Porsche 3d Rendering

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Porsche 3d Rendering

Bericht door HSR » 02 dec 2008, 21:29

Vriend van mij heeft even een van zijn creaties op Vimeo gezet. Porsche 997 turbo rendering.

http://www.vimeo.com/2222258" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben met name benieuwd naar de mening van Femme en andere video techneuten.

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Porsche 3d Rendering

Bericht door Tom » 02 dec 2008, 21:41

Gaaf, ziet er erg goed uit!
Wel iemand die weet waar ie mee bezig is :)

Enige puntje wat ik 'jammer' vond was het wegrijden. dat zag er niet realistisch uit. Lijkt mij ook erg moeilijk om in 3D realistisch voor elkaar te krijgen hoor, maar zou het nu liever weglaten.

(Logo van ze is trouwens wel lelijk.)

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Porsche 3d Rendering

Bericht door Luuk » 02 dec 2008, 22:13

Schitterend gedaan! Ik zou er nooit het geduld voor hebben, maar o wat kan zo'n resultaat er strak uit komen. :forum:
Het model (bij de koplampen en achterlichten) klopt toch nét niet helemaal, maar toch: Prachtig! :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Porsche 3d Rendering

Bericht door Joop » 02 dec 2008, 22:21

Idd. iemand die weet hoe iets dergelijks opgezet moet worden en dit niet voor het eerst doet...

...het wegrijden is niet helemaal natuurlijk wat Tom eigenlijk ook al aangeeft.

Maar verder ziet de auto en weerspiegelingen er natuurgetrouw uit... :clap:

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Porsche 3d Rendering

Bericht door HSR » 02 dec 2008, 23:21

Bedankt voor de feedback. Wegrijden is inderdaad een van de moeilijkste dingen om te realiseren. 3d model maken is 1 en het ook nog eens in motion zetten is echt onvoorstelbaar moeilijk en helemaal tijdrovend. *edit* Een paar keer het wegrijden bekeken. Moet zeggen dat ik het behoorlijk netjes vind. De wagen zet zich zelfs even als je goed kijkt, een mooi detail.

Het model is volgens mij wel 100% kloppend maar mist net op een paar kleine puntjes finesse. Echter, dan kom je weer uit bij de eeuwen oude pareto distributie, de 80/20 regel.


Hun logo ( symbool uit de Maya ) vind ik overigens enorm gaaf. Lekker eigenwijs en niet zo bauhaus strak.

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Porsche 3d Rendering

Bericht door Jurriuit » 03 dec 2008, 11:10

hugo schreef: Het model is volgens mij wel 100% kloppend maar mist net op een paar kleine puntjes finesse.
996 achterlichten op een 997? :lol:

Dat is ook mijn enige puntje van kritiek. Het geheel ziet er erg gaaf uit, sommige shots is het heel slecht van echt te onderscheiden :clap:
Respect voor de makers, ik zou dit never voor elkaar krijgen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 3d Rendering

Bericht door Macboy » 03 dec 2008, 22:56

Die achterlichten weet ik niet, maar nu je het zegt lijkt het wel zo ja :)

En wat Hugo zegt: de auto duikt in de veren bij het wegrijden, dat is echt wel cool gedaan, maar moet je even 'zien' !

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Porsche 3d Rendering

Bericht door HSR » 03 dec 2008, 23:27

JURRIUIT OV schreef:
hugo schreef: Het model is volgens mij wel 100% kloppend maar mist net op een paar kleine puntjes finesse.
996 achterlichten op een 997?

Achterlichten zijn vergeleken met de 997 net een maatje te groot. Echter dit komt ook doordat bij de render witte vlakken van de achterlichten niet omringt zijn met een stuk rood glas zoals dat bij de 997 wel het geval is. Ik zal dit aankaarten, kijken of het nog te veranderen is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten