E92 BMW 335i DCT! (update: pagina 7)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Peric

Re: Audi A5 3.0 TDI Tiptronic of .... ?!?!

Bericht door Peric » 13 dec 2008, 13:46

Oh gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was die de A5 en de E92 wel wat weg vind hebben van elkaar...
:thumbup:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 dec 2008, 13:51

Tja qua prijs kun je gewoon niet om een 335i heen, simpel zat. Persoonlijk had ik de 3.0TDI niet geannulleerd, de 3.0 is een briljante motor en met een chip gewoon verschrikkelijk snel. Op snelheid hoor je niet dat het een diesel rijdt maar het koppel wat beschikbaar is, is gewoon gruwelijk. Om kilometers te vreten gewoon perfect imho. Je hebt het over tuningspotentieel van de 335i maar daarover ben ik nog niet zoveel tegengekomen. Alleen Ferdinand met z'n 135i eigenlijk en voordat die geschnitzeld was, ging ook allemaal niet zo gemakkelijk zoals ik het me het herinner. Niet dat het me nodig lijkt maar het zou voor mij niet doorslaggevend zijn net als een sprinttijd naar 100 die niet gehaald wordt, so what :lol: Die 3.0 trekt gewoon als een beul en ik denk dat ie gevoelsmatig sneller lijkt dan een 335i maar het qua tijd aflegt door het kortere toerenbereik :wink:

S5 is geen optie als je een 335i qua looks (bijna) net zo mooi vind. Prijsverschil is gewoon te groot vind ik. Daarnaast is de BMW gewoon een super wagen om te zien. Minder tijdloos dan de Audi maar dat maakt voor de eerste jaren toch niet uit :wink: Verkeerd kiezen kun je in geen geval :banaan:

Verder ben je nog erger dan Luca, bijna bezit van de zaak is al einde van het vermaak :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 dec 2008, 14:37

Wat schakelt die DCT bak toch lekker...........................super mooi filmpje...........................

Voor het geld geen betere keuze dan de BMW............................laat maar doorkomen...........................

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 dec 2008, 15:09

Weet niet wie zijn auto dit is, maar doe ff je kentekenplaat recht.
:wink:

Afbeelding

Harrie

Bericht door Harrie » 13 dec 2008, 15:16

Ik zou ook kiezen voor de 335i. De S5 is inderdaad geen optie, mits je Audi S adept bent. De 3.0TDI is wel een geweldige combinatie. Ik denk dat daar meer potentiaal inzit dan in de 335i. Maar...die 335i is gewoon zoveel mooier en in standaard trim al verschrikkelijk snel.

Shakes

Bericht door Shakes » 13 dec 2008, 16:10

Ik vind een Audi beter bij je passen maar 20k verschil zijn heel wat retourtjes AMS-JFK.
Doe die kampbak dan maar :mrgreen:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 13 dec 2008, 19:52

ssssssstt... gewoon even kijken.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 13 dec 2008, 21:14

We have a winner :)

Duidelijk toch? 335i is ultieme droomauto, zeker met nog andere uitlaat en DCT.

Waarom alleen fabrikanten blijven klooien met die knopjes snap ik niet. Doe nou gewoon zoals die Italianen: één grote flipper rechts + en één grote flipper links - en klaar (Jappen nemen dit ook goed over).

Shakes

Bericht door Shakes » 13 dec 2008, 23:09

Hoe meer ik er naar kijk hoe minder ik hem vind. Droomauto, get a grip. Pagani Zonda, Macca F1 is een droomauto de rest is wel aardig.

Je kunt geen verkeerde keus maken. Ik zou een dikke Lexus of Merc ook niet uitsluiten.

N.

Fernando

Bericht door Fernando » 13 dec 2008, 23:17

In een bepaald segment kan iedere auto toch een droomauto zijn? Zelfs een Prius.... :bag:

:wink:

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 13 dec 2008, 23:20

Er komt mogelijk ook nog een RS5. Misschien even bij Audi informeren wanneer die komt?

Shakes

Bericht door Shakes » 13 dec 2008, 23:22

Klopt, voor mij is de prius dat momenteel :)

in posts van bepaalde mensen lees ik ook telkens hetzelfde. Dromers geen doeners :sealed:

N.

RVV

Bericht door RVV » 14 dec 2008, 00:18

335i is zeker geen droom auto, maar wel een auto waar je veel plezier van kunt/zult hebben. persoonlijk vind 84000 euro voor een 335i met een paar opties aan de hoge kant.

Mijn gevoelswaarde zegt 65000 tot 70000 euro... dan ben je ook nog eens spekkoper :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 dec 2008, 10:16

Voor velen is het wel een droomauto..............................een BMW ( welke maakt even niet uit) is ook voor velen een droom auto..............................................en die is soms eerder en beter bereikbaar dan de exoten die we allemaal kennen en echt voor een hele kleine categorie is weggelegd......................

Anyway; zoals hier door velen is opgemerkt; met een 335i heb je de meeste bang voor the buck.........................daar kan er geen een tegen op in dat segment.........................

Shakes

Bericht door Shakes » 14 dec 2008, 10:26

Ja een BMW is echt een droom.

Ik ben al zo blij met m'n BMW dekbed. Can't wait to get my 116i.

Maurice doe maar die Audi hoor. Ik zou niet eens in dezelfde zin met sommige BMW rijders willen staan. :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 14 dec 2008, 10:38

Nandor, neem jij die Audi maar...........................makkelijk toch................... :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 14 dec 2008, 10:43

lol@nandor!

Ik zou las van de prijs bij de keuze uit deze 2 coupe's ook voor de S5 kiezen. Zoals Niels al aangeeft een echt tijdloze dikke coupe. Maar voor de autobaan kilometers is idd de 3.0 tdi met chip wel the best of both worlds.

Michel

Macboy

Bericht door Macboy » 14 dec 2008, 21:37

Waarom zou een 335i geen droomauto zijn :?: :?:

Wat een arrogant stelletje posters hier zeg ...

ADV

Bericht door ADV » 14 dec 2008, 21:48

Macboy schreef:Waarom zou een 335i geen droomauto zijn :?: :?:

Waarschijnlijk omdat hij voor het grootste gedeelte van de members redelijk bereikbaar is?

Ik moet zeggen, voor mij is het ook niet echt een droom auto, terwijl een porche cayman daar voor mij dichter bij in de buurt komt.. en ze zijn ongeveer even duur.. Maar over het algemeen beschouw je de wat exotischere auto's eerder als droomauto's?

Maar op dit moment is een 335i ook voor mij nog wel een leuke auto welke ik graag zou willen hebben, maar droom auto? nee, een droom auto is voor mij niet praktisch en alleen maar fun! Een lotus seven ofzo, terwijl ook die redelijk goedkoop te krijgen zijn..

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 14 dec 2008, 21:56

Ernst Jan Dekker schreef:Er komt mogelijk ook nog een RS5. Misschien even bij Audi informeren wanneer die komt?
Een Audi A-model + RS = prijs exponentieel omhoog. De S5 met Maurice zijn opties komt al op 107k :sealed: Persoonlijk vind ik dacht serieus belachelijke prijzen voor een dergelijke auto.

100% eens!

Toen ik mijn 325i op Marktplaats vond kon ik aan niks anders denken en die zijn er hier veel meer met hetzelfde gevoel. Elke auto kan een droomauto zijn ongeacht bereikbaarheid. Een e30 m3 is voor mij nog steeds een droomauto, 3 maanden geld aan de kant leggen 325i verkopen en ik heb er ook een. Is het nog steeds een droomauto.

En eerlijk gezegd denk ik dat de 335i bij Maurice vaker voorbij rijdt in zijn dromen dan de S5 :thumbup: (hope so)

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 15 dec 2008, 10:03

Als autoliefhebber ben ik ZOWEL BMW als Audi steeds meer gaan waarderen.
Mijn pa rijdt met een audi s4... heerlijke v8 roffel, supersnelle auto, maar hij heeft ook echte nadelen: hard geveerd!! Het is onze reis/vakantie auto, daarvoor is ie echt te hard. Een bochtenridder wordt het toch nooit.

Laatste proefgereden in een S5... met adaptief onderstel. Alsnog vrij stevig afgeveerd, maar al een stuk beter!! Ook het gewicht in de neus lijkt gevoelsmatig sterk verminderd. Echter, met wat noodzakelijk opties kwam ie ruim over de 100k (en aangezien we voor onze s4 van 3 jaar oud / 58.000km full option maar 31.000 terugkregen blijven we even doorrijden)

De 335i is zeker net zo snel, maar voelt misschien nog wel sneller aan. Stuurt nóg wat agieler/sportiever en is ook zelfs misschien nog weer iets comfortabeler. Gezien de prijs zou dat rationeel de betere keus zijn.
Persoonlijk vind ik de S5 mooier, maar dat is persoonlijk.... :D

p.s. de S5 reden wij nog met de oude tiptronic (schakeld heerlijk snel en soepel), maar Audi heeft ook zijn 7-traps versie van de dsg!! (helaas zat die NIET in de auto waarmee wij proefreden, terwijl we dat wel hadden aangevraagd... :roll: )

ik zag behoorlijk wat BMW plaatjes voorbij komen, dan moeten we de Audi ook even mooi laten zien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Photo's by ... myself!! :lol:

Daniel

Bericht door Daniel » 15 dec 2008, 10:12

Imho is een S5 niet eens een optie in dit vergelijk....107k voor die bak (ook al zul je in deze tijden wel flink wat korting kunnen bedingen) gaat nergens meer over, zoveel beter dan een dik uitgeruste 335i of een A5 3.0TDI is het niet. De 3.2FSI zoals ik die heb zal je wel te traag zijn, maar als daily driver is het voor mij meer dan genoeg (en hij loopt gewoon 270 teller op de autobahn)

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 15 dec 2008, 10:38

Wij hebben destijds een superdeal kunnen doen met onze S4... de S5 is dan de logisch opvolger. Als je logisch kijkt is uiteraard een 3.2 bijna net zo snel en doet weinig onder voor de s5. Alleen als autogek komt er soms weinig logica bij kijken wanneer het op het kopen van een nieuwe auto aankomt.

Een 3.0tdi is ook helemaal super, maar met onze 20.000 per jaar is een diesel niet "noodzakelijk" en bovendien mist dat toch nét even wat beleving.
Ik heb laatst in een a6 3.0tdi met chiptuining mogen mee-rijden... wat een snelheid en soeplesse... maar ik mis toch die heerlijke, ietswat ordinaire :lol: v8 roffel

Maar zoals ik al zei... de S5 is duur (misschien te duur) maar we kregen bovendien voor onze mooi uitgeruste s4, ideale kleuren (zwart/zwart), die altijd bij de bewuste dealer in onderhoud is geweest HEEL weinig terug... Omdat het puur om emotie ging zijn we niet verder gaan kijken naar bijvoorbeeld de geweldige BMW 335i, maar rijden we gewoon even door in de S4

Toen we de S4 kochten hebben we trouwens wél ook proefgereden in een 335i touring, die was alleen net uit, en we hebben uiteindelijk heel voordelig een onze toen 1 jaar oude s4 met 18.000km gekocht...
De BMW rijdt waarschijnlijk iets beter, maar bij de Audi is de v8 weer super... het blijft het afwegen van kleine voor- ebn nadelen, want allebei zijn natuurlijk superauto's!!!!!!

Al denk ik op dit moment ook dat bij de keus tussen een nieuwe 335i tegen een nieuwe s5 de BMW gewoon altijd wint, de audi is TE duur. Maar kijk voor de gein eens in duitsland naar auto's met 10.000km van 6 maanden oud... dan is het prijsverschil weg! (en een 6 maanden oude auto rijdt echt gewoon nog als nieuw)

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2008, 11:14

Is absoluut niet arrogant bedoelt. Iedereen mag dromen van zijn eigen auto's..Maar face it.. een 335i is gewoon een drietje, niet meer niet minder. Een 320i coupe is ook niet bepaald een droomauto.. een .35i motor is gewoon een geblazen 3 liter die rijd als een diesel.. niks nada emotie in die motor.. de combinatie maakt een 335i coupe in mijn ogen gewoon geen droomauto.

Ik heb nu mijn 2e e9. 3 serie.. en het zijn hele fijne auto's maar gewoon een standaard BMW. Het coupe jasje maakt hem in mijn ogen niet begeerlijker.

Een Z4 coupe met 3 liter roadster zoals Tom heeft of een coupe, dat vind ik droomauto's. Of een Porsche Boxster.. of een mooie e46/e90/e92 M3.. dat zijn droomauto's.. auto's die net die touch hebben waardoor ze voor je gevoel een beetje onbereikbaar zijn.. en dat is niet zozeer een financieel aspect, maar ook michien wel vooral een praktisch eventueel een sociaal maatschappelijk aspect (zo kan ik bv geen Z4 M roadster voor de zaak zetten).

Ik heb zelf in verschillende 3 serie's gereden, sedans, coupe's touring's alle type motoren.. afgezien van het verschil in power rijden ze allemaal hetzelfde.. en daar is niks droomachtigs aan..

Een Opel speedster van 15000 euro vind veel meer een droomauto dan welke 3 serie dan ook..

Daarmee geef ik gelijk aan dat voor mij het begrip droomauto niks te maken heeft met aanschafprijzen oid.

romo

Bericht door romo » 15 dec 2008, 11:29

Je geeft het antwoord zelf al Rico.................................je heb al zoveel drietjes gereden ( wat een verschrikkelijke degradatie trouwens) dat het geen droom auto`s meer zijn.............................logisch het is realiteit geworden.

Maar nu even voor de 90% die dat nog nooit voormekaar heeft gekregen..........................en wel de vingers er bij aflikt ( zelfs als ze er al naaar kijken)....................................daar kan het wel een droomauto voor zijn.....................

We vergeten even voor het gemak dat de overgrote meerderheid in dit land nooit komt waar hier de ( meeste) DF ers al "geariveerd" zijn......................

In die zin was mijn eerdere opmerking ook geplaatst, Macboy maakte daar terecht een opmerking over en ik ben het daar ook helemaal mee eens.....................

Iedereen kan een droomauto hebben, welke dat is maakt niets uit, in elk geval hoeven we er geen denigrerende opmerkingen over te maken......................

Plaats reactie