Geelhoed schreef:SteV6 schreef: Kortom de VROSauto rijdt meer meters in het gemeten tijdsbestek.
Nee, zie kleuter opmerking van, wjn.
Ok even omdraaien dan:
VROS start altijd tijd en afstand tegelijk (kijk Wegmisbruikers afleveringen maar terug). Stel de meting wordt gestart op 50m afstand van jou, bij hmp 13,8 en loopt 16s, zoals het "hoort". VROS rijdt dus bij hmp 13,75 (ok die bestaat niet, maar even voor de verbeelding) als ze de meting starten.
In die 16s loop jij uit op de VROS auto en is de afstand tussen VROS en slachtoffer 100m als er afgeklokt wordt. Jij rijdt hmp 14,4 voorbij (als herkenningspunt) en de tijd wordt gestopt. Vervolgens rijdt VROS 14,4 voorbij en stopt de afstand.
Nu heb jij in het "echt" 135 km/u gemiddeld gereden, maar de VROS meet 146 km/u gemiddeld. Agent gebruikt als argument: wij zijn niet op je ingelopen dus minimaal dit heb je gereden. Wat dus obvious niet klopt. Loop jij echter 25m uit (iets waarschijnlijker) dan nog zou je volgens de meting 141 gereden hebben, nog steeds harder dan je "echt" gereden hebt.
Daar gaat het mijn inziens altijd fout met dit soort metingen. Wel afstand en tijd tegelijk starten, maar apart afklokken. Zo krijg je valse metingen en dat is wat je ziet in die filmpjes. Of ben ik nou gek?
In "theorie" klopt de meting wel, maar een agent is geen robot. Hij maakt inschattingsfouten (zoals ieder mens doet) en daar ga je nat.
(waarschijnlijk moet ik hier nog 23x overheen lezen op de vroege maandagochtend

)
Edit: owja om aan te tonen dat agenten het zelf vaak ook niet snappen hoe het werkt:
De agenten weten anders zelf ook niet hoe die meting werkt. Zonet eentje die zegt: "dit is uw gemiddelde snelheid, want wij rijden met u mee" en hij wijst netjes naar de snelheidsmeter op de computer.