Led inbouw spots 220volt

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Michel P

Led inbouw spots 220volt

Bericht door Michel P » 05 dec 2008, 10:26

Voor de nieuwe woning zijn op een aantal plaatsen in huis inbouwspots gepland. O.a. de hal, overloop, badkamer wil ik voorzien van inbouwspots. Echter gaat mijn voorkeur uit naar led inbouwspots, of 220 volt inbouw hologeenspots welke kunnen worden voorzien van de led als vervanging van de halogeenlampjes. Wie heeft hier kennis, ervaring mee, en handige tips en linkjes?

Op het web kan ik maar bijster weinig vinden, van de verlichting van de toekomst.

Michel

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: Led inbouw spots 220volt

Bericht door Wouter81 » 05 dec 2008, 10:31

Ik denk dat Femme je een hoop kan vertellen hierover.

Dexter

Bericht door Dexter » 05 dec 2008, 10:49

Michel,

In de winkel heb ik inmiddels een aantal echte LED spotjes met dezelfde lichtopbrengst als van een halogeen spotje.
Ze passen in een gewone 220 Volt fitting met van die ronde knopjes waar je de lamp een kwartslag moet draaien zeg maar (ben de naam even kwijt) en dus kun je alle inbouw lichtarmaturen voor halogeen gebruiken.
Te krijgen in verschillende tinten wit (koel en warm) dus niet dat gekke blauw/witte licht.
Kosten wel € 45,- per stuk...... :roll:
Ik heb ze hier gehaald: http://www.allelampen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

HSR

Bericht door HSR » 05 dec 2008, 11:28

Dexter schreef:Michel,

In de winkel heb ik inmiddels een aantal echte LED spotjes met dezelfde lichtopbrengst als van een halogeen spotje.
Ze passen in een gewone 220 Volt fitting met van die ronde knopjes waar je de lamp een kwartslag moet draaien zeg maar (ben de naam even kwijt) en dus kun je alle inbouw lichtarmaturen voor halogeen gebruiken.
Te krijgen in verschillende tinten wit (koel en warm) dus niet dat gekke blauw/witte licht.
Kosten wel € 45,- per stuk...... :roll:
Ik heb ze hier gehaald: http://www.allelampen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trouwens, even 1 offtopic vraagje.

Dex, jij als winkelbezitter. Kan jij mij uitleggen waarom veel kleding zaken enorm hard en fel TL-licht gebruiken? Dit icm witte muren, profielen en spiegels geeft altijd de indruk dat je een spaanse griep hebt. Daarnaast zie je werkelijk ieder pigmentvlekje op je huid en komen de kleuren van de kleding helemaal niet netjes uit.

(of ben ik gewoon keihard aan het zeiken ? :hmmm: )

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 05 dec 2008, 11:31

Misschien moet je je kleding niet in een kringloopwinkel kopen..... :bag:

:wink:

Dexter

Bericht door Dexter » 05 dec 2008, 11:54

hugo schreef:Trouwens, even 1 offtopic vraagje.

Dex, jij als winkelbezitter. Kan jij mij uitleggen waarom veel kleding zaken enorm hard en fel TL-licht gebruiken? Dit icm witte muren, profielen en spiegels geeft altijd de indruk dat je een spaanse griep hebt. Daarnaast zie je werkelijk ieder pigmentvlekje op je huid en komen de kleuren van de kleding helemaal niet netjes uit.

Hugo, TL verlichting is inderdaad vaak bij de el cheapo discountwinkels volslagen ruk.
Maar ook de goedkope textielsupers en de goedkope ketenwinkels hanteren geen op maat gemaakte verlichtingsplannen.
Vaak is de inrichting alleen maar afwijkend op de maatvoering van het pand en is al het andere standaard recept.
Wanneer ik klanten in mijn winkel naar de spiegel dirigeer met het beste licht (daglicht verlichting) dan is dat omdat ik wil dat ze de kleding en zichzelf zien zoals een ander ze op straat ook zou zien.
Dus niet in te gele halogeenverlichting of te roze/rode Tl verlichting of blauw/witte LED verlichting.
Dat is prima in de bouwmarkt maar niet in een kledingzaak.
Kleurtemperatuur van licht is heel belangrijk bij de manier waarop iemand zichzelf ziet in de spiegel, zoals jouw reactie bewijst. :wink:

HSR

Bericht door HSR » 05 dec 2008, 12:19

Dexter schreef:
hugo schreef:Trouwens, even 1 offtopic vraagje.

Hugo, TL verlichting is inderdaad vaak bij de el cheapo discountwinkels volslagen ruk.
Maar ook de goedkope textielsupers en de goedkope ketenwinkels hanteren geen op maat gemaakte verlichtingsplannen.
Vaak is de inrichting alleen maar afwijkend op de maatvoering van het pand en is al het andere standaard recept.
Wanneer ik klanten in mijn winkel naar de spiegel dirigeer met het beste licht (daglicht verlichting) dan is dat omdat ik wil dat ze de kleding en zichzelf zien zoals een ander ze op straat ook zou zien.
Dus niet in te gele halogeenverlichting of te roze/rode Tl verlichting of blauw/witte LED verlichting.
Dat is prima in de bouwmarkt maar niet in een kledingzaak.
Kleurtemperatuur van licht is heel belangrijk bij de manier waarop iemand zichzelf ziet in de spiegel, zoals jouw reactie bewijst. :wink:
:thumbup:

TL licht in een kledingzaak staat bij mij op een gedeelde eerste plek samen met luide muziek als het aankomt op shopping ergernissen. Helemaal als het ook nog eens van die quasi populaire 13 in een dozijn takke R&B herrie is. :stom:

Zo, genoeg Michel zijn topic verkracht. :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 05 dec 2008, 13:17

@Hugo,

Eric H, gaf je het meest duidelijke antwoord, en dat negeer je dan :bag:

@Dexter,

Ik ga eens ff neuzen op de website, jij doelt op alleen het lampje als je de prijs van 45 euro hebt, dus niet het armatuur.

Foto van de verlichting in de toko zou ik op prijs stellen.

Michel

HSR

Bericht door HSR » 05 dec 2008, 14:45

Eric H schreef:Misschien moet je je kleding niet in een kringloopwinkel kopen..... :bag:

Hoe moet ik dan in godsnaam mijn auto's betalen ? :(

Niels v D

Bericht door Niels v D » 05 dec 2008, 16:59

hugo schreef:
Eric H schreef:Misschien moet je je kleding niet in een kringloopwinkel kopen..... :bag:

Laten doen door de vader van je rijke vriendin, die je inpalmt met je dure merkleding? :bag:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 05 dec 2008, 17:17

hugo schreef:

Hmm, dan moet je meer werk doen met/bij rode lampjes......

Plaats reactie