frank de jonge schreef:Welkom Martijn.
Mooie E30.
Wat zijn de specs gezien het de langeslag motor betreft (325 eta)
Hoi Frank !!
Het is gelukkig geen eta conversie. Heb ik wel gehad in mijn ex 327i touring, maar vind dat niet echt geweldig. Wel iets meer vermogen, met name onderin maar niet vergelijkbaar met deze motor.
Dit is een 327i met als basis een 325i blok gebouwd zoals beschreven op
http://www.e30.de" onclick="window.open(this.href);return false; variant 3
Hier wat details
- E30 327i M-tech2 '89
- Gereviseerde 5-versnellingsbak
- 2,7i nieuw opgebouwd variant 3 zoals beschreven bij e30.de (dus niet zo'n ETA conversie) Ca.210pk
- Schrick nokkenas + diverse andere aanpassingen aan het blok
- Mathes Tuning Chip aangepast op de motor
- Sebring spaghetti uitlaat
- 2 Kelleners racekats + RVS uitlaat compleet
- OMP deep-dish stuur
- Wiechers schroef - rolkooi
- Eibach stabilisators (anti roll-over kit)
- Sachs Race koppeling met short-shift
- Stahlflex remleidingen
- Teflon bussen in de ophanging
- Camberplates voor
- Veerpootbrug voor en achter
- Speciale harde motorsteun
- 35% sperdiff
- Differentieel koelribben van een M-Coupe
- Carter beschermplaat
- Zwarte Hella koplampen origineel
- Rode achterlichten origineel
- Volt, oliedruk en olietemp. metertjes
- Achter Alpina remschijven met DS2500 blokken
- Voor zimmerman schijven 290mm met pagid RS29 remblokken
- H&R rennfahrwerk Grupe-2 (Nurburgring afstelling) Hoogte en stugheid instelbaar
- Sparco kuipstoelen met Schroth 4-punts gordels
- 16" Borbet velgen met Yokohama straatbanden
De auto is met deze setup naar een motorsportbedrijf geweest om hem helemaal af te laten stellen op de Nurburgring.
Groeten Martijn