Vocht in de auto ; Grrr!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
bastiaan45

Vocht in de auto ; Grrr!

Bericht door bastiaan45 » 08 dec 2008, 17:31

Het volgende probleem teistert vast meer mensen, wil het graag eens voorleggen.
Mijn Subaru GT Turbo is namelijk voordat ik hem kocht helemaal met een tapijtreiniger (zuigen+sproeien) schoongemaakt.

Het interieur ziet er daardoor super uit, maar de hele auto is vochtig. Na 10 minuten rijden zijn werkelijk alle ramen compleet aangeslagen. Er ligt een vochtvreter in, maar dat mag weinig baten. Helaas heb ik geen airco op dit model, dus ook dat gaat niet lukken helaas.

WIe heeft tips om deze auto weer 'droog' te krijgen?? Ik heb alles geprobeerd, maar het wordt er allemaal weinig beter op..

Barracuda_82

Re: Vocht in de auto ; Grrr!

Bericht door Barracuda_82 » 08 dec 2008, 17:36

Korte broek aan, tshirtje, ding goed heet stoken en rondjes rijden? :P

Ik zou hem ergens in een verwarmde ruimte zetten, met alle deuren open en het dan daar goed heet stoken en goed ventileren, maar dat is natuurlijk wel moeilijk te regelen soms.

Luco

Bericht door Luco » 08 dec 2008, 17:38

Als dat hier gebeurd zet ik hem twee dagen binnen / buiten met een electrische kachel erin en alle ramen 1 cm open :thumbup:

HuubZ3QPe

Bericht door HuubZ3QPe » 08 dec 2008, 17:48

De verwarming helemaal voluit tijdens het rijden en dan als het erg heet is het raam wagenwijd openen en de warme lucht laten ontsnappen dan weer het raam dicht en dat een paar keer herhalen.

Dexter

Bericht door Dexter » 08 dec 2008, 18:17

Ga naar een autospuiterij en vraag of je auto een paar uur in de spuitcabine mag staan met de thermostaat op 25 graden. :mrgreen:
Wel alle deuren en ramen openzetten uiteraard! :angel:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 09 dec 2008, 11:59

Idd, heet stoken van binnen en de warme lucht eruit laten. Of spuitcabine fixen.

Merijn

Bericht door Merijn » 09 dec 2008, 22:32

Zijn de rubbers niet ergens lek? Dat hoeft maar op een klein stukkie te zijn waar veel water bij komt tijdens het rijden en je hebt dit probleem.

Als het inderdaad puur door de reiniging is, dan zul je 'm goed warm moeten stoken met de raampies open. :)

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 10 dec 2008, 07:45

Als je aftermarket (STI) achterlichten erin hebt zitten bestaat de kans dat er daar een lek in zit.

Duik eens goed in je kofferbak en dan met name bij het thuiskomertje en de zijkanten. Grote kans dat er water in staat.

Plaats reactie