Mijmer topic...
-
Mijmer topic...
Ja, daar sta je dan als daadwerkelijk auto enthousiasteling. Je hebt wat centen over, rijdt een leuke auto, maar wil toch iets erbij.
Sperdifferentieel voor de 130 is onderweg (als het goed is), her en der staan wat circuit auto's te koop. Her en der heb je al wat rondgereden, met nog niet voor circuit geprepareerde auto's. Her en der nemen ze je niet serieus ondanks dat je serieus geïnteresseerd op zoek bent :twisted:
Wat te doen? Mijn eind budget geef ik hier niet bloot, maar laten we zeggen 20 mille.
Ik heb een leuke e36 328i gezien. Leuk voor erbij. Een oude (reeds beproefde) liefde. Ook goed voor het gevoel wat zich bij tijd en wijle opsteekt om kilometers te besparen met de 130i (38.000 km sinds aankoop). Is toch een pareltje (de 130i) waar zelfs Mark of Niels of een of andere pipo ter zijner tijd voor in de rij staat :twisted: (geintje jongens, rustig...).
Dus wat doe je?
Koop die leuke 328i voor 7 mille en heb een prachtige old skool bmw, met voldoende vermogen en koppel. Koop er een Reno 5 bij die circuitgeprepareerd is..Of een 318is die toch van een redelijke(?!) ringridder is geweest, dus die wel de nodige aandacht en liefde erin gestoken zal hebben?
Of één auto erbij? Een (porsche 968) of Civic type R of een Renault Clio phase II 182?
Kan natuurlijk ook de 130i volledig hardcore maken en er volledig schijt eraan hebben dat ik er nog dagelijks wat kilometers mee moet maken. Je bent een liefhebber of niet...
Soms moeilijk dus. Maar uiteindelijk een soort van luxe probleem.
Dit topic is niet bedoeld om mij serieus te nemen, maar wie weet waar sommige uitspraken/ideeën mij toe kunnen brengen.
ps: ik begin me hier bijna thuis te voelen :twisted:
Sperdifferentieel voor de 130 is onderweg (als het goed is), her en der staan wat circuit auto's te koop. Her en der heb je al wat rondgereden, met nog niet voor circuit geprepareerde auto's. Her en der nemen ze je niet serieus ondanks dat je serieus geïnteresseerd op zoek bent :twisted:
Wat te doen? Mijn eind budget geef ik hier niet bloot, maar laten we zeggen 20 mille.
Ik heb een leuke e36 328i gezien. Leuk voor erbij. Een oude (reeds beproefde) liefde. Ook goed voor het gevoel wat zich bij tijd en wijle opsteekt om kilometers te besparen met de 130i (38.000 km sinds aankoop). Is toch een pareltje (de 130i) waar zelfs Mark of Niels of een of andere pipo ter zijner tijd voor in de rij staat :twisted: (geintje jongens, rustig...).
Dus wat doe je?
Koop die leuke 328i voor 7 mille en heb een prachtige old skool bmw, met voldoende vermogen en koppel. Koop er een Reno 5 bij die circuitgeprepareerd is..Of een 318is die toch van een redelijke(?!) ringridder is geweest, dus die wel de nodige aandacht en liefde erin gestoken zal hebben?
Of één auto erbij? Een (porsche 968) of Civic type R of een Renault Clio phase II 182?
Kan natuurlijk ook de 130i volledig hardcore maken en er volledig schijt eraan hebben dat ik er nog dagelijks wat kilometers mee moet maken. Je bent een liefhebber of niet...
Soms moeilijk dus. Maar uiteindelijk een soort van luxe probleem.
Dit topic is niet bedoeld om mij serieus te nemen, maar wie weet waar sommige uitspraken/ideeën mij toe kunnen brengen.
ps: ik begin me hier bijna thuis te voelen :twisted:
Laatst gewijzigd door Rupie op 05 dec 2008, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Re: Mijmer topic...
Welcome in hell :twisted: :twisted: :twisted: 

- Tristan
Wat wil je met je 2e auto doen? Puur trackday's etc. of een leuke auto waarmee je ook in het weekend de openbare wegen onveilig kan maken?
-
Das dus deels de vraag. Af en toe steekt het spook op dat het zonde is om zoveel kilometers in de 130 te maken. Daarbij zou ik het geen straf vinden om met een e36 328i rond te rijden. Dan hou ik nog geld over voor een circuit tool.Tristan schreef:Wat wil je met je 2e auto doen? Puur trackday's etc. of een leuke auto waarmee je ook in het weekend de openbare wegen onveilig kan maken?
Mijn doel is om zoveel mogelijk bang for the buck te krijgen. Maar het stukje veiligheid voor mij is ook belangrijk. Zal dus niet in een ZAC e30 cup gaan racen. Zo'n e30 heb ik uberhaupt een naar gevoel bij qua veiligheid. Daarbij ben ik best wel een beetje statusgevoelig, maar zou ik het kicken vinden om met een Renault 5 over het circuit te jagen en bij wijze van spreken al driftend de weg naar huis af te leggen in de 130i.
- Niels
- Auto: Prius+
Welkom op DF :banaan:
In jouw geval kocht ik een (goed) geprepareerde auto, helemaal als je zelf niet een sleutelaar bent. Koop die GTE, rode kooi erin en de velgen rood en je hebt je mini-oldskool R26R 8), de Ringridder van Aernoudt kun je ook nauwelijks overslaan en als je echt 20K wilt stuk slaan dan is de E36 M3 van Joost niet te versmaden
Het punt is als je een standaard auto koopt en deze laat aanpassen dan kost je dat kapitalen en uiteindelijk wil je er mee het circuit op. Voor de rest van de wensen voldoet een 130i perfect
Veel rijden in de 130i kost veel geld maar een auto naar wens laten aanpassen kost ook het nodige.
Verder heel herkenbaar want ik ben zelf ook een beetje aan het mijmeren
De Golf VR6 heeft al de nodige centen opgeslokt, steek ik er nog meer in of koop ik wat anders 
In jouw geval kocht ik een (goed) geprepareerde auto, helemaal als je zelf niet een sleutelaar bent. Koop die GTE, rode kooi erin en de velgen rood en je hebt je mini-oldskool R26R 8), de Ringridder van Aernoudt kun je ook nauwelijks overslaan en als je echt 20K wilt stuk slaan dan is de E36 M3 van Joost niet te versmaden

Het punt is als je een standaard auto koopt en deze laat aanpassen dan kost je dat kapitalen en uiteindelijk wil je er mee het circuit op. Voor de rest van de wensen voldoet een 130i perfect

Verder heel herkenbaar want ik ben zelf ook een beetje aan het mijmeren

-
Wellicht zoiets met een goede kooi?
http://www.westfieldnederland.nl/index. ... ge=Verkoop" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien niet iets waar je als eerste aan zult denken, maar ik denk persoonlijk dat fun onovertroffen zal zijn. Zelfs zonder 200 pk. Via v/d Kooi staat nog een geweldige Caterham Roadsport te koop. Ultiem autootje voor me, maar die is toch al bijna 30k.
En die andere indoctrinatieverhalen van mij ken je onderhand wel?

http://www.westfieldnederland.nl/index. ... ge=Verkoop" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien niet iets waar je als eerste aan zult denken, maar ik denk persoonlijk dat fun onovertroffen zal zijn. Zelfs zonder 200 pk. Via v/d Kooi staat nog een geweldige Caterham Roadsport te koop. Ultiem autootje voor me, maar die is toch al bijna 30k.

En die andere indoctrinatieverhalen van mij ken je onderhand wel?

- Niels
- Auto: Prius+
Een Speedster zou idd een erg goede optie zijn 

Ruben, met die gte kan je echt leuk sturen.
Wil je een nog snellere 5 inclusief aanhanger dan kan je me altijd pm-en
Wil je een nog snellere 5 inclusief aanhanger dan kan je me altijd pm-en

-
moeilijk.... nu snap ik het gemijmer 

-
He gekke Luco, wil je niet zo spammen. Ik heb het gevoel dat ik jouw nog in een ander leven ga tegenkomen 

-
En wat wil jij nou weer?! Ik zit op visuele input van jou te wachten. Ik wil continue High Definition kunnen beleven. Tussen het eventuele circuit rijden door :oMetchu schreef:moeilijk.... nu snap ik het gemijmer
- Tristan
@Ruben: Een E30 kan je veilig maken door een goede kooi, goede stoelen en riemen.
-
Wat zou ik eigenlijk toch graag een R26.R willen hebben, al was het alleen maar in de nachtelijke dromen...
-
Tristan, ik geloof dat wel, maar ik heb het gevoel dat de E30 scene toch anders is. Kan natuurlijk allemaal tussen mijn oren zitten (en daar zit vaak wat), maar zoals Allen bijvoorbeeld zei; neem een Lotus of Speedster, geen patsers. Bij een E30 moet ik aan bepaalde figuren denken. Jij niet hoor, je bent denk ik een hele beschaafde jongen :twisted: Zoals op Spa, dat was gezellig. Gekken met aanzienlijk teveel geld, samen met sloebers waarvan je in eerste instantie zou denken dat ze geen cent te makken hebben :twisted:Tristan schreef:@Ruben: Een E30 kan je veilig maken door een goede kooi, goede stoelen en riemen.
-
Ruben schreef:En wat wil jij nou weer?! Ik zit op visuele input van jou te wachten. Ik wil continue High Definition kunnen beleven. Tussen het eventuele circuit rijden door :oMetchu schreef:moeilijk.... nu snap ik het gemijmer
ok, here is a good start...

-
-
- Auto: M3P, 130i
Is het geen optie om de 130i weg te doen, een R26R aan te schaffen en een ander daily hok erbij?Ruben schreef:Wat zou ik eigenlijk toch graag een R26.R willen hebben, al was het alleen maar in de nachtelijke dromen...
-
Idee is wel heel goed, echter zal het een drama zijn om de 130i op het moment te verkopen. Daar heb ik op dit moment geen zin in. Echter is je idee wel een goede om in het achterhoofd te houden. E36 328i en R26r, hmmm..indobesar schreef:Is het geen optie om de 130i weg te doen, een R26R aan te schaffen en een ander daily hok erbij?Ruben schreef:Wat zou ik eigenlijk toch graag een R26.R willen hebben, al was het alleen maar in de nachtelijke dromen...
-
- Auto: M3P, 130i
Op een Laguna geven ze Clio's weg, wellicht dat ze op de R26R een Twingo (RS) erbij doen?! 

-
Yeah baby :shakeit:indobesar schreef:Op een Laguna geven ze Clio's weg, wellicht dat ze op de R26R een Twingo (RS) erbij doen?!

- Tristan
Snap je heel goed, Ruben. Alleen moet je wel een verschil trekken tussen de E30 Cup rijders en de gasten die met afgetrapte E30's met vrij-rijden meerijden. Diegene die E30 cup rijden stoppen een hoop geld in hun auto's, geen rammers en kunnen goed met elkaar overweg.Ruben schreef:Tristan, ik geloof dat wel, maar ik heb het gevoel dat de E30 scene toch anders is. Kan natuurlijk allemaal tussen mijn oren zitten (en daar zit vaak wat), maar zoals Allen bijvoorbeeld zei; neem een Lotus of Speedster, geen patsers. Bij een E30 moet ik aan bepaalde figuren denken. Jij niet hoor, je bent denk ik een hele beschaafde jongen :twisted: Zoals op Spa, dat was gezellig. Gekken met aanzienlijk teveel geld, samen met sloebers waarvan je in eerste instantie zou denken dat ze geen cent te makken hebben :twisted:Tristan schreef:@Ruben: Een E30 kan je veilig maken door een goede kooi, goede stoelen en riemen.

-
- Tristan
Ziet er hetzelfde uit als mijn E36 325i, dus netjes. Heb je meer info over de auto?
-
http://link.marktplaats.nl/207489630" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineKasteel
Bekend probleem, de bedoeling is er een compromis in te vinden.
Ik zelf ga per januari Caddy dagelijks rijden
en Golf gaat eruit voor een puur weekendhok. Daar loop ik tegen hetzelfde probleem aan, puur knallen of toch beetje gulden midden weg (die eigenlijk niet bestaat
)
Ik zelf ga per januari Caddy dagelijks rijden