nieuwe rs4 full carbon

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
david
Berichten: 292
Lid geworden op: 08 mei 2006, 08:36

nieuwe rs4 full carbon

Bericht door david » 07 sep 2006, 20:22

erg stealthy auto. mooi gemaakt. van mij hoeft de carbon niet zo zichtbaar in beeld, lak erover is mat minder "rice" look... :wink:
Denk dat je met gewichtsbesparing heel wat winst kan boeken
http://www.mtm-france.com/reportages/20 ... /index.php
ben benieuwd hoeveel kg je bespaard op een hele auto.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 07 sep 2006, 20:26

Ziet er goed uit.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27057
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 sep 2006, 20:29

Hoeveel bespaard dat nu in KG ( de prijs zal je wel niet op besparen :wink: :wink: )

Gebruikersavatar
david
Berichten: 292
Lid geworden op: 08 mei 2006, 08:36

Bericht door david » 07 sep 2006, 20:31


Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 07 sep 2006, 20:32

Prachtig! Zeker 100kg minder.

Michel

Gebruikersavatar
david
Berichten: 292
Lid geworden op: 08 mei 2006, 08:36

Bericht door david » 08 sep 2006, 10:26


Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 08 sep 2006, 21:29

Schitterende auto David, alleen die chrome spiegels vind ik niks.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 08 sep 2006, 22:36

Ik heb een klein beetje carbon ervaring op een Subaru GTT
Besparing met carbonnen motorkap en kofferklep is weinig tot "niet de moeite waard".

Nu is het bij een GTT al waaibomendunblik maar je bespaard 20kg totaal

Er is veel meer te besparen met:

verwijderen reservewiel incl krik
verwijderen achterbank
verwijderen overtollig isolatiemateriaal
rvs headers ipv gietijzeren
lichte alu/magnesium wielen
andere remklauwen

lchte banden (ja er is verschil)

totaal hebben wij aan de GTT 80kg weten weg te bonjouren waarmee hij nu exact even zwaar is als mijn achterbank- en reservewielloze Leon

80% van die 80kg is achterbank reservewiel en bekleding

ca 1293kg.

Die RS4 zit nog steeds aan de 1500+

Wat ik me afvroeg,

Waarom geen carbon bumpers erop ?

E

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 08 sep 2006, 23:19

Ziet er wel mooi uit, maar ik weet niet of het echt veel oplevert. Amuse doet ook veel met 'dry carbon' en nog wat extra werk, en dat levert veel op op een 350Z.

Beetje zinloos, maar wel mooi is het carbon pakket voor mijn roadsters: [img:480:360]http://www.berlin-tuning.com/images/8.jpg[/img]
[img:480:360]http://www.berlin-tuning.com/images/5.jpg[/img]

Ik kan er niets aan doen, dit vind ik gewoon mooi :P Als het dan toch kunststof moet zijn, dan maar gelijk mooi.

Gebruikersavatar
david
Berichten: 292
Lid geworden op: 08 mei 2006, 08:36

Bericht door david » 09 sep 2006, 10:33

dacht dat die rs4 totaal van carbon was. netzoals die bmw...dus incl bumbers. naturulijk moet je binnen ook alles strikken voor het maximale resultaat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten