Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Erik K. » 25 nov 2008, 20:02

135i (367PK/480Nm) vs Z4M roadster:
en tegen Porsche 997GT3

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 25 nov 2008, 20:56

Haha prachtige test tegen die porsche.

Turbo tuning is veelal piek tuning. Die porsche trekt door dat zijn echte peekaaas waarbij die 135i na de piek turbo tuning weer snel naar mindere waarden gaat en dat is nu goed te zien.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door romo » 25 nov 2008, 21:10

Hoe duidelijk kan een antwoord zijn.................................

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Mark Nauta » 26 nov 2008, 01:47

Wat klinkt die GT3 toch heerlijk!!!!! ;).

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 26 nov 2008, 11:35

:hmmm: Tijd voor een wat betere wetenschappelijke verklaring mbt. bovenstaande filmjes. :wink: vette lol.

... eeeh, jaa, eeeeh, wacht even (Ferdi doet wetenschappelijke bril op :nerd: , neemt een cappuchino :morecoffee: , schraapt de keel en begint :forum: ):

(met krachtige stem:) Geachte lezers! ('landgenoten' had hier ook gekund),

1. 367 pk in die Steinway BMW (als ik dat al moet geloven eerlijk gezegd) wint het natuurlijk nooit van Porsche GT3 van dik 400? pk.
2. Turbo en piekvermogen. Het gaat er inderdaad om wanneer je vijf keer plankgas rijdt met een blaasturbo, wat er dan nog van dat vermogen overblijft. Een Bugatti Veyron heeft twee turbo's en een Porsche Turbo heeft er in ieder geval 1, namelijk de Turbo van Porsche Turbo :lol: (of heeft die er twee, of drie?) kortom: snelle auto's met turbo's die bijvoorbeeld alle fast & furious atmo's, hoe 'Himmel Hog Jauchzet' zij ook in de toeren kunnen klimmen (zoals alle M-drietjes), natuurlijk het nakijken geven.
3. Die BMW Z4 heeft 343 pk, hoogtoerig?

Conclusie: Dit soort races - hoe leuk ook! - gaan altijd over luchtweerstand, hoeveel peekaa's je hebt en op de weg kunt zetten en dat in een rechte lijn.

(sluit betoog af) :clap: en neemt applaus in ontvangst.
Nobelprijs? Vast wel. :shakeit:

Zo, en nu naar uitzending gemist kijken want er is nieuws over Joran van der Sloot...

Deo Volente,
Ferdinand

Ad. 1: Wat is een Coupe in die Performance Parts looks toch een afzichtelijk babyding..
Ad. 2: Wat is de Porsche GT3 een geile bak.

Robin
Berichten: 55109
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 26 nov 2008, 11:59

LOL met die GT3. Ik denk dat een M3 E9x ongeveer tussen beide zal zitten, alhoewel, misschien ook wel dichter bij de GT3, dit is gewoon rechtelijnsnelheid en geen bochtenwerk. En dan is 415(?) pk van een GT3 'hetzelfde' min of meer(give ore take 1 of 2 autolengtes) als een 420pk in de M3 8)

Qua bochtenwerk is 't een ander verhaal. Maar goed ook dat een 430 Scud niet meedeed :angel:

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Downforce Dennis » 26 nov 2008, 12:21

Vergeet het maar Robin. Een 997 GT3 rijdt rondjes rond een e9x M3. Mijn M5 is iets sneller dan een e90/e92 M3 en toen ik een paar weken terug achter een GT3 RS van de lokale staalboer probeerde te gaan hing me de kak in de broek. Sodeju zeg, dat was echt niet normaal meer. Vanaf 120 trok dat ding gewoon BUSlengtes per seconde...

Ik ben in de overtuiging dat zelfs de 996 GT3 van Jan O. de M5 een poepje laat ruiken. Niet teveel op die debiele cijfertjes afgaan, vooral hoogtoerige Porsches moet je niet onderschatten...

Als ik het zo een beetje goed kan inschatten tov die Z4-M is die Steinway einser sneller dan een e90/e92 M3...
Die Z4-M gaat dicht bij de performance van een e9x M3 zitten.
Laatst gewijzigd door Downforce Dennis op 26 nov 2008, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Tristan » 26 nov 2008, 12:23

Je hebt pk's en je hebt Porsche pk's. :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door RVV » 26 nov 2008, 13:21

Dennis Schroyen schreef:Als ik het zo een beetje goed kan inschatten tov die Z4-M is die Steinway einser sneller dan een e90/e92 M3...
Die Z4-M gaat dicht bij de performance van een e9x M3 zitten.
:whistle:

Robin
Berichten: 55109
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 26 nov 2008, 13:35

Dennis ik geloof je meteen, 100%.Klaar.





Ik ben zo zenuwachtig voor 5 december, jullie ook?


M3CSL vs E92M3 handbak in rechte lijn:
Laatst gewijzigd door Robin op 26 nov 2008, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Downforce Dennis » 26 nov 2008, 13:41

Robin schreef:Dennis ik geloof je meteen, 100%.Klaar.





Ik ben zo zenuwachtig voor 5 december, jullie ook?

Me not get, qu'est que tu brabbel? :lol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 26 nov 2008, 13:43

Dennis Schroyen schreef:Als ik het zo een beetje goed kan inschatten tov die Z4-M is die Steinway einser sneller dan een e90/e92 M3...
Denk je dat Dennis. 420 V8 peekaa's tov 360 van Steinway? Er is wel een filmpje van een M3E92 tegen die bobdebauer 135i BMW, en daar wint die M3 op straatlengtes.

Maar toch, laten we dit wetenschappelijk onderzoek voortzetten. Volgens mij moet ik met mijn Wunder Schnitzel ACS1.35i nach Hoogeveen gehen zum Andre. Cameraatje mee en plankgas van 100-200 op de A7 (daarna ff haaks, maar dat terzijde). Dan wordt het proefondervindelijke bewijs dat een M3E92 toch wel reteveel sneller is dan een x35i met chips (Lays of Croky, dat doet er niet toe). Erik Kramer moet ook mee, want die raast iedereen van de snelweg af met zijn 'thunderstorm" EVO E36M3! Maar goed, ik zal niet gaan huilen..

Robin
Berichten: 55109
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 26 nov 2008, 13:47

Hier nog maar 'n keer, M3 CSL vs E92 M3 handbak, in rechte lijn.



In rechte lijn bleef ik altijd tot misschien 1 autolengte achter de E39 M5 van een maat van me(speed*) hangen, niet meer. Met een E46 M3....Een E46 M3 is minder snel dan een E9xM3, logisch, een Z4M is dat ook. Staat een testfilmpje op DR van de E90 M3 op 'n track vs de 997GT3, het 'uitlopen' van de GT3 ligt 'm aan 't bochtgedrag, niet aan de slagkracht.

Tja.

Ik zal 't wel fout hebben. :mrgreen:

:whistle:

Het is Heerenveen, Ferdinand en een M3 thru gears is stuk sneller THRU GEARS dan een getunede 135i. believe it or not.
:angel:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door RVV » 26 nov 2008, 13:52

Mooi topic :hosanna:

Robin
Berichten: 55109
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 26 nov 2008, 13:54

Hoe minder pk's hoe sneller(343/360/367/400/415)tov 420, DAT moeten we goed onthouden is het motto. :lol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 26 nov 2008, 14:01

Sinterklaas heeft 1 pk! En ik ben er bang voor!

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 26 nov 2008, 14:06

Robin schreef:Het is Heerenveen, Ferdinand en een M3 thru gears is stuk sneller THRU GEARS dan een getunede 135i. believe it or not.
:angel:
ha Robin, ja leuk Heerenveen. Nou, laten we dat vastleggen op camera, dan weten we dat. En ik bepaal de spelregels :D :D . nl. allebei vanaf 70km/h in zes, wie het eerst op de 120 zit. Dat leggen we vast en plaatsen op You Tube en daarmee is bewezen dat een 135i altijd sneller is dan een M3E92 en het paard van Sinterklaas.

Robin
Berichten: 55109
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 26 nov 2008, 14:10

Helemaal waar. :beer:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Downforce Dennis » 26 nov 2008, 14:11

Die CSL daar heb ik vragen bij ivm de technische toestand.
Mijn ervaring:

- E39 vs e46: e39 loopt bij 200 een autolengte of 3 uit op mijn ex.
- E39 vs e9x: e39 loopt bij 120 een auto uit, daarna neemt de e9x een snuit terug en bij hoge snelheid loopt de M5 terug uit tot een auto om daar te blijven
- e46 vs Z4M coupé: Z4M loopt een snuit weg bij de start, soort van jump. Daarna blijft het gelijk
- e39 vs GT3: snoer in de gloria

dus om mijn ervaringen te recapituleren zal de e9x op 2 autolengtes oid blijven hangen op een GOEIE e46.

Wat is er dan fout aan mijn eerder gemaakt statement?

PK getallen is niet alles, dat heb ik zelf al bij m'n testwerk aan de levende lijve kunnen ondervinden. e9x M3 krijgt in rechte lijn op z'n kap van een goeie GT3, bij die stelling blijf ik...

Ohja, die CSL in het filmpje. Daar heb ik m'n twijfels bij. Die blijft hangen bij een RS4 B7. Met m'n M3 heb ik ooit eens tegen een RS4 getrokken en die kon ik op hoge snelheid een autolengte achter me houden.

Ivm die 367 pk vs 420pk. 135i heeft volgens mij erg korte verhoudingen zo blijft je moment op je wielen altijd hoog dus zou het zomaar eens kunnen dat je in gear meer vermogen op de wielen kan neerzetten. Op hoge snelheid zal de M3 ongetwijfeld het verschil maken

Ik heb jullie al eerder uitgenodigd op mijn privé testbaan, wanneer komen jullie dan lamzakken :lol: :beer:

En Robin, chill...
Laatst gewijzigd door Downforce Dennis op 26 nov 2008, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 55109
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 26 nov 2008, 14:14

OK, ik chill. Dank u.
8)
Geloof alleen net zoveel in jouw verhalen als in Sinterklaas. No worries. Komt vaker voor. Ik wen eraan. :lol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 26 nov 2008, 14:18

Dat is wel een idee Dennis. Zijn de bekeuringen voor te hard rijden op de openbare weg in Belgie lager dan in Nederland? Vast wel. Wist je dat ze bij ons BPM rekenen over bekeuringen? :police:

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Downforce Dennis » 26 nov 2008, 14:21

Tja Robin dat is dan jouw probleem. Ik zie wat ik zie.
What happened met het 335i fetishisme? 335i was toch DE auto, M3 mistte zijn target en de 335i was stukken beter of hoe ging het liedje weer?
Als jij die discussie persoonlijk wilt maken PB je maar, hier op't forum lopen lullen is maar zwak...

@ Ferdi

Op privé testbanen zijn er geen flitsers :wink:

Robin
Berichten: 55109
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 26 nov 2008, 14:25

:?: persoonlijk?

Als jij je twijfels hebt bij de staat van die CSL kan je aan de gang blijven....kun je van elke kar in een test wel zeggen wanner je won/verloor dat het aan de staat van de auto's ligt/lag.

Ik zie wat ik zie, zeg je. Dat heb ik ook.Meer niet.

En nu je een M5 hebt is die opeens weer sneller dan wat dan ook?Pot & Ketel?

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Downforce Dennis » 26 nov 2008, 14:36

Daar lijkt het op ja. Alles wat ik zeg is onzin heb je eerder aangegeven. Maar soit.

Bij die CSL daar heb je een punt. Zo kan je idd aan de gang blijven.

Ik zeg niet dat die M5 sneller is dan wat dan ook. Het punt was dat jij dacht dat de E9x M3 dicht bij een GT3 lag. Daarop antwoordde ik mijn ervaring met de GT3. jij stelt dit in twijfel dus kom ik met mijn bevindingenlijstje. Ik kan toch moeilijk gaan vergelijken met "van horen zeggen" verhalen?
Voor hetzelfde geld kon die kerel in "mijn" e9x M3 voor geen meter rijden en zat ie in z'n 6 ipv z'n 3...
Die Estoril M3 van me was gewoon een enorm snel ding. Overlaatst trok ie gelijk op met een gechipte M3 met andere uitlaatlijn en bijna 380 pk op de bank. Verdraai mijn verhaal aub niet.

Om even duidelijk te zijn, het interesseert me geen ene moer dat bijvoorbeeld een opgefokte geit m'n auto voorbijgaat. Kheb een maatje met een 200sx die in elke versnelling een autolengte pakt op die M5, boeie. Respect en alles wat je maar wensen kan, maar hebben mot ik 'em niet.

Robin
Berichten: 55109
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 26 nov 2008, 14:38

mij best. klaar. ieder z'n ding.

laatste voorbeeld, niet aanvallend bedoeld naar wie dan ook(ik moet hier 'mn woorden des te meer afwegen..zucht, lekker is dat)

Ik reed dus deze zomer met een Carrera S 997 355pk handbak. Tov de E90 M3 die ik nog niet had was ie veel beter bij de les in midden en onderste toerengebied, voelde sneller, lekkerder bij de les. Sterker dan een 335i(DOH!) maar ook KOPPELSTERKER, zeker tov de E90 M3...

De E90 M3 voelt niet koppelsterk, erg lineair.Nog steeds.

Zie ik zo'n M5board filmpje van een stock E92M3 handbak die zo de vloer aanveegt met een 997 Carrera S dat ik denk:De beleving van m'n auto is soms ver te zoeken, maar retesnel is ie. Ook tov zo'n 997S waarvan ik dacht dat ie echt sneller zou zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Haantje en 39 gasten