als je van A naar B
moet hoeft gewicht niet zo'n bezwaar te zijn...
als je echter van A naar B gaat is het prettig een lichtgewicht te rijden die alles doorgeeft en scherp stuurt zodat je het gevoel hebt erg betrokken te zijn met de auto.
grappig is ook het verschil bij een zelfde auto als je gewicht weg neemt, hier bv bij de Factory Hot Rods: SRT-4 Extreme Lightweight en de standaard uitvoering, de standaard weegt 2900lbs(1315kg) en de lightweight uitvoering 2495lbs (1132kg)
http://www.sportcompactcarweb.com/featu ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet mijn type auto maar grappig vergelijk
Performance
Acceleration Lightweight 1132kg-------------- Stock 1315kg
Quarter-Mile Time: 12.5 sec.--------- 14.0 sec.
Quarter-Mile Speed: 119.2 mph ---------101.6 mph
0-30 mph: 2.2 sec.----------- 2.7 sec
0-60 mph: 4.7 sec. -----------6.0 sec.
0-100 mph: 9.6 sec. --------14.1 sec
Handling
Slalom Speed (700-ft. slalom): 1.01g -----------.87g
Lateral Grip (200-ft. skidpad): 74.9 mph --------71.7 mph
Lap time: 1:30.35 ----------------------1:36.45
Braking
60-0 stopping distance: 109 ft. ---------116 ft.
70-0 stopping distance: 149 ft.--------- 156 ft.
80-0 stopping distance: 192 ft.---------- 204 ft.