Cheque verzilveren

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Stéphane

Cheque verzilveren

Bericht door Stéphane » 09 sep 2006, 20:31

Laatst wat spullen gekocht in het buitenland via Internet. Leverancier kon niet leveren, dus heb een refund geeist. Tot zover niets aan de hand.

Refund op de cc lukte om een of andere vage reden niet. Jammer, maar goed. Vervolgens contact gehad met bedrijf, die zouden het regelen.

Kreeg ik deze week een cheque van de Royal Bank of Scotland. Ook nog steeds niets aan de hand. Vandaag bij mijn bank langs om dat ding te incasseren. Kon ook allemaal.

En toen de adder, of cobra in dit geval, onder het gras. Het kost €40 (veertig!!!! :shock: ) om die cheque te laten verzilveren. Vanwege arbeidsintensieve proces, controleren van cheques etc. zit daar zo'n bedrag aan vast. Echt idioot.

Ik had geen zin om alternatieve manier te regelen, had al 3 maanden gekost om het geld terug te krijgen. Cheque wordt nu geincasseerd bij de leverancier. Volgende keer gewoon via internationale betaling regelen.

Tom

Bericht door Tom » 09 sep 2006, 20:53

Banken het is echt gewoon kut.
Als ik m'n normale ding doe is er niets aan de hand maar oh jee als er een keer iets speciaals is. Vorige keer toen ik m'n auto ging halen ook een hoop gezeik mee gehad omdat ik een fucking boekje mistte. Hallo, ik stond daar voor die balie met legimatie en pas en zelfs toen kon het niet. Ik moest eerst dat boekje bijbestellen (gaat dus een paar dagen overheen) en dan pas kon ik een groot bedrag overmaken. Na veel gezeik was het wel gelukt, maar vond het wel belachelijk.

En dat in een tijd dat zo'n beetje alles digitaal kan gaan. Die banken/CC's lopen echt achter lijkt het op dat gebied.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 sep 2006, 23:07

Ik weet er alles van Stéphane.
Heb hier ook nog een stuk of 15 cheques liggen, wachten tot ik weer eens een keer in Engeland kom. Waarvan minstens de helft intussen natuurlijk bounct. :roll:
Rabobank wilde het wel proberen te innen voor 15 euro of zo, maar op eigen risico, als het niet lukte zou de cheque automatisch ongedekt zijn en die 15 euro was je sowieso kwijt. Fijn weeeeeeer. :roll:
Je moet het maar net weten. En ik met mijn slimme kop maar cheques verzamelen en denken dat dat wel goed zou komen. :oops:

Plaats reactie