Even voorstellen: Karel
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Even voorstellen: Karel
Geen witte of zwarte Speedline Turini's? Eeuwig zonde!
- Tim Schuurman
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:11
Re: Even voorstellen: Karel
Erg gaaf project, zeker iets om te volgen! 

- KdK
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:36
Re: Even voorstellen: Karel
@Neluhz Wel electrische ramen en spiegels én airco! Geen stoelverwarming... 8)
@indobesar De speedlines's zijn zeker gaaf, deze vind ik ook niet verkeerd. Uiteindelijk een economische keuze...
@indobesar De speedlines's zijn zeker gaaf, deze vind ik ook niet verkeerd. Uiteindelijk een economische keuze...

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Even voorstellen: Karel
Electrische ramen, spiegels en airco...
Ga je over de franse kust cruizen ofzo?
Ga je over de franse kust cruizen ofzo?

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Even voorstellen: Karel
Maar wat moet je dan met:
Rolkooi
Kuipstoelen
Gestripped interieur
Opvoerkit
etc etc etc?

Rolkooi
Kuipstoelen
Gestripped interieur
Opvoerkit
etc etc etc?

- KdK
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:36
Re: Even voorstellen: Karel
Doorrijden! 8)
Overigens de keuze voor de cup velgen is wel uit te leggen hoor.
We hebben gekeken naar de Turini's maar die zijn er niet in de specifieke maat die we wilde hebben.
Dit zijn ook Speedline's de originele cupvelgen 7,5 x 17. Niet de look a like's die ook te koop zijn.
En zeg nou zelf, ze mogen er toch zeker zijn:


Overigens de keuze voor de cup velgen is wel uit te leggen hoor.
We hebben gekeken naar de Turini's maar die zijn er niet in de specifieke maat die we wilde hebben.
Dit zijn ook Speedline's de originele cupvelgen 7,5 x 17. Niet de look a like's die ook te koop zijn.
En zeg nou zelf, ze mogen er toch zeker zijn:

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Even voorstellen: Karel
Ziet er goed uit. Snap wel dat je die spullen er in laat zitten. Er uit halen levert bijna niets op, behalve een hoop kosten (je moet je ramen toch open kunnen doen) en misschien gezeur terwijl je nu gewoon wil rijden.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Even voorstellen: Karel
Deze Speedline's zien er zeker niet slecht uit Karel, maar de Turini's ogen wat sportiever cq. agressiever, imho. 8)
Wat is het gewichtsverschil tussen deze Cup vs. Turini vs. OEM?
Wat is het gewichtsverschil tussen deze Cup vs. Turini vs. OEM?
- KdK
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:36
Re: Even voorstellen: Karel
@ Stéphane; ach ik zie het een beetje als een nieuw soort klasse die er ontstaat. Een hardcore auto voor op het circuit maar waar je ook nog mee naar huis kunt rijden.
Een duurdere oplossing is dan bijvoorbeeld een GT3 RS. Hardcore, super voor op het circuit. Maar wel met vloerbedekking, 3 puntsgordel, afwerking op de stijlen en plafond, airbags, radio, middenconsole, etc. Niemand vraagt zich af of die niet nog kaler moet.
Welnu ik ga 1 stap verder. Clio RS (als basis een super goed uitgangspunt voor een "budget" circuit auto) Alles eruit en dan terug opbouwen. Tja en dan moeten mijn ramen wel open kunnen als ik langs de Mac rij. En tja ik heb al een paar keer in juli en augustus op het circuit gereden. En dan na 5 rondjes zonder weer even 5 rondjes met Arico te rijden vind ik ook wel fijn.
In de basis staat deze Clio dichter bij een Cup-wagen dan de GT3 RS. Ik denk dat dat/dit soort auto's een nieuwe klasse op zich gaan worden. Streetlegal maar bijna als cupwagen uitgevoerd. Gewoon voor de fun en even alle stress van je afrijden. Dat daar markt voor is, blijkt wel uit dit forum...
Een duurdere oplossing is dan bijvoorbeeld een GT3 RS. Hardcore, super voor op het circuit. Maar wel met vloerbedekking, 3 puntsgordel, afwerking op de stijlen en plafond, airbags, radio, middenconsole, etc. Niemand vraagt zich af of die niet nog kaler moet.
Welnu ik ga 1 stap verder. Clio RS (als basis een super goed uitgangspunt voor een "budget" circuit auto) Alles eruit en dan terug opbouwen. Tja en dan moeten mijn ramen wel open kunnen als ik langs de Mac rij. En tja ik heb al een paar keer in juli en augustus op het circuit gereden. En dan na 5 rondjes zonder weer even 5 rondjes met Arico te rijden vind ik ook wel fijn.
In de basis staat deze Clio dichter bij een Cup-wagen dan de GT3 RS. Ik denk dat dat/dit soort auto's een nieuwe klasse op zich gaan worden. Streetlegal maar bijna als cupwagen uitgevoerd. Gewoon voor de fun en even alle stress van je afrijden. Dat daar markt voor is, blijkt wel uit dit forum...

- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Re: Even voorstellen: Karel
Heel gaaf dat je dit zo aanpakt Karel,en nog mooier dat je ons op de hoogte blijft houden. 

- KdK
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:36
Re: Even voorstellen: Karel
Ach een mens moet wat he, met een auto die niet klaar is...
Bedankt en graag gedaan!

Bedankt en graag gedaan!
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Even voorstellen: Karel
Super gaaf project zeg
Net niet helemaal hardcore vind ik echt een goede stap! Ik zou airco bijvoorbeeld ook altijd laten zitten, van mij part scheelt het 10 seconden op een rondje maar in de zomer is het natuurlijk fantastisch. Erg goed bezig

Net niet helemaal hardcore vind ik echt een goede stap! Ik zou airco bijvoorbeeld ook altijd laten zitten, van mij part scheelt het 10 seconden op een rondje maar in de zomer is het natuurlijk fantastisch. Erg goed bezig

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Even voorstellen: Karel
Zag vorige week zaterdagavond Leo rijden op de A4 in de aanvriezende hagel met zijn zwarte Clio rond een uur of half 1 snachts. Als ik me niet vergis op 888jes, en dat verklaarde ook zijn tempo op de rechterbaan
70/80 ofzo. Heb nog ff geknipperd naar hem, maar was aan het werk dus ben er niet naast blijven hangen. Of een
Kan me wel vinden in de benadering, een volledig straatwaardige auto waarme je door een tolpoort kunt, over een drempel, van en naar circuits, naar de zaak plus natuurlijk op enneer naar de Ring. Het gekke is dat we doen alsof het nieuw is..... Wat was een RS dan in 73? Alpine A110 destijds? Beetje gekietelde Mini in de jaren 60? Als je oude Scuderia Hanseat beelden ziet komen er echt hordes strontstandaard 356s voorbij, en later vloten 2002tii's e.d.

Kan me wel vinden in de benadering, een volledig straatwaardige auto waarme je door een tolpoort kunt, over een drempel, van en naar circuits, naar de zaak plus natuurlijk op enneer naar de Ring. Het gekke is dat we doen alsof het nieuw is..... Wat was een RS dan in 73? Alpine A110 destijds? Beetje gekietelde Mini in de jaren 60? Als je oude Scuderia Hanseat beelden ziet komen er echt hordes strontstandaard 356s voorbij, en later vloten 2002tii's e.d.
-
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12
Re: Even voorstellen: Karel
Heerlijk bakkie, Karel! 

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Even voorstellen: Karel
KdK schreef:@ Stéphane; ach ik zie het een beetje als een nieuw soort klasse die er ontstaat. Een hardcore auto voor op het circuit maar waar je ook nog mee naar huis kunt rijden. /quote]
Net zoals een Elise bijvoorbeeld, maar da's meer een grapje tussendoor.
Terecht punt. Zou ik zelf ook doen. Als het dan om plezier gaat levert dit zeker iets op. En bovendien levert het er uithalen toch weinig op, omdat je geen kwalificaties hoeft te rijden.KdK schreef:Welnu ik ga 1 stap verder. Clio RS (als basis een super goed uitgangspunt voor een "budget" circuit auto) Alles eruit en dan terug opbouwen. Tja en dan moeten mijn ramen wel open kunnen als ik langs de Mac rij. En tja ik heb al een paar keer in juli en augustus op het circuit gereden. En dan na 5 rondjes zonder weer even 5 rondjes met Arico te rijden vind ik ook wel fijn.
En dat is precies waar het mij ook om gaat. Lekker even ontspannen door inspanning op het circuit waarbij het letterlijk als uitlaatklep geldt. Daarmee zeg ik niet dat je agressief aan het rijden gaat, maar juist gewoon even de spanning opzoekt met de nodige adrenaline om het er even vanaf te blazen. Hear, Hear zoals de Engelsen zeggenKdK schreef:...Gewoon voor de fun en even alle stress van je afrijden. Dat daar markt voor is, blijkt wel uit dit forum...

Edit: quotes even aangepast.
Laatst gewijzigd door Stéphane op 06 dec 2008, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Re: Even voorstellen: Karel
Hoe is het ermee Karel,heb je er al mee gereden?
- KdK
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:36
Re: Even voorstellen: Karel
@ Dennis
JA JA JA JA JA JA JA JA!
Vandaag een uurtje of anderhalf zitten sturen. Helemaal te gek. Echt helemaal super.
Wel effe wennen om zo laag te zitten in een auto voor op de weg. Stuurt super strak! Echt ongeloofelijk.
Het was wel een beetje nat en glad (af en toe dwars door de bocht) maar ik kan lekker slapen vanavond!
De 17e krijgt ie 's middags de shake-down op Zandvoort !
JA JA JA JA JA JA JA JA!
Vandaag een uurtje of anderhalf zitten sturen. Helemaal te gek. Echt helemaal super.
Wel effe wennen om zo laag te zitten in een auto voor op de weg. Stuurt super strak! Echt ongeloofelijk.
Het was wel een beetje nat en glad (af en toe dwars door de bocht) maar ik kan lekker slapen vanavond!

De 17e krijgt ie 's middags de shake-down op Zandvoort !
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Even voorstellen: Karel
Misschien is het al gevraagd Karel, maar misschien wil je een indicatie geven wat deze ombouw kost?


-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Even voorstellen: Karel
heel gaaf en je weet het he. FOTO"S !
- Paskal
- Berichten: 3802
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Even voorstellen: Karel
Volgens mij wil je dat niet weten ........... Maar dan heb je ook wel een ultiem rijmasjienRuben schreef:Misschien is het al gevraagd Karel, maar misschien wil je een indicatie geven wat deze ombouw kost?![]()

En meer foto's zijn uiteraard noodzakelijk

- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Re: Even voorstellen: Karel
De 17e naar Zandvoort,dan kom ik wel even kijken.
- KdK
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:36
Re: Even voorstellen: Karel
@ Ruben; nee die vraag was er nog niet eerder.
Altijd een moeilijk verhaal. Althans ik denk dat het altijd goedkoper maar ook duurder kan. Ik heb gekozen voor de kwalitatieve insteek bij een bedrijf dat kwaliteit en een uitgebalanceerde auto voorop heeft staan. Bij MR gaan ze niet over één nacht ijs en ik denk dat perfectionisme daar nog een understatement is. Daar is de prijs dus ook naar. Maar als bedrijf (ik heb een eigen bedrijf namelijk) wordt het al weer een stuk aantrekkelijker aangezien veel zakelijk kan, zonder BPM (alleen circuitgebruik) of zelfs in een lease overeenkomst! Maar goed, dat is nog geen antwoord op je vraag. De ombouw is vanaf € 16.700,- excl. BTW. Dat is dan incl. demontage, gelaste rolkooi incl. interieur spuiten, het complete interieur, complete onderstel, incl. bumpsteer kit en achteras modificatie en R888 banden. Remmen set, tapeinden, hoodpins en
sleepogen voor en achter etc. etc. uiteraard alles incl. opbouw.
Meer foto's volgen!
Altijd een moeilijk verhaal. Althans ik denk dat het altijd goedkoper maar ook duurder kan. Ik heb gekozen voor de kwalitatieve insteek bij een bedrijf dat kwaliteit en een uitgebalanceerde auto voorop heeft staan. Bij MR gaan ze niet over één nacht ijs en ik denk dat perfectionisme daar nog een understatement is. Daar is de prijs dus ook naar. Maar als bedrijf (ik heb een eigen bedrijf namelijk) wordt het al weer een stuk aantrekkelijker aangezien veel zakelijk kan, zonder BPM (alleen circuitgebruik) of zelfs in een lease overeenkomst! Maar goed, dat is nog geen antwoord op je vraag. De ombouw is vanaf € 16.700,- excl. BTW. Dat is dan incl. demontage, gelaste rolkooi incl. interieur spuiten, het complete interieur, complete onderstel, incl. bumpsteer kit en achteras modificatie en R888 banden. Remmen set, tapeinden, hoodpins en
sleepogen voor en achter etc. etc. uiteraard alles incl. opbouw.
Meer foto's volgen!

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Even voorstellen: Karel
Ok top Karel
Zit er voor mij nog niet in, maar des te meer respect van mijn kant dat je dit met een Clio doet.

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Even voorstellen: Karel
Ik zat er ook al over te denken, dus waarschijnlijk ben ik er ook bij. Wanneer is dat gepland? Begin of eind van de middag zoiets?Dennis van der Schoot schreef:De 17e naar Zandvoort,dan kom ik wel even kijken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten