Wat is de beste FWD ooit gemaakt?
-
OnlineMark 320iS
Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?
Hier komt ie dan, uit de EVO van september 2006:
1. Integra DC2
2. Clio II RS Trophy (dus de fase II versie met 180pk)
3. Mini Cooper S Works GP
4. Golf V GTI
5. Clio Williams
6. 205 1.9 GTI
Van de overige deelnemers wordt geen ranglijst gemaakt, hieronder heb ik ze opgenomen in chronologische volgorde:
- Golf I GTI,
- Lotus Elan,
- Corrado V6,
- 106 Rallye,
- Fiat Barchetta,
- Ford Puma,
- Peugeot 306 Rallye (hier niet geleverd bij mijn weten, hij heeft iig het S16 blok met 167pk),
- Focus I RS,
- Clio III RS.
Als ik de tests van de Megane R26.R zo lees zou die in een update van bovenstaande test wel eens als beste naar voren kunnen komen lijkt me. Als ik een FWD moest kiezen zou die het in ieder geval worden.
1. Integra DC2
2. Clio II RS Trophy (dus de fase II versie met 180pk)
3. Mini Cooper S Works GP
4. Golf V GTI
5. Clio Williams
6. 205 1.9 GTI
Van de overige deelnemers wordt geen ranglijst gemaakt, hieronder heb ik ze opgenomen in chronologische volgorde:
- Golf I GTI,
- Lotus Elan,
- Corrado V6,
- 106 Rallye,
- Fiat Barchetta,
- Ford Puma,
- Peugeot 306 Rallye (hier niet geleverd bij mijn weten, hij heeft iig het S16 blok met 167pk),
- Focus I RS,
- Clio III RS.
Als ik de tests van de Megane R26.R zo lees zou die in een update van bovenstaande test wel eens als beste naar voren kunnen komen lijkt me. Als ik een FWD moest kiezen zou die het in ieder geval worden.
- Knot
Honda | The Power of Dreams
Amen
Amen

- M-Roadster
De beleving is leuker in de R53. Om onderstaande redenErik K. schreef:Ik ga dan toch voor de R56 hoorM-Roadster schreef:MINI Cooper S (R53) 8) Zonder twijfel!

Jep en dat maakt de beleving leukerKnot schreef:Die Mini R56 is toch met die laffe turbo? Doe mij de superchargerversie maar, die jankt tenminste

Ze hebben beide hun plus- en minpunten.Erik K. schreef:Klopt, maar de turbo MINI rijdt echt veel beter dan de gillende charger
R56 is beter elke dag te gebruiken en is über zuinig.
R53 is leuker om te rijden, wat spartaanser.
Hoe dan ook, heb van beide MINI's enorm genoten! Jammer dat de eind-ervaring met de R56 zo kut is afgelopen, anders zou ik je mening waarschijnlijk delen.

Heb verder niet veel FWD-ers gereden op de Volkswagen GTi-tjes en Focus ST na, dus vandaar de voorliefde voor MINI's

-
Leuke lijst.
Opvallend ertussen is de Fiat Barchetta, nooit veel over gehoord en geweten dat ie tussen zo'n lijstje kan staan.
De Puma is ook een underdog, weet dat Tiff Needell er helemaal lyrisch over was destijds!
Verder zijn franse auto's goed vertegenwoordigd. 205GTI ook hoog, niet verwacht tussen de andere vrij moderne auto's.
Opvallend ertussen is de Fiat Barchetta, nooit veel over gehoord en geweten dat ie tussen zo'n lijstje kan staan.
De Puma is ook een underdog, weet dat Tiff Needell er helemaal lyrisch over was destijds!
Verder zijn franse auto's goed vertegenwoordigd. 205GTI ook hoog, niet verwacht tussen de andere vrij moderne auto's.
- Stéphane
Dat vind ik niet zo gek. Ik vind de Mini nogal overrated eigenlijk.indobesar schreef:Een EVO van vorig jaar had een soortgelijke test. De Integra Type R won. Zelfs van de Mini Cooper S JCW GP.
Zelf er een paar keer in gereden en ik was er niet van onder de indruk eigenlijk. Wel van onder andere de EP3 Civic Type R en de DC2 Integra Type R. Verder dan inderdaad de R26R van Renault en de Clio RS, de vorige versie.
Edit: Ik zie net de post van Mark320is pas, daar sluit ik me grotendeels bij aan.
Laatst gewijzigd door Stéphane op 02 dec 2008, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Visser
JDM DC2 Type-R - R spec met wat Mugen dingetjes, zoals mijn vriendin hem heeft.
Beter word het niet heren.........................
Laatst gewijzigd door Jan Visser op 02 dec 2008, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
:playcar:
- Stéphane
Hmm...daar kom je nu mee. Foto'sJan Visser schreef:JDM DC2 Type-R - R spec met wat Mugen dingetjes, zoals mijn vriendin hem heeft.

- Knot
Inderdaad... moet een wereldwijf zijn als ze zo'n auto rijdt!!!
- Stéphane
Eén van mijn persoonlijke favorieten is trouwens ook de EK9 Civic Type R :shakeit:
- Knot
De EK9 is ook een wereldbak maar kan niet tippen aan de DC2.
Overigens wel jammer dat wij de EK9 nooit gehad hebben, we moesten t doen met een "laffe" Vti....
Pas wel eentje geschoven in NL (RHD) voor 7500 iets in die trend.
Overigens wel jammer dat wij de EK9 nooit gehad hebben, we moesten t doen met een "laffe" Vti....
Pas wel eentje geschoven in NL (RHD) voor 7500 iets in die trend.
- Stéphane
Was iets duurder. Ik heb contact met de huidige eigenaarKnot schreef:Pas wel eentje geschoven in NL (RHD) voor 7500 iets in die trend.

- Jan Visser
En voila..........Stéphane schreef:Hmm...daar kom je nu mee. Foto'sJan Visser schreef:JDM DC2 Type-R - R spec met wat Mugen dingetjes, zoals mijn vriendin hem heeft.
Het trouwens een '98er DC2, dus de versie met grotere velgen en remmen.........
- Jan Visser
Vast een '96er of een '97er, die zijn nog redelijk te betalen i.v.m. eentje uit 98 of nieuwer.Stéphane schreef:Was iets duurder. Ik heb contact met de huidige eigenaarKnot schreef:Pas wel eentje geschoven in NL (RHD) voor 7500 iets in die trend.DC2 is beter, maar desondanks is zo'n EK9 gewoon een übergaaf bakkie. Ik zou voor allebei tekenen trouwens en ik sluit niet uit dat dat nog gaat gebeuren :shakeit:
-
Ik stap net me auto uit en die vertelde mij dat ik voor de clio williams moest stemmen

- Stéphane
@Jan: Mooi ding. Ben wel benieuwd hoe je dat geregeld hebt allemaal, dus een PM is coming your way 

-
EK9 is inderdaad heel gaaf. Heb zelfs echt nog heel serieus contact gehad met een vent in Belgie die een 1997 VTI had met nog wat zooi erop. KW2 eronder en de hele rambam. Wilde er 7K voor hebben en dat was mij te duur. Echter wel een serieus gaaf ding dat stuurt als geen ander.
147 GTA, sprak vandaag een collega van mij die er een heeft. Hij wist mij te vertellen dat de remmerij op zo'n 147 GTA hetzelfde is als wat er op de Ferrari 360 zit. :o
de R26.R komt in de laatste EVO echt extreem goed uit de test. Schijnt echt een juweeltje te zijn. Wat is nu uiteindelijk de ultieme FWD'er?
De Cadillac Seville STS natuurlijk !!

147 GTA, sprak vandaag een collega van mij die er een heeft. Hij wist mij te vertellen dat de remmerij op zo'n 147 GTA hetzelfde is als wat er op de Ferrari 360 zit. :o
de R26.R komt in de laatste EVO echt extreem goed uit de test. Schijnt echt een juweeltje te zijn. Wat is nu uiteindelijk de ultieme FWD'er?
De Cadillac Seville STS natuurlijk !!
-
Ik val in herhaling, maar ik ben gelukkig niet de enige
Overigens schijnt die speciale civic sedan ook erg goed te zijn, die wil ik ook nog wel een kansje geven.
http://cars.uk.msn.com/Reviews/article. ... d=10896961" onclick="window.open(this.href);return false;

De reno omdat die in het ultieme autotijdschrift EVO op de vierde plek eindigt na de Nissan GT-R,,,. Lambo LP560-4.... en GT2...Tom schreef:Is alleen nog weinig bekend van die megane toch? Heb er nog geen testen van gezien of goede vergelijkingen met andere auto's. Beetje voorbarig om het nu al de beste fwd ooit te noemen. Of ben ik niet op de hoogte?luco hornsveld schreef:megane r26r?
Heb em er wel bijgezet want zal ongetwijfeld een lekkere fwd zijn. Past ook zeker in het rijtje.
Overigens schijnt die speciale civic sedan ook erg goed te zijn, die wil ik ook nog wel een kansje geven.
http://cars.uk.msn.com/Reviews/article. ... d=10896961" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jeroen
147 GTA, sprak vandaag een collega van mij die er een heeft. Hij wist mij te vertellen dat de remmerij op zo'n 147 GTA hetzelfde is als wat er op de Ferrari 360 zit.
Ja natuurlijk.....Ik heb daar nog nooit van gehoord, en ik kan me er niks bij voorstellen.
-
Brembo 330mm zit op een 147GTA.
-
sluit ik mij geheel bij aan!Roman schreef:- Focus RS
- Integra Type-R
- Casper
Waar blijft de poll?
!00% zeker de Integra Type-R overigens.....

!00% zeker de Integra Type-R overigens.....
-
De rallye staat ook in het lijstje:)
Heerlijke balands heeft een rallye inderdaad, en lekker motortje erbij,
Tuurlijk is een integra meer geweld

Tuurlijk is een integra meer geweld

-
Google vertelt mij dat die ook op de 360 Modena zitten met een discrepantie in schijf grote. Echter, dit lijkt ook markt afhankelijk te zijn.Aernoudt schreef:Brembo 330mm zit op een 147GTA.
Laatst gewijzigd door HSR op 03 dec 2008, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Erik Stoffelsen schreef:De rallye staat ook in het lijstje:)
Tuurlijk is een integra meer geweld![]()
de totale afwezigheid van enige balans zorgt er juist voor dat de 106 rallye zo gaaf rijdt.