Trappen mensen hierin?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tomaz

Trappen mensen hierin?

Bericht door Tomaz » 10 mei 2006, 01:37

http://www.marketingsucces.info/

Lees even wat er achter die link zit en bedenk je vervolgens hoe naïef je moet zijn om er serieus in te geloven. :roll:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 10 mei 2006, 02:43

Tsja, ik heb wel eens het verhaal gehoord van een Zwitserse professor die voor een miljoen dollar in een Nigerian scam trapte; iedereen wil snel veel geld verdienen en er zijn dan altijd mensen die misbruik weten te maken van de $$$ tekens in anderen hun ogen. Is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven en zolang dat zo blijft, blijven dit soort piramidespelen in alle mogelijke vormen op duiken.

Laatste die ik ken is zo'n Paypal trucje, moet je een paar cent doorsturen en jezelf onderaan een lijst van 5 namen zetten en weet ik wat.
Geniaal bedacht omdat je met Paypal meteen al een enorme lijst met contacten hebt, die je met een klik allemaal in één keer kunt mailen, maar je moet wel behoorlijk dom of wanhopig zijn om er nog in te trappen.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 10 mei 2006, 02:45

Hey Peter, wil je niet toevallig nog een partijtje biostabils kopen? Scammen is zó 2005 man! :roll:

Tomaz

Bericht door Tomaz » 10 mei 2006, 02:48

Er zijn trouwens wel voorbeelden van mensen die die Nigeriaanse scammers aan het lijntje hielden. Ongelofelijk wat je die lui kan laten doen op afstand, geweldig gewoon, ff linkje zoeken.

[edit]
Meesterlijk gewoon, een site met complete handleiding en 15 pagina´s "hall of shame"! http://www.419eater.com/html/hall_of_shame.htm

Tomaz

Bericht door Tomaz » 10 mei 2006, 03:36

Tom

Bericht door Tom » 10 mei 2006, 09:49

Gvd die rico ik begrijp het in 1 keer
snel die gare alfa de deur uit

:lol: :lol:

Hubert D

Re: Trappen mensen hierin?

Bericht door Hubert D » 27 nov 2008, 16:52

Schopje.

Ik wil iets verkopen en krijg een engelstalige mail terug die STINKT
Thanks so much for the quick response,Firstly i want you to understand that i'm from Paris in France and I'm buying this item for my grandson who is on vacation with his mum who works for the France embassy in west africa as a birthday gift and paying you the exact price you want for it because its needed as a matter of urgency by my grandson who i'm buying it for and also I have searched on the internet myself to know the shipping cost and its around 40.00Euro through (TPG EXPRESS MAIL ) ,so i'm offering you a sum of 350.00 Euro including shipping cost for this item and will be sending you the money in a very fast and secured way which I've been using for the past 2 years, which is either via bank transfer for auction payment or paypal.So if this is okay by you,get back to me with either your paypal account details such as :

Name :
Paypal account email address:
Address and phone number :

Or your bank account details such as :

Name :
Bank name :
Bank account number:
Bic code :
Iban:

Once i have either your paypal account details or bank account details payment will be made ASAP
Thanks and God bless.
Maar als hij via PayPal betaald is er geen probleem toch? Of zie ik dat verkeerd?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 nov 2008, 17:21

Bij West Africa was ik 't vertrouwen al kwijt. Lees die instructies even hierboven. :)

Je moet antwoorden: Because it's a present I will sent it to you for free, I really don't want this item anymore, I'm happy if you and your grandson are happy. What's your address? I will bring it myself, because I work for the West African Nigerian National Petroleum Corporation.

http://www.crimes-of-persuasion.com/Cri ... gerian.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 nov 2008, 17:27

Dat je er trouwens nog in stinkt ook verbaast me!

Hubert D

Bericht door Hubert D » 27 nov 2008, 20:26

Nou, ik trap er niet in. Het verbaasd me alleen dat hij aanbied om met paypal te betalen, omdat ik dacht dat dat een waterdicht betalingssysteem was. Die verhalen van Western Union e.d. ken ik allemaal wel.

Vandaar :wink:

Dexter

Bericht door Dexter » 28 nov 2008, 09:17

Zoals ik het lees wil hij je € 350,- voor de spullen incl.verzendkosten vooruit betalen via Paypal of op je bankrekening.
Verkoop je via E-bay of iets dergelijks? Dan is Paypal 100% veilig.
Vooruit betalen op je bankrekening is trouwens ook mogelijk zonder al teveel risico maar niet 100% veilig.

Wat ik daarnaast ook zie is dat hij zelf al heeft opgezocht bij TPG mail dat het verzenden van je spullen € 40,- moet kosten.
Hij weet dus blijkbaar dat je in Nederland woont en heeft de moeite genomen om uit te zoeken wat verzenden moet kosten.
Niet iets wat een scammer zou doen....die willen dat je eerst iets aan hun betaald of je bankrekening beschikbaar stelt.
Ik zou gewoon voor Paypal gaan en eerst zijn Paypal gegevens en adresgegevens opvragen.
Dan kun je direct zien of hij zelf een verified Paypal lid is...... :police:

René130i

Bericht door René130i » 28 nov 2008, 09:39

Vooruit betalen op je bankrekening is trouwens ook mogelijk zonder al teveel risico maar niet 100% veilig.
Vanuit het buitenland toch storneren?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 nov 2008, 10:31

Misschien is het verhaal wel juist, maar toch vertrouw ik 't niet.

Hubert D

Bericht door Hubert D » 28 nov 2008, 12:12

Het product staat op marktplaats, vandaar dat de 'koper' weet dat ik uit NL kom.
Het is dus geen ebay verkoop.

Ik heb er alleen ook geen lekker gevoel bij, het rammelt aan alle kanten. Ook het spreken over "the item" ipv de productnaam, "God bless", etc.
Aan de andere kant, als via paypal mijn geld gewoon veilig is, dan is er geen probleem.

Ik zit nu te twijfelen tussen niet reageren en doorzetten via paypal... :roll:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 28 nov 2008, 12:24

Totdat ik de link aanklikte dacht ik dat het over Efficient Dynamics ging.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 28 nov 2008, 12:26

NIET in trappen is scam.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=I%2 ... who+&meta=" onclick="window.open(this.href);return false;

;)

Hubert Duijzer schreef:Schopje.

Ik wil iets verkopen en krijg een engelstalige mail terug die STINKT
Thanks so much for the quick response,Firstly i want you to understand that i'm from Paris in France and I'm buying this item for my grandson who is on vacation with his mum who works for the France embassy in west africa as a birthday gift and paying you the exact price you want for it because its needed as a matter of urgency by my grandson who i'm buying it for and also I have searched on the internet myself to know the shipping cost and its around 40.00Euro through (TPG EXPRESS MAIL ) ,so i'm offering you a sum of 350.00 Euro including shipping cost for this item and will be sending you the money in a very fast and secured way which I've been using for the past 2 years, which is either via bank transfer for auction payment or paypal.So if this is okay by you,get back to me with either your paypal account details such as :

Name :
Paypal account email address:
Address and phone number :

Or your bank account details such as :

Name :
Bank name :
Bank account number:
Bic code :
Iban:

Once i have either your paypal account details or bank account details payment will be made ASAP
Thanks and God bless.
Maar als hij via PayPal betaald is er geen probleem toch? Of zie ik dat verkeerd?

allen

Bericht door allen » 28 nov 2008, 12:34

Dennis Cavallino schreef:Misschien is het verhaal wel juist, maar toch vertrouw ik 't niet.
LOL, je staat op het randje van naïviteit. :wink:

Hubert D

Bericht door Hubert D » 28 nov 2008, 12:53

E60 M5 schreef:NIET in trappen is scam.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=I%2 ... who+&meta=" onclick="window.open(this.href);return false;

;)
LOL :D Inderdaad ja.
Je krijgt dus een nep paypal mail.
Ik vroeg me al af hoe dat teruggedraaid zou moeten worden, maar dat lossen ze dus anders op.
Ze worden steeds slimmer daar.
Wat ik alleen niet snap is dat ze diep in marktplaats zitten te zoeken, maar niet de moeite nemen om even de productnaam te gebruiken.

Maar goed, ik geef de gegevens van Cavallino wel even door, dan maakt die het wel even rond :wink:

Dexter

Bericht door Dexter » 28 nov 2008, 13:37

Hubert Duijzer schreef:
E60 M5 schreef:NIET in trappen is scam.

;)
LOL :D Inderdaad ja.
Je krijgt dus een nep paypal mail.
Ik vroeg me al af hoe dat teruggedraaid zou moeten worden, maar dat lossen ze dus anders op.
Ze worden steeds slimmer daar.
Wat ik alleen niet snap is dat ze diep in marktplaats zitten te zoeken, maar niet de moeite nemen om even de productnaam te gebruiken.

Maar goed, ik geef de gegevens van Cavallino wel even door, dan maakt die het wel even rond :wink:
Ze zijn inderdaad 'goed' bezig........ :shocking:
Ik wist niet dat het al zover ging dat ze zelfs fake Paypal mailtjes stuurden met de letterlijke tekst erin die Paypal ook hanteert.
Het enige wat ze nu nog duidelijk verraadt is deze zin:This Transaction will not be displayed in your Recent Activity list on your Account Overview,until we have received the shipment tracking number for the item for verification.Please Take Note

En daarna deze (inclusief taal- en grammaticafouten): This PayPal® payment has been deducted from the buyer's account and has been " APPROVED "but will not be credited to your account until the shipment tracking number is sent to us for shipment verification so as to secure both the buyer and the seller.
Below are the necessary information requested before your account will be credited. Send tracking number to us or email us through this mail order-helpline@consultant.com customer service care will attend to you. As soon as you send us the shipment's tracking number to us for security purposes and the safety of the buyer and the seller,the money will be credited to your account.

Maar de meeste mensen die niet vaak van Paypal gebruik maken zouden daar dus zomaar geloof aan kunnen hechten.
Ik gebruik Paypal regelmatig en weet uit ervaring dat je alle betalingen (inkomende en uitgaande) altijd direct in je overzichten terug ziet.
Dat heeft dus niks met het eerst ontvangen van dat shipment tracking number te maken.

En zo wordt je steeds weer wat wijzer..... Thanks Habib! :thumbup:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 dec 2008, 15:38

Anders kopen jullie er even wat sarcasme smileys bij via mijn paypal account :bag:

Plaats reactie