http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=19043" onclick="window.open(this.href);return false;The new Focus RS could top 164mph according to new details from Ford Austria. The car is not due until early next year and before now the carmaker has been coy about exact performance figures and pricing.
Word from Austria says that the RS will be 39,000 Euros, or around £33K, but this should be closer to £25K when it arrives in the UK. It is said that the 0-60mph time will be 5.9 seconds and the top speed a whopping 164mph thanks to a near 300bhp 2.5-litre five-cylinder engine.
The limited-slip diff is said to be much improved over the mk1 Focus RS and the new car also gets uprated springs, dampers and anti-roll bars. Ford is also introducing ‘Revoknuckle’, which is a fancy name for suspension technology that will hopefully tame all those horses going through the front wheels.
The new Focus RS will be offered with three different exterior colours: ‘Performance Green’, ‘Indianapolis Blue’ and ‘Frost White’, each with the choice of blue or green interior. Alternatively, a full black leather option will also be available for all three exterior colours.
Author: Oli S
Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Focus II RS
-
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Focus II RS
Die 5,9 seconden vind ik niet indrukwekkend. Snel zat hoor maar vergeleken met concurrentie zie ik niets terug van dat geweldige dif dat eronder zou zitten.
Ter vergelijking mijn boulevardcruiser doet met 231pk (dus 70pk minder!) ook 0-100 in 5,9sec (1260kg).
De nieuwe Impreza klokt 5,2 sec. met 300pk / 1480kg.
Zelfs met een Mazda 3 MPS van 35k doe je 0-100 in 6,1 sec. met 260pk onder de kap. Zelfde gewicht.
Ik zal wel een zeikerd zijn maar van al dat cijfermateriaal ben ik niet onder de indruk bij die RS.
Ter vergelijking mijn boulevardcruiser doet met 231pk (dus 70pk minder!) ook 0-100 in 5,9sec (1260kg).
De nieuwe Impreza klokt 5,2 sec. met 300pk / 1480kg.
Zelfs met een Mazda 3 MPS van 35k doe je 0-100 in 6,1 sec. met 260pk onder de kap. Zelfde gewicht.
Ik zal wel een zeikerd zijn maar van al dat cijfermateriaal ben ik niet onder de indruk bij die RS.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Focus II RS
Wellicht moet je het dan meer zoeken in het rijden zelf ipv een stilstaande start naar 100. Eerstgenoemde zegt misschien niet zoveel omdat je tegenwoordig wel eerst al die airbags en de rest van het interieur in beweging moet krijgen met 2 voorwielen.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Focus II RS
Ik kreeg met mijn 280pk Leon niet sneller dan 6,1sec van 0-100 km/u. Dus die 5,9 vind ik best rap, maar hij zal ook wel aardig doorsjouwen naar de 200+.
-
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Focus II RS
Een Impreza of Mazda heeft zeker geen airbags?allen schreef:Wellicht moet je het dan meer zoeken in het rijden zelf ipv een stilstaande start naar 100. Eerstgenoemde zegt misschien niet zoveel omdat je tegenwoordig wel eerst al die airbags en de rest van het interieur in beweging moet krijgen met 2 voorwielen.
Ik had hoge verwachtingen van deze auto omdat ie boven de ST (de hothatch) is gepositioneerd. En omdat ie zo'n 50k gaat kosten begreep ik. Wat is er concreet dan zo goed aan deze auto? een 1385kg wegende fwd met 300pk terwijl de eerste beste sportieve mazda em al kan bijhouden? En ook nog eens 50k moet kosten.
De 3 MPS is toch ook op het focus onderstel? Zelfde gewicht, 40pk minder en 0,2 sec. langzamer naar de 100. En dat zonder speciaal differentieel of andere sportieve goodies. Bij de eerste beste bocht zal de Mazda wel door de mand vallen(onderstel) maarja, die kost ook 15k minder.
Voor 50k zou ik thuiskomen met een Impreza

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Focus II RS
@Tom: Ook de Mazda 3 MPS heeft een sper diff tussen de voorwielen. 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Focus II RS
Tom: voor 50k kom ik met geen van beide thuis. 

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Focus II RS
0-60 in 5,9. dan zal 0-62 wel 6,1 of 6,2 worden..
5,2 5,3 ofzo... had ik verwacht
Mijn Audi S3 deed het 7 jaar geleden al in 5,9 volgens de opgave van ABT/Audi/Pon..
Eens dus met Tom.
5,2 5,3 ofzo... had ik verwacht

Mijn Audi S3 deed het 7 jaar geleden al in 5,9 volgens de opgave van ABT/Audi/Pon..
Eens dus met Tom.
-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Focus II RS
ja want een 0-100 tijd is zo representatief.
Zo'n beetje eender welke voorwielaandrijver is gelimiteerd aan een 0-100 tijd van rond de 5.5-6 seconden. Daarbij is het cijfermateriaal van de fabrikant.
Bmw X3 weet ik veel welke diesel deed volgens bmw 0-100 in 9 seconden. AMS deed die test 25 keer en snelste tijd was 10.8 als ik mij niet vergis. Mazda 6 MPS deed de 0-100 tijd weer ruim een halve seconde sneller dan de opgegeven tijd. Het is allemaal relatief. Feit is en blijft dat je met een FWD gewoon niet to nauwelijks onder die 5.5 seconde kunt komen.
Zo'n beetje eender welke voorwielaandrijver is gelimiteerd aan een 0-100 tijd van rond de 5.5-6 seconden. Daarbij is het cijfermateriaal van de fabrikant.
Bmw X3 weet ik veel welke diesel deed volgens bmw 0-100 in 9 seconden. AMS deed die test 25 keer en snelste tijd was 10.8 als ik mij niet vergis. Mazda 6 MPS deed de 0-100 tijd weer ruim een halve seconde sneller dan de opgegeven tijd. Het is allemaal relatief. Feit is en blijft dat je met een FWD gewoon niet to nauwelijks onder die 5.5 seconde kunt komen.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Focus II RS
Ter vergelijk, de 130i kost ook 39.000 Euro in Oostenrijk. Ga ik weer de vraag stellen.....waarom zou Ford dat in Nederland ook niet kunnen?hugo schreef:...........Word from Austria says that the RS will be 39,000 Euros, or around £33K, but this should be closer to £25K when it arrives in the UK. It is said that the 0-60mph time will be 5.9 seconds and the top speed a whopping 164mph thanks to a near 300bhp 2.5-litre five-cylinder engine...........
Ennu....gaan we ons nu blind staren op 0-100 cijfermateriaal? Misschien moet hij wel net voor de 100 naar 3. En hoeft dat met die 231pk boot niet.

-
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Focus II RS
Natuurlijk zegt gewicht niet alles. Net zoals die cijfertjes en acceleratietijden. Allemaal onzin als de beleving goed is.. maar hij moet wel 50k opbrengen en dan mag je toch wel een unieke kar verwachten!
Mijn vraag is dan wat die auto zo goed maakt? Is mij niet duidelijk namelijk...
Het is geen lichtgewicht...
Hij zet geen snelheidsrecords neer...
Het is nog steeds een fwd (ook al zit er een knap sperdif op)...
Waar blinkt die auto nou in uit? Het onderstel zal Ford kennende (en als ik naar de vorige RS kijk) wel erg goed zijn.. maar pak een MINI Cooper S van 30k (weegt nog eens 265kg minder!!) en klus daar een knap aftermarket onderstel en sperdif onder. Tuning erop en je rijd rondjes om de RS!? Goed heb je geen 5 cilinder onder de kap maar hetzelfde kun je natuurlijk doen met een ST.
Als je beleving wilt pak je voor 30k een Civic Type R met schreeuwerige 200pk (op 1238kg), zal qua beleving op hetzelfde niveau liggen en je houd 20k in je zak.
Snap dat Ford-liefhebbers hiervan watertanden maar een 1365kg wegende hothatch met 300pk die 0-100 doet in 5,9.. hartstikke leuk maar voor 50k?
Mijn vraag is dan wat die auto zo goed maakt? Is mij niet duidelijk namelijk...
Het is geen lichtgewicht...
Hij zet geen snelheidsrecords neer...
Het is nog steeds een fwd (ook al zit er een knap sperdif op)...
Waar blinkt die auto nou in uit? Het onderstel zal Ford kennende (en als ik naar de vorige RS kijk) wel erg goed zijn.. maar pak een MINI Cooper S van 30k (weegt nog eens 265kg minder!!) en klus daar een knap aftermarket onderstel en sperdif onder. Tuning erop en je rijd rondjes om de RS!? Goed heb je geen 5 cilinder onder de kap maar hetzelfde kun je natuurlijk doen met een ST.
Als je beleving wilt pak je voor 30k een Civic Type R met schreeuwerige 200pk (op 1238kg), zal qua beleving op hetzelfde niveau liggen en je houd 20k in je zak.
Snap dat Ford-liefhebbers hiervan watertanden maar een 1365kg wegende hothatch met 300pk die 0-100 doet in 5,9.. hartstikke leuk maar voor 50k?
-
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
- Locatie: Nieuwegein
Re: Focus II RS
Al die cijfertjes achter de komma... 5,9 of 6,5
Wat maakt het uit...
Deze auto maakt bij mij toch emotie los (qua uiterlijk)
En dat het een snelle rakker is, staat gewoon vast.
Bij mij mag hij zonder enige twijfel gewoon op de oprit pronken....
Wat maakt het uit...
Deze auto maakt bij mij toch emotie los (qua uiterlijk)
En dat het een snelle rakker is, staat gewoon vast.
Bij mij mag hij zonder enige twijfel gewoon op de oprit pronken....

-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Focus II RS
Als dat waar is zou dat niet best zijn voor de papegaai brigade die het Focus onderstel altijd ophemelt: de MP3 is behoorlijk afgeserveerd in de verschillende vergelijkingstesten qua wegliggingTom schreef:[...
De 3 MPS is toch ook op het focus onderstel? Zelfde gewicht, 40pk minder en 0,2 sec. langzamer naar de 100. En dat zonder speciaal differentieel of andere sportieve goodies. ...)


-
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Focus II RS
Details weet ik niet (platform is nog geen onderstel natuurlijk), maar zie http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_C1_Platform" onclick="window.open(this.href);return false;Aernoudt schreef:Als dat waar is zou dat niet best zijn voor de papegaai brigade die het Focus onderstel altijd ophemelt: de MP3 is behoorlijk afgeserveerd in de verschillende vergelijkingstesten qua wegliggingTom schreef:[...
De 3 MPS is toch ook op het focus onderstel? Zelfde gewicht, 40pk minder en 0,2 sec. langzamer naar de 100. En dat zonder speciaal differentieel of andere sportieve goodies. ...)![]()
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: Focus II RS
Tom, de Focus RS is een icoon... beste FWD´er ooit gemaakt! Ben benieuwd of de nieuwe RS op een nog hoger niveau komt als de oude. Ik weet niet of je al eens gereden hebt met een RS? ik heb het vermoeden van niet gezien je stellingen over de auto, iedereen die met een RS heeft gereden kan de unieke rijeigenschappen beamen lijkt me.
Je kan het vergelijken met een normale m3 en een m3 csl, een normale 911 en een GT3 enz. enz. Je komt er pas achter dat hij het extra geld waard is zodra je er mee gereden hebt!
gr. TF
Je kan het vergelijken met een normale m3 en een m3 csl, een normale 911 en een GT3 enz. enz. Je komt er pas achter dat hij het extra geld waard is zodra je er mee gereden hebt!
gr. TF
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Focus II RS
En om het gebrul over de prijs even in perspectief te zetten:
De Sierra 4x4 Cosworth en Escort RS Cosworth kostten in de jaren 90 al bijna een ouderwetse ton, tegenwoordig 45.000 euro ...
Ik kan niet wachten tot de dag dat ik een proefritje kan maken!
SteV6
De Sierra 4x4 Cosworth en Escort RS Cosworth kostten in de jaren 90 al bijna een ouderwetse ton, tegenwoordig 45.000 euro ...
Ik kan niet wachten tot de dag dat ik een proefritje kan maken!
SteV6
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Focus II RS
SteV6 schreef:En om het gebrul over de prijs even in perspectief te zetten:
De Sierra 4x4 Cosworth en Escort RS Cosworth kostten in de jaren 90 al bijna een ouderwetse ton, tegenwoordig 45.000 euro ...
Ik kan niet wachten tot de dag dat ik een proefritje kan maken!
SteV6
Dat was voor de kredietcrisis

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Focus II RS
0-100 sneller dan 6,0 is natuurkundig gezien amper mogelijk met deze auto's. Dus dat zie ik niet als nadeel.
De wegligging moet fenomenaal zijn, wacht maar op de eerste testen.
De wegligging moet fenomenaal zijn, wacht maar op de eerste testen.
- Arthur
- Berichten: 43048
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Focus II RS
Wat wil je nu? Felle reacties ofzo? Volgens mij ben je aan het chargerenTom schreef:Natuurlijk zegt gewicht niet alles. Net zoals die cijfertjes en acceleratietijden. Allemaal onzin als de beleving goed is.. maar hij moet wel 50k opbrengen en dan mag je toch wel een unieke kar verwachten!
Mijn vraag is dan wat die auto zo goed maakt? Is mij niet duidelijk namelijk...
Het is geen lichtgewicht...
Hij zet geen snelheidsrecords neer...
Het is nog steeds een fwd (ook al zit er een knap sperdif op)...
Waar blinkt die auto nou in uit? Het onderstel zal Ford kennende (en als ik naar de vorige RS kijk) wel erg goed zijn.. maar pak een MINI Cooper S van 30k (weegt nog eens 265kg minder!!) en klus daar een knap aftermarket onderstel en sperdif onder. Tuning erop en je rijd rondjes om de RS!? Goed heb je geen 5 cilinder onder de kap maar hetzelfde kun je natuurlijk doen met een ST.
Als je beleving wilt pak je voor 30k een Civic Type R met schreeuwerige 200pk (op 1238kg), zal qua beleving op hetzelfde niveau liggen en je houd 20k in je zak.
Snap dat Ford-liefhebbers hiervan watertanden maar een 1365kg wegende hothatch met 300pk die 0-100 doet in 5,9.. hartstikke leuk maar voor 50k?

Slaat nergens op natuurlijk.
Iemand die een Focus wil kijkt niet bij een Mini. Om er vervolgens ook nog eens flink aan te versleutelen. Blijft toch een Mini ook al verbouw je er voor 20k aan. Zelfde geldt voor een ST. Ook al verbouw je die voor giga bedragen om naar allerlei specs, het blijft een ST.
Een RS is een RS. Die oude RS-en zijn nu al meer waard dan ST's van 2 jaar oud, hoeveel je ook aan die ST wilt versleutelen.
Die nieuwe RS is straks een (populaire uitspraak hier) "out of the box" hothatch waar je niets aan hoeft te doen (kan wel natuurlijk).
Dat spreekt mensen aan en voor iets origineels, met wellicht hele andere onderdelen, worden andere prijzen betaald.
Als die onder de 50k blijft is het volgens mij een superaanbieding.
-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Focus II RS
+10.Arthur schreef:Wat wil je nu? Felle reacties ofzo? Volgens mij ben je aan het chargerenTom schreef:Natuurlijk zegt gewicht niet alles. Net zoals die cijfertjes en acceleratietijden. Allemaal onzin als de beleving goed is.. maar hij moet wel 50k opbrengen en dan mag je toch wel een unieke kar verwachten!
Mijn vraag is dan wat die auto zo goed maakt? Is mij niet duidelijk namelijk...
Het is geen lichtgewicht...
Hij zet geen snelheidsrecords neer...
Het is nog steeds een fwd (ook al zit er een knap sperdif op)...
Waar blinkt die auto nou in uit? Het onderstel zal Ford kennende (en als ik naar de vorige RS kijk) wel erg goed zijn.. maar pak een MINI Cooper S van 30k (weegt nog eens 265kg minder!!) en klus daar een knap aftermarket onderstel en sperdif onder. Tuning erop en je rijd rondjes om de RS!? Goed heb je geen 5 cilinder onder de kap maar hetzelfde kun je natuurlijk doen met een ST.
Als je beleving wilt pak je voor 30k een Civic Type R met schreeuwerige 200pk (op 1238kg), zal qua beleving op hetzelfde niveau liggen en je houd 20k in je zak.
Snap dat Ford-liefhebbers hiervan watertanden maar een 1365kg wegende hothatch met 300pk die 0-100 doet in 5,9.. hartstikke leuk maar voor 50k?![]()
Slaat nergens op natuurlijk.
Iemand die een Focus wil kijkt niet bij een Mini. Om er vervolgens ook nog eens flink aan te versleutelen. Blijft toch een Mini ook al verbouw je er voor 20k aan. Zelfde geldt voor een ST. Ook al verbouw je die voor giga bedragen om naar allerlei specs, het blijft een ST.
Een RS is een RS. Die oude RS-en zijn nu al meer waard dan ST's van 2 jaar oud, hoeveel je ook aan die ST wilt versleutelen.
Die nieuwe RS is straks een (populaire uitspraak hier) "out of the box" hothatch waar je niets aan hoeft te doen (kan wel natuurlijk).
Dat spreekt mensen aan en voor iets origineels, met wellicht hele andere onderdelen, worden andere prijzen betaald.
Als die onder de 50k blijft is het volgens mij een superaanbieding.
En daarbij. Je bent ford RS fan of je bent het niet.

- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Re: Focus II RS
Denk aan de e9x M3, en lees je woorden dan nog eens.Tom schreef:Natuurlijk zegt gewicht niet alles. Net zoals die cijfertjes en acceleratietijden. Allemaal onzin als de beleving goed is.. maar hij moet wel 50k opbrengen en dan mag je toch wel een unieke kar verwachten!
Mijn vraag is dan wat die auto zo goed maakt? Is mij niet duidelijk namelijk...
Het is geen lichtgewicht...
Hij zet geen snelheidsrecords neer...
Het is nog steeds een fwd (ook al zit er een knap sperdif op)...
Waar blinkt die auto nou in uit? Het onderstel zal Ford kennende (en als ik naar de vorige RS kijk) wel erg goed zijn.. maar pak een MINI Cooper S van 30k (weegt nog eens 265kg minder!!) en klus daar een knap aftermarket onderstel en sperdif onder. Tuning erop en je rijd rondjes om de RS!? Goed heb je geen 5 cilinder onder de kap maar hetzelfde kun je natuurlijk doen met een ST.
Als je beleving wilt pak je voor 30k een Civic Type R met schreeuwerige 200pk (op 1238kg), zal qua beleving op hetzelfde niveau liggen en je houd 20k in je zak.
Snap dat Ford-liefhebbers hiervan watertanden maar een 1365kg wegende hothatch met 300pk die 0-100 doet in 5,9.. hartstikke leuk maar voor 50k?
Waarom zijn er bijvoorbeeld hier geen mensen die van een e90 330i eindelijk de waardige opvolger van de e36 m3 sedan maken? Is immers lichter, heeft tenminste een reihe sechs, etc. Met een beter onderstel, aantal aanpassingen aan de motor plus remmen en je bent er praktisch bijna, voor een klap minder dan de M3 V8.
-
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Focus II RS
Veel Ford fans hier maar waarom heeft niemand hier een (oude) RS dan?
Zal eens een poll openen,.. wat te doen met 50k...
Zal eens een poll openen,.. wat te doen met 50k...
-
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
- Locatie: Nieuwegein
Re: Focus II RS
Harrie wel hoorTom schreef:Veel Ford fans hier maar waarom heeft niemand hier een (oude) RS dan?

En ik kan het gewoon (nog) niet betalen... Maar jah, kom ook pas net om de hoek kijken...
Maar dat neemt niet weg dat het gewoon een van mijn favo auto's is!
-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Focus II RS
Tom schreef:Veel Ford fans hier maar waarom heeft niemand hier een (oude) RS dan?
Zal eens een poll openen,.. wat te doen met 50k...
Oude RS modellen zijn schrikbarend duur in aanschaf en onderhoud. Sierra Cossie is redelijk betaalbaar maar voor een goede ben je al snel 10K kwijt. Niet iedere liefhebber heeft dat geld en voor 10K kan je ook wat rationelers kopen.
Ik ben al tijden verliefd op de vleugelcossie maar ik heb echt geen 15-20K liggen voor zo'n wagen en eerlijk gezegt heb ik het er ook niet voor over. Voor dat geld is er zoveel leuks te koop.
- Arthur
- Berichten: 43048
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Focus II RS
Ik ga meestal voor het nieuwere model.Tom schreef:Veel Ford fans hier maar waarom heeft niemand hier een (oude) RS dan?
En ik wil een 5-drs.
Vandaar de keuze destijds voor de ST.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten