Knap, leg dat dan eens uit? (hoeft uiteraard niet als je niet wilt)Sanhi schreef:Nederlands en Duits paspoort, voor respectievelijk de Nederlandse en Duitse nationaliteit
Moet je dan toch al een tijdje hebben of niet?
Knap, leg dat dan eens uit? (hoeft uiteraard niet als je niet wilt)Sanhi schreef:Nederlands en Duits paspoort, voor respectievelijk de Nederlandse en Duitse nationaliteit
Nee niet ingeschreven, als je een 2e huis ergens koopt schrijf je je niet in. Tenminste binnen de EU zover ik weet niet. Om je bijvoorbeeld hier in te schrijven moet je vanuit NL de papieren meenemen dat je uitgeschreven bent en een politie rapportje. Zonder dat kan je je hier in ieder geval niet inschrijven.Peric schreef:Mijn vriendin is in Roemenië geboren. maar haar bloed is Hongaarse.
Ze heeft dus ook in 2002 de Hongaarse nationaliteit aangevraagd. Die ook gekregen. Dat was dus vóórdat Roemenië bij de EU kwam. Was geen enkel probleem. En dat is het nog steeds niet, want we heben nog niets gehoord.
En David, ik vraag me dat ook af, hoe doen mensen dat die een tweede huis in het buitenland hebben? Je mag dus niet in twee verschillende landen ingeschreven staan. Maar er zijn er zat die dat dus wél zijn..
Geen idee, misschien kun je je laten registeren dat je een 2e huis ergens hebt? Maar het inschrijven zoals ik het ken kan alleen met papieren dat je elders uitgeschreven bent, en met politie rapport.DR schreef:Als die mensen met 2 huizen zich niet inschrijven in het buitenland hoe is het dan mogelijk dat zij met een buitenlandse auto rijden. Die auto moet toch ook op naam worden gezet.
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR en 6 gasten