Nieuwe leasebak: denkt u even mee?
- ZamBeZi
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 24 jul 2006, 14:51
- Locatie: Den Haag Domme vragen: te veel
Nieuwe leasebak: denkt u even mee?
Het ziet er naar uit dat ik eind deze maand een andere leasebak moet gaan uitkiezen.
Op het moment heb ik een Seat Leon Topsport 20VT. Benzine is straks niet meer aan de orde; ik zal moeten gaan dieselen - ook geen straf natuurlijk.
Eigenlijk bevalt die Leon helemaal super; ik kan eigenlijk maar twee wensen verzinnen die die nieuwe leasebak er aan mag toevoegen:
- iets meer ruimte
- iets meer comfort
Beide zaken moeten echter niet betekenen dat ik op andere vlakken veel moet inleveren.
Wat ik verder belangrijk vind:
- moet een beetje stoere wagen zijn; juiste uitstraling, verhoudingen
Beetje moeilijk uit te leggen misschien, maar een poging: een wagen die thuis hoort op de linker rijstrook (ik ben dat nou eenmaal gewend) zonder dat Picasso-rijders daar lekker in de weg blijven rijden omdat je toch niet uitstraalt dat je graag er langs wilt - kortom: een tikkie sportief/ondeugend/asociaal/P.I.M.P./stoer/duits moet die auto wel zijn
- moet lekker & vlot rijden; ik weet uiteraard wel dat het nooit zo snel zal zijn als m'n huidige wagen
- goede stoelen
- praktisch; geen coupe's, 3-deurs etc.
- extreme luxe is geen must: airco en goede radio zijn belangrijk, xenon zou ik graag weer willen hebben, navigatie hoeft niet
- absolute bovengrens: 35000 euro fiscaal / geen eigen bijdrage; de auto's hieronder voldoen daar aan
Mijn huidige (benzine)wagen is natuurlijk een stukkie goedkoper, maar daar moet ik wel voor bijbetalen. Ik heb nu geen zin om bij te betalen en dat is, gezien het aanbod, ook niet nodig. Ik heb nog geen persoonlijk overzicht gekregen, maar op een lijstje van een collega zie ik dat er genoeg te kiezen is; een Jetta 2,0 TDI gaat al snel over de norm, maar een 1,9 TDI is helemaal vol te hangen met gadgets. Een A3 sportback 1,9 TDI is ook goed te doen.
Verder heb ik de afgelopen tijd toevallig in wat auto's mogen sturen:
- Seat Leon Sport-up 2,0 FSI: erg goede auto, helaas nog stugger op de korte hobbels dan m'n huidige Leon. Hij stuurt wel lichter, waardoor ie overall toch iets comfortabeler is.
- Skoda Ocatavia Station 1,6 FSI: erg goede, ruime, comfortabele auto. De 1,6 FSI-motor zou nooit mijn keuze (kunnen) zijn, maar verder helemaal niks mis mee. Wij zijn nogal druk aan het klussen in huis en ik weet ook niet hoe lang we nog met z'n tweetjes willen blijven, dus qua ruimte is de Station ideaal; ik prop echter wel liever een beetje m'n zooi in een verder perfecte wagen, dan dat ik 9 van de 10 ritjes in een veel te rationele auto tuf!
- Jetta Comfortline 1,9 TDI: prachige auto die erg goed rijdt. De trekkracht van de 1,9 TDI viel mij 100% mee ('had erger verwacht). Wat mij wel op- c.q. tegenviel was het feit dat ik had verwacht dat de Jetta kwalitatief c.q. "premium-gehalte" niet echt beter in elkaar steekt dat een Seat. Ik dacht echt dat VW w.d.b. netjes tussen enerzijds Skoda/Seat en anderzijds Audi in zou zitten. Niet dus; de blauwe verlichting is erg rustig en mooi, maar verder komt het interieur niet meer of minder richting "premium" over dan Skoda en Seat; gewoontjes dus.
Ik ben op de volgende wagens uitgekomen:
Audi A3 Sportback 1,9 TDI met 4 ringen op de gril, Proline (een must; anders heb je geen airco!) en pareleffect lak; meer gaat niet lukken
Dit is de stoerste, tevens duurste keuze. Bepaalde zaken als een boordcomputer en xenon kan ik wel vergeten in dit geval.
VW Jetta Comfortline Business 1,9 TDI met metallic lak, licht&zicht en xenon
Erg mooie en complete auto (o.a. navigatie); kofferbak is zeer ruim, echter grote stukken wordt natuurlijk lastig
Seat Leon Sport-up 2,0 TDI met bi-xenon, metallic lak en schuif-kanteldak
Ook erg mooi en compleet, snel, niet zo ruim, maar wel bruikbaar, misschien wel leuk te chippen bij Edwin
Het nadeel van deze auto is dat ik minder het gevoel zal hebben in wat nieuws te rijden dan bij de andere opties
Ocatavia Station 2,0 TDI met xenon, metallic lak
Erg ruim en erg compleet, vlot, wel erg rationeel, opzich wel stoer, maar niet echt P.I.M.P., mensen zullen je vooral bewonderen om je verstandige keuze
outsiders:
Alfa 159 1,9 JTD
zou zomaar te leasen kunnen zijn (weet ik nog niet) omdat ie net op de markt is
Leon FR 170 pk, geen opties
in het kader van "kansen pakken"; precies zoals ik dat 4 jaar geleden ook gedaan heb
ik vrees dat ik wel een fiks aantal tientjes moet bijleggen per maand en dan valt deze dus sowieso af
Nou; kommaaropmetjekritiek
Op het moment heb ik een Seat Leon Topsport 20VT. Benzine is straks niet meer aan de orde; ik zal moeten gaan dieselen - ook geen straf natuurlijk.
Eigenlijk bevalt die Leon helemaal super; ik kan eigenlijk maar twee wensen verzinnen die die nieuwe leasebak er aan mag toevoegen:
- iets meer ruimte
- iets meer comfort
Beide zaken moeten echter niet betekenen dat ik op andere vlakken veel moet inleveren.
Wat ik verder belangrijk vind:
- moet een beetje stoere wagen zijn; juiste uitstraling, verhoudingen
Beetje moeilijk uit te leggen misschien, maar een poging: een wagen die thuis hoort op de linker rijstrook (ik ben dat nou eenmaal gewend) zonder dat Picasso-rijders daar lekker in de weg blijven rijden omdat je toch niet uitstraalt dat je graag er langs wilt - kortom: een tikkie sportief/ondeugend/asociaal/P.I.M.P./stoer/duits moet die auto wel zijn
- moet lekker & vlot rijden; ik weet uiteraard wel dat het nooit zo snel zal zijn als m'n huidige wagen
- goede stoelen
- praktisch; geen coupe's, 3-deurs etc.
- extreme luxe is geen must: airco en goede radio zijn belangrijk, xenon zou ik graag weer willen hebben, navigatie hoeft niet
- absolute bovengrens: 35000 euro fiscaal / geen eigen bijdrage; de auto's hieronder voldoen daar aan
Mijn huidige (benzine)wagen is natuurlijk een stukkie goedkoper, maar daar moet ik wel voor bijbetalen. Ik heb nu geen zin om bij te betalen en dat is, gezien het aanbod, ook niet nodig. Ik heb nog geen persoonlijk overzicht gekregen, maar op een lijstje van een collega zie ik dat er genoeg te kiezen is; een Jetta 2,0 TDI gaat al snel over de norm, maar een 1,9 TDI is helemaal vol te hangen met gadgets. Een A3 sportback 1,9 TDI is ook goed te doen.
Verder heb ik de afgelopen tijd toevallig in wat auto's mogen sturen:
- Seat Leon Sport-up 2,0 FSI: erg goede auto, helaas nog stugger op de korte hobbels dan m'n huidige Leon. Hij stuurt wel lichter, waardoor ie overall toch iets comfortabeler is.
- Skoda Ocatavia Station 1,6 FSI: erg goede, ruime, comfortabele auto. De 1,6 FSI-motor zou nooit mijn keuze (kunnen) zijn, maar verder helemaal niks mis mee. Wij zijn nogal druk aan het klussen in huis en ik weet ook niet hoe lang we nog met z'n tweetjes willen blijven, dus qua ruimte is de Station ideaal; ik prop echter wel liever een beetje m'n zooi in een verder perfecte wagen, dan dat ik 9 van de 10 ritjes in een veel te rationele auto tuf!
- Jetta Comfortline 1,9 TDI: prachige auto die erg goed rijdt. De trekkracht van de 1,9 TDI viel mij 100% mee ('had erger verwacht). Wat mij wel op- c.q. tegenviel was het feit dat ik had verwacht dat de Jetta kwalitatief c.q. "premium-gehalte" niet echt beter in elkaar steekt dat een Seat. Ik dacht echt dat VW w.d.b. netjes tussen enerzijds Skoda/Seat en anderzijds Audi in zou zitten. Niet dus; de blauwe verlichting is erg rustig en mooi, maar verder komt het interieur niet meer of minder richting "premium" over dan Skoda en Seat; gewoontjes dus.
Ik ben op de volgende wagens uitgekomen:
Audi A3 Sportback 1,9 TDI met 4 ringen op de gril, Proline (een must; anders heb je geen airco!) en pareleffect lak; meer gaat niet lukken
Dit is de stoerste, tevens duurste keuze. Bepaalde zaken als een boordcomputer en xenon kan ik wel vergeten in dit geval.
VW Jetta Comfortline Business 1,9 TDI met metallic lak, licht&zicht en xenon
Erg mooie en complete auto (o.a. navigatie); kofferbak is zeer ruim, echter grote stukken wordt natuurlijk lastig
Seat Leon Sport-up 2,0 TDI met bi-xenon, metallic lak en schuif-kanteldak
Ook erg mooi en compleet, snel, niet zo ruim, maar wel bruikbaar, misschien wel leuk te chippen bij Edwin
Het nadeel van deze auto is dat ik minder het gevoel zal hebben in wat nieuws te rijden dan bij de andere opties
Ocatavia Station 2,0 TDI met xenon, metallic lak
Erg ruim en erg compleet, vlot, wel erg rationeel, opzich wel stoer, maar niet echt P.I.M.P., mensen zullen je vooral bewonderen om je verstandige keuze
outsiders:
Alfa 159 1,9 JTD
zou zomaar te leasen kunnen zijn (weet ik nog niet) omdat ie net op de markt is
Leon FR 170 pk, geen opties
in het kader van "kansen pakken"; precies zoals ik dat 4 jaar geleden ook gedaan heb
ik vrees dat ik wel een fiks aantal tientjes moet bijleggen per maand en dan valt deze dus sowieso af
Nou; kommaaropmetjekritiek
Laatst gewijzigd door ZamBeZi op 11 sep 2006, 13:21, 2 keer totaal gewijzigd.
- ZamBeZi
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 24 jul 2006, 14:51
- Locatie: Den Haag Domme vragen: te veel
oh ja; had ik ook ff moeten melden:
"liever wieldoppen, dan 15 inch lichtmetaal met ballonbanden" en "een auto moet vies ook mooi zijn" zijn mijn motto's
Verder ben ik absoluut geen poetser en wil ik een auto die na een incidenteel ritje door de wasstraat weer toonbaar is. Lichtmetaal is aan mij dus niet echt besteedt en ik zal er ook nooit extra voor willen bijtellen; ik wil eigenlijk een wagen die er vies en met doppen ook stoer uitziet. De A3, Jetta en Octavia voldoen wat mij betreft daaraan; de Leon Sport-up heeft standaard al dikke LM en is dus ook prima.
"liever wieldoppen, dan 15 inch lichtmetaal met ballonbanden" en "een auto moet vies ook mooi zijn" zijn mijn motto's
Verder ben ik absoluut geen poetser en wil ik een auto die na een incidenteel ritje door de wasstraat weer toonbaar is. Lichtmetaal is aan mij dus niet echt besteedt en ik zal er ook nooit extra voor willen bijtellen; ik wil eigenlijk een wagen die er vies en met doppen ook stoer uitziet. De A3, Jetta en Octavia voldoen wat mij betreft daaraan; de Leon Sport-up heeft standaard al dikke LM en is dus ook prima.
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
- Desmond Prins
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 20:40
- Locatie: Vaassen
- ZamBeZi
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 24 jul 2006, 14:51
- Locatie: Den Haag Domme vragen: te veel
ik heb inmiddels ff gebeld met een collega die net een Jetta heeft besteld voor iets actuelere cijfers; de Jetta Comfortline 1,9 TDI is zonder bij te betalen net te leasen; een kale 2,0 TDI is zomaar 6 tientjes bijleggen! De Octavia met de 2,0 TDI valt binnen de norm. In hoeverre een Leon 2,0 TDI nog binnen de norm valt is even afwachten, maar het valt wel op (op basis van een heel oud lijstje) dat de tarieven voor een 2,0 echt fors hoger zijn dan een 1,9 TDI.
Laat ik maar niet te veel op de zaak vooruitlopen, maar die FR kan ik wel schrappen. De Sportback 1,9 TDI zal ook wel (iets) boven de norm liggen.
Misschien ben ik iets te optimistisch geweest en moet ik me maar focussen op:
- Leon Sport-up 1,9 TDI + chip + veel opties
- Jetta Comfortline 1,9 TDI (redelijk standaard)
- Octavia Elegance Station 2,0 TDI met wat leuke opties (bijv. 16" lm > 15" lm is echt geen porum en verder heeft de Elegance alle opties standaard die ik op de Ambiente toch wel zou nemen)
Laat ik maar niet te veel op de zaak vooruitlopen, maar die FR kan ik wel schrappen. De Sportback 1,9 TDI zal ook wel (iets) boven de norm liggen.
Misschien ben ik iets te optimistisch geweest en moet ik me maar focussen op:
- Leon Sport-up 1,9 TDI + chip + veel opties
- Jetta Comfortline 1,9 TDI (redelijk standaard)
- Octavia Elegance Station 2,0 TDI met wat leuke opties (bijv. 16" lm > 15" lm is echt geen porum en verder heeft de Elegance alle opties standaard die ik op de Ambiente toch wel zou nemen)
Laatst gewijzigd door ZamBeZi op 11 sep 2006, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- ZamBeZi
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 24 jul 2006, 14:51
- Locatie: Den Haag Domme vragen: te veel
1,65 m; zo zie ik (verwende) secretaresses graagJelmer850i schreef:Hoezo?ZamBeZi schreef:geen 1 voor mij; leuk voor verwende secretaresses van 1,65 mRebel schreef:BMW 1-serie
Ik met mijn 2 meter zit er ook ruim en comfortabel in!

anyway: ik vind die 1 een leuke auto, maar meer een vrouwenauto en bovendien voor mij te krap; ik zit er niet geweldig in met mijn 1,88 m en ook de kofferbak is dramatisch klein
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Het is ook niet mijn auto hoor..ZamBeZi schreef:1,65 m; zo zie ik (verwende) secretaresses graagJelmer850i schreef:Hoezo?ZamBeZi schreef: geen 1 voor mij; leuk voor verwende secretaresses van 1,65 m
Ik met mijn 2 meter zit er ook ruim en comfortabel in!![]()
anyway: ik vind die 1 een leuke auto, maar meer een vrouwenauto en bovendien voor mij te krap; ik zit er niet geweldig in met mijn 1,88 m en ook de kofferbak is dramatisch klein
Maar voor de bestuurder is hij best wel ruim, alleen qua breedte niet.
Geef mij maar een M5 8)

Ps. Leon lijkt me het best! Maar goed, daar rij je ook al een tijdje in..
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Helaas wel, tenminste dat is mij verteld door Matthijs (verkoper bij Edwin). De octavia RS is wel in het wit teverbaar maar mijn vooekeur gaat uit naar de Leon.Hans, meen je dat over die kleur?
Geen probleem, goed om te zien dat de handel lekker doorloopt en Matthijs heeft me prima geholpen. Als je nu ook nog die FR in het wit met 18 inch antraciet/titanium velgen kunt leveren heb je een dealEn Hans, sorry dat ik je niet even een hand gegeven heb, maar ik was met 6 mensen tegelijk bezig

-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
A3 Sportback is m'n eerste keus. Gedrogeerd door de marketing als ik ben(en ik vind 'm mooi) Als ik niet beter wist, reed ik nog steeds Audi, of alweer
De Alfa 159 JTD wacht een maatje van mij sinds eind juli begin aug op, hij is al gebouwd, ding staat op de trein te wachten...serieus.
Word ik gestoord van , van die fratsen(hij reed A3 nieuw model en baalt ook best)en ik zeg nog:Blijf Duits rijden, Italianen hebben lekkere pizzas en (hadden)Sophia Loren en her en der een leuk racertje op de vingers van 1 door vuurwerk verminkte hand te tellen(F430, Murcielago)
Maar dat terzijde.

De Alfa 159 JTD wacht een maatje van mij sinds eind juli begin aug op, hij is al gebouwd, ding staat op de trein te wachten...serieus.
Word ik gestoord van , van die fratsen(hij reed A3 nieuw model en baalt ook best)en ik zeg nog:Blijf Duits rijden, Italianen hebben lekkere pizzas en (hadden)Sophia Loren en her en der een leuk racertje op de vingers van 1 door vuurwerk verminkte hand te tellen(F430, Murcielago)
Maar dat terzijde.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Hielke en 8 gasten