http://www.driving-fun.com/media/movies ... rstone.wmv
Wat een week.
Dinsdag middag afgereisd naar Calais om woensdag ochtend vroeg de boot te nemen naar dover. Vanaf daar af te reizen naar silverstone. Wat een rit. meer dan 800km vanuit heerenveen totaal.
[img:500:333]http://www.robbertmaas.nl/export/a8/a83 ... DCZW9.jpeg[/img]
Slaap heb ik de heleweek bijna niet gezien. Wat een feest.
Aankomend op silverstone voel je meteen de race sfeer de vriendelijkheid van de engelsen. Prachtig gewoon. Circuit en rondom circuit is gewoon magistraal aangelegd.
Woensdag de tent opbouwen trailer uitpakken alles installeren.
Woensdag avond lekker ge bbq biertje erbij ik een diet coke:) super gezellig.
Donderdag het moest gebeuren voor het eerst het circuit van silverstone op. Was best wel zenuwachtig. Daar ging ik. Ik reed als een krant de eerste training. Ik kon moeilijk mijn draai vinden. Ik had al wel veel gesimraced op silverstone voordat ik er naar toe ging. Maar in echte race auto is het toch anders. 2.05 dat was het. Mijn teammaat reed 2.04 maar die had vorig jaar hier ook al gereden. Was zelf in mineur stemming en zeker niet tevreden. 2e training dan tandje bijzetten. Na het opwarmen van de banden voelde ik al dat ie wat losjes van achter was. Maar ja een knappe tijd moest er komen. Dus ik flink aanzetten en laat remmen voor copse wat een supersnelle bocht was even remmen en dan vol 4 erdoor heen. Zooooo de auto brak uit met 160 plus zo. Ik een ruk aan het stuur en kon hem net opvangen. Reden een lekke band. Daar ging mijn 2e training moest de auto aan de kant zetten kon de pits niet meer bereiken.
Geen training meer alleen een 2.05 wat simpel weg sightseeing was.
Gelukkig kon je nog een extra training kopen bij de porsches wat ik toch maar heb gedaan. Kon er uiteindelijk een 2.03 van maken wat beter was maar niet goed genoeg. Ik had weining vrije ronden gt3 reden me allemaal in de weg.

Dus met een 2.03 moest ik de tijdtraining in. Wat niet erg veel vertrouwen wekte.
[img:500:333]http://www.robbertmaas.nl/export/08/084 ... 2SFFu.jpeg[/img]
Maar nieuw rubber erop een tandje erbij en wat hoop perste ik er toch een 2.00 uit op mijn eerste setje nieuw rubber.
Richard kwam bij me en zei je zult toch sneller moeten er moet 2 tiende af voor de pole. Ik een klein ja knikje. En perste er een 1.59.6 uit wat goed voor de pole was. PFFFFFFF. Dus die richard zegt dat scheelde weinig ik had al bijna een easy yet vlucht geboekt

Dus in de supersport klasse toch van de pole vertrokken. Had een redelijke start en kon de de eerste positie consolideren. Maar dat duurde helaas niet lang. Kreeg een dreun van me team genoot pieter van soelen bij het aanremmen van de chicane. Ik dacht wtf dit kan niet waar zijn. We hadden goede afspraken gemaakt en wou hem nog helpen bij het kampioenschap. Toch de baan weer op en contact met de pits dat ze moesten kijken als ik voorbij kwam dat alles ok was en dat er niks aanliep. Alles ok je kan weer vol gaan werd er gezegd. Das best wel moeilijk. Ik heb dit soort dingen weinig meegemaakt in mijn kleine race carriere. En dat geeft je toch wel een vreemd gevoel. Probeerde toch nog wat van de race te maken. Lag ergens 5e of 6e maar kreeg mega vibratie in de auto en wou niet meer doorijden straks gaat er meer stuk.
Bleek dat de hardy schijf stuk was van de aandrijfas. Dus 10 minuten voor het einde moest ik opgeven.
De pech van de auto kan je niks aan doen. Alleen was ik behoorlijk pissed off dat je na goeie afspraken dit om je oren krijgt en had ik even wat tijd voor mezelf nodig. Pieter kwam 1000 keer excuus aanbieden maar zoals de engelsen zeggen Sorry doesn t wash de race was verkloot.
Maar JR motorsport zou JR motorsport niet zijn als er geen gezelligheid meer is. En daar ben ik me terdege van bewust dus snel vergeten kop op en volgende race. S avonds zijn we lekker naar de discotheek geweest en we hebben mega plezier gehad. Het was allemaal weer vergeten.
S avonds na de race kwam een goeie engelse bekende bij me zitten die het circuit goed kent en precies wist hoe je moest rijden. Groot boek er bij met de circuit layout. Met de tips in mijn hoofd ben ik de 2e race in gegaan. En ik reed een super tempo kon gewoon 2.00 in de race aanhouden terwijl ik in race 1 gewoon 2.02 en paar 2.01 reed. Had zelf ook nog wat aangeven dat ik nog en klein beetje aan de afstelling wou veranderen. De auto was super in de race. Hij heeft geen slag verkeerd gedaan. Was 1 van de lekkerste races ooit. Kon de auto heerlijk rijden op overstuur.
Bij de start was er een mega crash van cor euser
[img:500:333]http://www.robbertmaas.nl/export/d4/d44 ... n9UfC.jpeg[/img]
[img:500:333]http://www.robbertmaas.nl/export/e5/e54 ... VU0G0.jpeg[/img]
[img:500:333]http://www.robbertmaas.nl/export/f6/f64 ... we7Bn.jpeg[/img]
Je ziet me op de laatste foto nog net links in de hoek het gras in gaan.
Dus even een rally stage door het gras. Kon er mooi omheen. Maar gaat er niet een GT3 zijn auto parkeren in het gras Kneep de ogen al half dicht het dun ging me bijna tussen de billen door. Langs een betonnen muur rakelings langs die porsche. Zie ik een 50 meter bord op me afkomen ik denk dat word een klap is ie van piep schuim.

Allemaal rode vlaggen herstart.
moest van plekje 20 komen dus dat was wel door poken. Mooie inhaal acties waren er en kon uiteindelijk naar voren rijden in een 30minuten racen en 25 resultaat straf seconden. 1 na laatst ronde lig ik 2e en wil de nissan bttc inhalen en dat lukt ook buiten om in lange rechter bocht. Maar een bocht later tikt de nissan mij uit frustratie eraf (zelfde bocht waar me team genoot het deed) en weg 1e plek kom als 3e op de baan. en rij bijna in 1.5 ronde het gat weer dicht maar toen was er de finish.
Maar vele mensen hadden het gezien dat het lompe actie van de nissan was en we moesten ons melden op race control. Heb mijn verhaal gedaan. De nissan werd een plek terug gezet en kreeg 3 punten op zijn licentie 9 stuks is licentie een jaar kwijt geloof ik. Kreeg nog een driegement ook van hem voor de volgende race.
Dit was me toch een weekend niet normaal meer. Weinig slaap stem half weg en ondanks een paar teleurstellingen en mega week gehad.
Bedankt voor een te gekke week
Richard Team Boss.
Joost aka Henk Wijngaard en Race engineer.
Cor chef de equippe.
Jose Iceman.
Willem aka Sonny Crockett.
John aka Long John hoe ie die naam heeft gekregen zal ik jullie besparen.
Marcel Loverboy.
Vera en Heleen de catering ladies.
JR-Motorsport.