Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
sinds donderdag 27 november hebben we in Haarlem een toyota dealer minder, ik zag gisteren een aantal trailers voorbij komen met allerlei toyota's er op, met en zonder kenteken en hoorde vandaag dat Dijksman failliet is.
je praat niet over zomaar een dealer, het is een dealer met 4 zaken ofzoiets. in totaal iets van 80 banen weg!
is niet niks!
dealerschap afgenomen en alles...
dealerschap was al iets van 25 jaar oud (onder de diverse namen)
vraag mij meteen af hoe het met de Duifjes is! alles nog oke?
Haarlems dagblad over dit
http://www.toyota-dijksman.nl/
je praat niet over zomaar een dealer, het is een dealer met 4 zaken ofzoiets. in totaal iets van 80 banen weg!
is niet niks!
dealerschap afgenomen en alles...
dealerschap was al iets van 25 jaar oud (onder de diverse namen)
vraag mij meteen af hoe het met de Duifjes is! alles nog oke?
Haarlems dagblad over dit
http://www.toyota-dijksman.nl/
-
Re: Toyota dealer Dijksman failliet
Ik las het vanmorgen in de krant inderdaad... vaag hoor 
Jacco kijk je uit?

Jacco kijk je uit?

Laatst gewijzigd door Metchu op 29 nov 2008, 04:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niall
Doet me denken aan dit: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 71#p347871" onclick="window.open(this.href);return false; en Jacco's antwoord erop 
Blijft triest voor de mensen die er werken, zal ook niet de laatste zijn die valt.......

Blijft triest voor de mensen die er werken, zal ook niet de laatste zijn die valt.......

Laatst gewijzigd door Niall op 28 nov 2008, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Op de rand van de afgrond... Dan de auto's maar vast wegtrekken en het dealerschap wegnemen. Dat is zoiets als iemand die zich krampachtig omhoog probeert te trekken op het randje van de afgrond, even vrolijk op de vingers staan. Dan weten we zeker dat hij valt. 

- Fabian
T gaat al even zo hoor helaas:
http://www.automotive-online.nl/home/55 ... ensen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.automotive-online.nl/home/55 ... laard.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.automotive-online.nl/home/55 ... braat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zullen er de komende maanden nog veel meer onderdoor gaan vrees ik........
http://www.automotive-online.nl/home/55 ... ensen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.automotive-online.nl/home/55 ... laard.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.automotive-online.nl/home/55 ... braat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zullen er de komende maanden nog veel meer onderdoor gaan vrees ik........
-
HDMG was een van de eerste dominostenen?
- Niels v D
Zal echt niet de laatste wezen..Hier in de buurt is Auto Janse afgelopen week failliet verklaard. Totaal 5/6 bedrijven met alfa, saab, seat, lancia. Niet echt merken die je in deze tijd wil verkopen denk ik..
Jacco zit wat dat betreft wel wat veiliger met skoda en toyota.
Jacco zit wat dat betreft wel wat veiliger met skoda en toyota.
- Snipe
Misschien is het wel goed als de markt een beetje wordt opgeschud, is het eindelijk eens voorbij met die aanstellerij in de glaspaleizen.
- @iko
Je zal je geld maar overgemaakt hebben, omdat je morgen je nieuwe auto zou komen afhalen...
- RVV
Mod pet op
Van de 8 berichten zie ik in 4 berichten Jacco's naam opduiken.. Aangezien Jacco met dit specifieke geval niets te maken heeft, is het misschien beter zijn naam achterwege laten, tenzij Jacco zelf inhoudelijk een reactie geeft. Niets is vervelender om als ondernemer (on)bedoeld in verband te worden gebracht met ellende bij een ander bedrijf.

Van de 8 berichten zie ik in 4 berichten Jacco's naam opduiken.. Aangezien Jacco met dit specifieke geval niets te maken heeft, is het misschien beter zijn naam achterwege laten, tenzij Jacco zelf inhoudelijk een reactie geeft. Niets is vervelender om als ondernemer (on)bedoeld in verband te worden gebracht met ellende bij een ander bedrijf.
- Snipe
Daarom moet je ook niet aanbetalen, en al zeker niet bij een autodealer in deze tijd...
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
ja sorry hoor, maar wat bedoel je met de hint tussen de haakjes? ga je zeggen dat er mensen zijn die zoiets met opzet doen hier? of is dit een gevalletje: zoals de waard is..? ja, ik voel mij lichtelijk in het kruis getast met deze subtiliteit. modereren oke, maar ga er dan geen dingen bij halen die er niet staan.Rico schreef:Mod pet op![]()
als er al iets werd gelezen, word dat nu zeker gedaan.

- RVV
Ik bedoel er verder niks mee en haal er ook geen dingen bij die er niet staan, dat doe jij nu
Is gewoon algemeen bedoeld.

Is gewoon algemeen bedoeld.
- Casper
Ik was gisteren op de autoboulevard in Haarlem hier, en het zag er redelijk treurig uit bij Dijksman....Showroom leeg, diverse Koopman transport wagens met auto's erop....niet goed....
- cooldragon
Was Dijksman die toyota dealer op de autoboulevard? Of was dat Kooyman & De Groot?
-
Ook maar even mijn Mod pet opgezet.......
en vervolgens hier en daar wat subtiliteit ingebracht en wat zaken verwijderd......
On-topic: Kijk het is wel duidelijk dat dealers zwaar hebben moeten investeren om hun glazen paleizen te kunnen laten verrijzen.
Dat het dan niet bij één vestiging en één merk blijft is vaak het gevolg van de toenemende schaalvergroting in de branche welke ook mede door de importeurs wordt opgelegd.
Hoeveel 'kleine' dealers zijn er eigenlijk nog? Ik zie ze namelijk bijna niet meer.
En als het dan mis gaat en de teruglopende omzet de kosten nog nauwelijks kan dekken, laat staan dat er over winst kan worden gesproken, dan wordt gewoon de stekker uit zo'n bedrijf getrokken.
Dat daarbij alle in consignatie geleverde auto's razendsnel uit de failliete boedel worden gehaald is niet meer dan logisch.
Ik zou daar de inside view van Jacco wel eens over willen weten eigenlijk.

On-topic: Kijk het is wel duidelijk dat dealers zwaar hebben moeten investeren om hun glazen paleizen te kunnen laten verrijzen.
Dat het dan niet bij één vestiging en één merk blijft is vaak het gevolg van de toenemende schaalvergroting in de branche welke ook mede door de importeurs wordt opgelegd.
Hoeveel 'kleine' dealers zijn er eigenlijk nog? Ik zie ze namelijk bijna niet meer.
En als het dan mis gaat en de teruglopende omzet de kosten nog nauwelijks kan dekken, laat staan dat er over winst kan worden gesproken, dan wordt gewoon de stekker uit zo'n bedrijf getrokken.
Dat daarbij alle in consignatie geleverde auto's razendsnel uit de failliete boedel worden gehaald is niet meer dan logisch.
Ik zou daar de inside view van Jacco wel eens over willen weten eigenlijk.

- Knot
Ik betaal gewoon 500 aan, puur om te laten zien dat je de boel niet fopt, echte geld boek ik een dag of 2 van tevoren over met kenteken en meldcode in de overboeking.Snipe schreef:Daarom moet je ook niet aanbetalen, en al zeker niet bij een autodealer in deze tijd...
Je moet dan toch op een of andere manier aanspraak kunnen maken op de aangekochte auto? Kans is zo klein mogelijk als je op een doordeweekse dag overboekt en 2 dagen later de auto laat afleveren.
-
Lijkt me dat je ook op jouw manier geen poot hebt om op te staan Rody.Knot schreef:Ik betaal gewoon 500 aan, puur om te laten zien dat je de boel niet fopt, echte geld boek ik een dag of 2 van tevoren over met kenteken en meldcode in de overboeking.Snipe schreef:Daarom moet je ook niet aanbetalen, en al zeker niet bij een autodealer in deze tijd...
Je moet dan toch op een of andere manier aanspraak kunnen maken op de aangekochte auto? Kans is zo klein mogelijk als je op een doordeweekse dag overboekt en 2 dagen later de auto laat afleveren.
Zolang jouw geld op hun rekening staat en het kenteken van de auto niet op jouw naam, vallen beide zaken in de boedel van de onderneming.
Dat je een aanspraak hebt staat buiten kijf, maar ik denk dat je bij een faillissement gewoon je plaats in de rangorde van schuldeisers in mag nemen.
En daar sta je niet vooraan......

- Knot
Tsja, eigenlijk wel, maar ik probeer de termijn wel te beperken, geen weken van tevoren overboeken zegmaar.
Ik vind het zo'n gedoe om met een smak 50jes over het buro te komen daar, je bent langer aan het tellen dan je je auto netjes warmrijdt..
Ik vind het zo'n gedoe om met een smak 50jes over het buro te komen daar, je bent langer aan het tellen dan je je auto netjes warmrijdt..

-
Wanneer een autobedrijf een aanbetaling van mij wil dan ben ik per direct weg. Geld boek ik wel telefonisch over op het moment dat ik de auto kom halen. Want als zo'n bedrijf een kopie mag maken van m'n legitimatie en ik er een koopcontract mee heb getekend dan moet dat voldoende vertrouwen geven dat ik serieus ben. Durft de verkoper me dan nog te vertellen dat hij me niet vertrouwd heb ik ook nieuws voor hem (of haar). Het is wederzijds! :idea:
-
Ik heb geloof ik nog nooit een aanbetaling hoeven te doen.
Zou bij grotere bedragen en/of twijfel overwegen om een bankgarantie te geven.
Zou bij grotere bedragen en/of twijfel overwegen om een bankgarantie te geven.
- cooldragon
Aanbetaling bij aanschaf van een auto is mij inderdaad ook nog nooit gevraagd.... 

- Casper
Dijksman zit/zat daar op de Autoboulevard.cooldragon schreef:Was Dijksman die toyota dealer op de autoboulevard? Of was dat Kooyman & De Groot?
Overigens wel apart dat er niks te lezen is op de website van Dijksman....
- duifjes.com
Ach eigenlijk is het heel simpel de kosten zijn op dit moment hoger dan de opbrengsten bij de gemiddelde dealer en als je geen geld hebt hou je dat niet lang vol. Er gaan er nog veeeel meer volgen!
Jan 2009 komen weer veel inruilers binnen dealers staan al vol en dan.....kunnen ze het niet meer betalen.
Wij draaien gewoon goed maar heb een bepaalde manier van werken voor diegene die het leuk vindt wil ik het graag uitleggen ben niet zo van hele verhalen tikken kan het beter verbaal.
Keyword is je voorraad! en die moet doorstroom hebben dus hoge omloopsnelheid anders ga je het niet redden.........gemiddeld hebben de gebruikte auto's 20% hogere afschrijving gehad dit jaar dus de dealers, leasemij en maar ook jij als eigenaar van een auto.
Merken waar de klappen vallen / gaan vallen zijn de merken die al jaren geen geld kunnen verdienen.
En het is heel simpel door altijd zuinig te zijn *(lees geen dure gekke dingen) doen kun je het wat langer volhouden in slechtere tijden. Ik ken dealers die altijd de dikste auto's reden etc en nu geen 5000euro kunnen betalen voor een handelsauto....dan denk ik waar ben je mee bezig? Hoe minder geld hoe meer blabla heb ik geleerd!!!!
Jan 2009 komen weer veel inruilers binnen dealers staan al vol en dan.....kunnen ze het niet meer betalen.
Wij draaien gewoon goed maar heb een bepaalde manier van werken voor diegene die het leuk vindt wil ik het graag uitleggen ben niet zo van hele verhalen tikken kan het beter verbaal.
Keyword is je voorraad! en die moet doorstroom hebben dus hoge omloopsnelheid anders ga je het niet redden.........gemiddeld hebben de gebruikte auto's 20% hogere afschrijving gehad dit jaar dus de dealers, leasemij en maar ook jij als eigenaar van een auto.
Merken waar de klappen vallen / gaan vallen zijn de merken die al jaren geen geld kunnen verdienen.
En het is heel simpel door altijd zuinig te zijn *(lees geen dure gekke dingen) doen kun je het wat langer volhouden in slechtere tijden. Ik ken dealers die altijd de dikste auto's reden etc en nu geen 5000euro kunnen betalen voor een handelsauto....dan denk ik waar ben je mee bezig? Hoe minder geld hoe meer blabla heb ik geleerd!!!!
- Maus335i
@duif, goed om te horen dat bij jou de zaken nog wel goed gaan. Niks zo vervelend als een DF'er in de problemen zou zitten. Thansk voor deze update, ben er oprecht blij om