder. Terwijl in de Benz een even grote motor ligt, de afwerking top is (qua interieur vele malen beter dan de huidige Z4!) en ook een elektrisch CC dak heeft. Ook Porsche heeft een hoogwaardig interieur en een lager gewicht (echter softtop). Ik zie niet in waarom deze auto zoveel zwaarder is geworden dan de concurrenten... dat vind ik een misser.
Ik lees nu op fora al vergelijkingen met de Mercedes SL. Weet niet of dat de bedoeling is bij BMW maar die vergelijking is zo gek nog niet
Van mij mag BMW wel een Z1 uitbrengen op basis van de 1 serie. Qua grootte ongeveer gelijk met de 1 coupe. Gewoon softtop want van een hardtop moet ik niks hebben. Dan de motor van de 130i erin met 265pk en gewicht gewoon rond de 1250kg. Zou m'n volgende kar worden.
Ik lees nu op fora al vergelijkingen met de Mercedes SL. Weet niet of dat de bedoeling is bij BMW maar die vergelijking is zo gek nog niet

Van mij mag BMW wel een Z1 uitbrengen op basis van de 1 serie. Qua grootte ongeveer gelijk met de 1 coupe. Gewoon softtop want van een hardtop moet ik niks hebben. Dan de motor van de 130i erin met 265pk en gewicht gewoon rond de 1250kg. Zou m'n volgende kar worden.
- Joy
- Berichten: 10880
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Ja dat dak begrijp ik ook niet goed. Maar BMW zal z'n redenen er wel voor hebben. Ze zien de SLK waarschijnlijk als grote concurrent en hebben neem ik aan goed marktonderzoek gedaan naar het wel of niet voeren van een hardtop.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Ik dacht net ff aan een 135 cabriolet. Die heeft een softtop. Schokkend om te lezen dat die bijna 1600 kg is!!! In dat licht gezien is de nieuwe Z4 zo zwaar nog niet eens. 

-
- Berichten: 11414
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Ik zit ook te lezen op het M power forum. Het is werkelijk oorlog daar. De M rijders voelen zich genaaid met de komst van de X5M en X6M. Misschien moeten we wel concluderen dat het nu echt over is. De route van M is geen Motorsport meer. Ze maken mooie snelle daily drivers die je nog een keer dwars kan gooien. Maar de CSL was de laatste Motorsport bmw. Ook heeft het weinig zin om nog in de toekomst opvolgers te halen die nog meer wegen tenzij motorsport weer back on track komt.
De nieuwe Z4 is weer een mooi voorbeeld van een nieuwe opvolger die het voor de boulevard rijders het rijden wederom fantastisch maakt. Voor ons trillseekers zullen we uiteindelijk ons heil bij een ander merk moeten gaan zoeken. Als ik zo n R500 zie gaan op het topgear track zie je gewoon het geluk onder de helm van de stig. Als ik naar Race of Champions kijk zie ik het geluk op de gezichten als ze in de ROC buggy rijden. Dat is pure rijfun het geluk wat op die gezichten staat is er met geen moker af te beuken.
De nieuwe Z4 is weer een mooi voorbeeld van een nieuwe opvolger die het voor de boulevard rijders het rijden wederom fantastisch maakt. Voor ons trillseekers zullen we uiteindelijk ons heil bij een ander merk moeten gaan zoeken. Als ik zo n R500 zie gaan op het topgear track zie je gewoon het geluk onder de helm van de stig. Als ik naar Race of Champions kijk zie ik het geluk op de gezichten als ze in de ROC buggy rijden. Dat is pure rijfun het geluk wat op die gezichten staat is er met geen moker af te beuken.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Ach ik beoordeel deze auto een keertje niet op zijn gewichtstoename.. of grote/afmeting.. of hoe die rijd,.. allemaal afwachten..
Ik vind het gewoon een prachtige auto.. wat ik ook knap vind is dat BMW met de nieuwe Z4 het design van de oude is blijven respecteren. Geen enkele Z4 rijder hoeft te balen dat ie in een verouderd model rijd ofzo.
Stalen klapdak... spreekt mij ook niet zo aan, aan de andere kant Mercedes past het al jaren toe in de SL en SLK's.. zijn dat dan van die kutauto's ? Dacht het toch niet.
Ben wel erg benieuwd naar de prijsstelling, het zou wel jammer zijn als BMW hem zomaar 20 procent duurder maakt dan de huidige Z4, vreest met grote vrezen..
die turbo boeit me trouwens helemaal niet.. ik zou toch altijd de 3 liter atmo kiezen, met 100 kilo gewichtsbesparing op de koop toe.
Ik vind het gewoon een prachtige auto.. wat ik ook knap vind is dat BMW met de nieuwe Z4 het design van de oude is blijven respecteren. Geen enkele Z4 rijder hoeft te balen dat ie in een verouderd model rijd ofzo.
Stalen klapdak... spreekt mij ook niet zo aan, aan de andere kant Mercedes past het al jaren toe in de SL en SLK's.. zijn dat dan van die kutauto's ? Dacht het toch niet.
Ben wel erg benieuwd naar de prijsstelling, het zou wel jammer zijn als BMW hem zomaar 20 procent duurder maakt dan de huidige Z4, vreest met grote vrezen..
die turbo boeit me trouwens helemaal niet.. ik zou toch altijd de 3 liter atmo kiezen, met 100 kilo gewichtsbesparing op de koop toe.
-
- Berichten: 22355
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Tja ik zou het leuk moeten vinden omdat ik net een Z4 heb natuurlijk, maar aan de andere kant is stilstand ook achteruitgangRico schreef: Ik vind het gewoon een prachtige auto.. wat ik ook knap vind is dat BMW met de nieuwe Z4 het design van de oude is blijven respecteren. Geen enkele Z4 rijder hoeft te balen dat ie in een verouderd model rijd ofzo.

Overigens is dit wel een grappige link (halverwege de pagina):
http://slate.msn.com/id/2076313" onclick="window.open(this.href);return false;
De kritiek destijds op de Bangle-lijnen. Juist die vouw vind ik geniaal en typerend. Je kunt er zelfs een Z in zien! En het loopt door met het raam.
- romo
- Berichten: 27087
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Het gaat hier niet om een stalen klapdak, maar om een alu versie.........................
Bron; autoblogDe Z4 beschikt over een tweedelig lichtgewicht aluminium hardtop. Deze gaat open en dicht in 20 seconden
- romo
- Berichten: 27087
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
De prijzen in Duitsland blijven ongeveer gelijk…
So, let me start by showing you the german base prices for the 2009 BMW Z4:
BMW Z4 sDrive 23i (204 bhp) = 35,900 - euros - 48,071 USD
BMW Z4 sDrive 30i (258 bhp) = 42,900 - euros - 57,445 USD
BMW Z4 sDrive 35i (306 bhp) = 47,450 - euros - 63,537 USD
And now let’s compare it to the previous generation E85 Z4, still german pricing:
BMW E85 Z4 2.0i (150HP) = €29,900 - euros - 40,037 USD
BMW E85 Z4 2.5i (177HP) = €32,900 - euros - 44,054 USD
BMW E85 Z4 2.5si (218HP) = €35,900 - euros - 48,071 USD
BMW E85 Z4 3.0si (265HP) = €42,250 - euros - 56,574 USD
So, let me start by showing you the german base prices for the 2009 BMW Z4:
BMW Z4 sDrive 23i (204 bhp) = 35,900 - euros - 48,071 USD
BMW Z4 sDrive 30i (258 bhp) = 42,900 - euros - 57,445 USD
BMW Z4 sDrive 35i (306 bhp) = 47,450 - euros - 63,537 USD
And now let’s compare it to the previous generation E85 Z4, still german pricing:
BMW E85 Z4 2.0i (150HP) = €29,900 - euros - 40,037 USD
BMW E85 Z4 2.5i (177HP) = €32,900 - euros - 44,054 USD
BMW E85 Z4 2.5si (218HP) = €35,900 - euros - 48,071 USD
BMW E85 Z4 3.0si (265HP) = €42,250 - euros - 56,574 USD
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Had ik ook al geopperd Femme, maar helaas. Wat ik niet snap: BMW heeft de 1-serie, op basis van de coupe. Daar was het veel logischer om een stalen kap te monteren, ook gelet op de grootte van de auto en de overhang: 4 personen kunnen zitten. De Z4 is een compacte 2-zits roadster met een hele korte opening. Een stalen kap heeft daar écht geen enkel nut, nog los van het puristische karakter dat ontnomen wordt. De Z4 is geen coupe 1-serie, de Z4 is ook geen GranTurismo, ergo, de Z4 had een stoffen kap moeten hebben. Leuk dat ie van aluminium is, maar stof is altijd nog veel lichter.Macboy schreef:Misschien is het een keuze zoals op de MX-5 ?
Aan de andere kant: ik blijf benadrukken dat het een pornomobiel is. En dat hij er met de alu kap er ook fantastisch uitziet. Dus complimenten daarvoor blijven op zijn plaats.
Ik denk dat we het hier allemaal met elkaar eens zijn.
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
De 1 met een stalen dak uitrusten is ook doffe ellende!
Maar goed, misschien heb ik daar na 1 stalen dak en nu aan m'n tweede stoffen dak een andere kijk op.
E93 M3 en M6 cabrio kosten tegenwoordig tweedehands quasi evenveel; je zou bijna de M6 nemen als je een dikke cabrio boulevardcruiser wilt ipv een M3
.
Maar goed, misschien heb ik daar na 1 stalen dak en nu aan m'n tweede stoffen dak een andere kijk op.
E93 M3 en M6 cabrio kosten tegenwoordig tweedehands quasi evenveel; je zou bijna de M6 nemen als je een dikke cabrio boulevardcruiser wilt ipv een M3

- romo
- Berichten: 27087
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Om bovenstaande woorden even te onderstrepen; hier wat andere Z4 invulling

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Ik kan me ergens wel voorstellen dat de gemiddelde (potentiële) Z4 koper een metalen klap dak de auto meer af vind maken.
Hoogwaardiger bedoel ik dan.
Laat in het midden of dit ook zo is.
Hoogwaardiger bedoel ik dan.
Laat in het midden of dit ook zo is.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage


ben een zwart liefhebber (een mooie metallic zwart) maar die rode en witte komen wel mooi uit de verf zo.
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Niet vergeten dat er ook geruchten zijn van een Z2. Als ze zo'n model nog willen uitbrengen, is het evident dat ze met de Z4 eenzelfde truuk moeten uitvoeren als ze met de X3 willen gaan doen om ruimte te maken voor een X1-segment.
De vraag is: is er daar een publiek voor? De eerste Z4 had maar 3 concurrenten (Mazda MX5, Mercedes SLK, Porsche Boxter). Waarmee zou een Z2 gaan concurreren? Peugeot 207cc?
Ik kan me voorstellen dat er een hele generatie is die de voordelen van een stalen klapdak zien. Ik zie er enkel maar één: zodat ik de cabrio met stalen klapdak buiten kan laten staan, zodat er in de garage een roadster met stoffen dak kan staan
.
De vraag is: is er daar een publiek voor? De eerste Z4 had maar 3 concurrenten (Mazda MX5, Mercedes SLK, Porsche Boxter). Waarmee zou een Z2 gaan concurreren? Peugeot 207cc?
Ik kan me voorstellen dat er een hele generatie is die de voordelen van een stalen klapdak zien. Ik zie er enkel maar één: zodat ik de cabrio met stalen klapdak buiten kan laten staan, zodat er in de garage een roadster met stoffen dak kan staan

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Gadverdamme.. gelijk van die sjops,, met jaren 80 BBS velgen.. en zelfs Audi RS4 look i likes 

- romo
- Berichten: 27087
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Die witte met de CSL wielen...................................man das toch wel erg lekker..................................GTRene schreef:mooie foto's zo Romo
![]()
ben een zwart liefhebber (een mooie metallic zwart) maar die rode en witte komen wel mooi uit de verf zo.

-
- Berichten: 22355
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Toch verwacht (of heb de stille hoop) dat dat nog gaat komen. Ook gezien deze spy-foto's zijn ze er wel mee bezig geweest (al reden er ook al lange tijd van die wagens met CC-dak rond):Macboy schreef:Had ik ook al geopperd Femme, maar helaas.Macboy schreef:Misschien is het een keuze zoals op de MX-5 ?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Als ik dat stof dakje zo op de foto's zie lijkt het wel alleen erover heen getrokken te zijn om het CC dakje te camoufleren... 

- romo
- Berichten: 27087
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
High res plaatjes;



- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Best een mooi ontwerp. In ieder geval valt het mee ten opzichte van de shops die werden gemaakt op basis van spyshots. Ik mis alleen 'iets' in de onderkant van de voorbumper en ik vind de CC-daklijn te rond van de zijkant bezien.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Ik vind hem geslaagd, misschien iets te lang voor mij qua looks maar dat zal om de bergruimte optimaal te houden zijn...
Verder vind ik de daklijn juist perfect, een beetje merc SL achtig, erg mooie lijn en niet meteen herkenbaar als CC.
Lijkt me een leuke CC voor alle dag, tis geen hardcore maja dat verkoopt ook niet in grote getallen.
Benieuwd of ze de Z4 met nwe M3 V8 motor net zo zwaar kunnen houden, in elk geval niet veel zwaarder dan is het nog net te doen, maja jaartje wachten nog.
Verder vind ik de daklijn juist perfect, een beetje merc SL achtig, erg mooie lijn en niet meteen herkenbaar als CC.
Lijkt me een leuke CC voor alle dag, tis geen hardcore maja dat verkoopt ook niet in grote getallen.
Benieuwd of ze de Z4 met nwe M3 V8 motor net zo zwaar kunnen houden, in elk geval niet veel zwaarder dan is het nog net te doen, maja jaartje wachten nog.
-
OnlineTristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Mooie auto, klaar.
Over het gewicht, tja, ga er eerst eens in rijden en kijk dan pas of je er iets van merkt. 95% merkt er helemaal niets van en qua wegligging zal er ook wel winst geboekt zijn.
So why bother.......
Over het gewicht, tja, ga er eerst eens in rijden en kijk dan pas of je er iets van merkt. 95% merkt er helemaal niets van en qua wegligging zal er ook wel winst geboekt zijn.
So why bother.......
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: Nieuwe Z4 bijna zonder camouflage
Ik heb nooit iets met die Zukunft reeks gehad. Vond het eigenlijk maar een mislukte reeks, een beetje boulevard cruizen voor minderbedeelden (sorry voor de eigenaars
)
Maar deze vind ik echt enorm bruut! Ik wil er bijna zelf eentje

Maar deze vind ik echt enorm bruut! Ik wil er bijna zelf eentje

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, SlowCo en 5 gasten